Dzikicewka zapłonowa to nie silnik więc trochę nie na temat poza tym gdyby wystąpiła ta usterka nawet po gwarancji to jest dość tania w naprawie ok. 300 zł bez robocizny bo samemu to da się zrobić w 10 -15 minut.
Wracając do tematu to ten silnik po usprawnieniach zrobionych przez producenta powinien zrobić minimum 120 tys km bo tyle dają na niego rozszerzonej płatnej gwarancji. Podejrzewam że przy wymianach oleju co 15 tys km to i do 180-200tyś km może dociągnie. Zresztą jest ktoś na tym lub innym forum komu szlag trafił ten silnik ??? bo nie widziałem jeszcze nigdzie wpisu że kleknął silnik w Rapidzie 1.2 TSI 105KM
Proponuje uciąć wszelkie spekulacje i napisać że na dzień dzisiejszy w Rapidzie ta jednostka jest bezawaryjna
Rick , wiem, że cewka to nie silnik tylko osprzęt. Podobnie poduszka pod silnikiem :), faktem jest że z uszkodzona poduszka jechac mozna a z cewką juz nie koniecznie.
@deryl4 U mnie słyszałem delikatny stukot po stronie kierowcy z przodu. Pierwotnie myślałem, że to coś z lewym, przednim kołem (zawieszeniem). Stukot był słyszalny tylko po wjechaniu na dłuższą 'serię' nierówności na drodze. W ASO od razu wiedzieli gdzie jest problem.
@bounty Nie zauważyłem różnicy po wymianie poduszki. Jedynie stukot ustąpił.
Witam jestem tu nowa. Chcę kupić Rapida wersja Ambition 1.2 105kM . Rok produkcji 2013, pierwsza rejestracja luty 2014. Auto stoi u delaera. Wygląda fajnie, zadbany, przebieg 57 tys. Pytanie co z tym silnikiem, bo czytam fora i wpadło mi kilka razy w oczy że jest awaryjny. Podpytałam u delaera i znam nr silnika jakby ktoś umiał mi po tym powiedzieć czy to już poprawiona wersja czy nie, w serwisie nie wiedzieli :-).
@sebamka Do Rapidów od 2012 r.były wstawiane już poprawione silniki (łańcuch,turbo), więc na pewno ten też takowy ma. Awaryjne były wcześniejsze i to 1.4 TSI jeżeli dobrze pamiętam. Jak na razie nie ma na forum nikogo komu by ten silnik "nawalił". Inną sprawą jest jak ten zapewne testowy Rapid był użytkowany ?
dziękuję za odpowiedź, mówią ze to nie testowy, tylko kliencki, sprawdziłam po VIN-ie i jedyna usterka to woda pojawiająca się w tylnych drzwiach, reszta to standardowe przeglądy. Ten przeciek to może być coś ważnego? I czy ktoś kupował może w Jankach u dealera Skody?
sebamka a co mają mowic, zeby sprzedać..pamietaj, ze nigdy nie wiesz od kogo auto jest kupione (jeżeli diler wystawia) i mogl nim jezdzic dziadek, ktory dbal bardzo, a mogl mlody szczyl, który dawał ostro w palnik.
Hej, Czy ktoś z forumowiczów ma rapida z silnikiem 1.2 TSI 105km z przebiegiem większym niż 200000km ? Mam okazję taki kupić, pytanie, czy ten silnik jeszcze dojeździ mi do 300000km . Silnik ładnie odpala, słychać, że jakiś pasek do wymiany, ma super moc, nie przerywa, równo pracuje.
Takich przebiegów to na forum raczej nikt nie ma a czesc np ja marzy by kiedys choć osiągnąc bezawaryjnie taki wynik ;) Pierwsze rapidy są poligonem doswiadczalnym ile te silniki sa w stanie wytrzymać wieć raczej nikt ci nie da zapewnienia ze dociagniesz do 300. Duzo tez zależy od tego jaki był kierowca i jak wczesniej dbał o auto.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Sprawdź co ile olej był wymieniany, powinna być pełna dokumentacja. Jeśli wymieniali co ok. 30 tyś km bo olej LL to bym sobie podarował. Jeśli co 15 tyś to bym się zastanowił ważne też jak ten handlowiec się obchodził z tym samochodem. Nie ma co ukrywać 200 tyś to już sporo ale jeśli auto było serwisowane na bieżąco i kierowca znał zasady jazdy autem z turbo to może pewnie i 100 tys silnik jeszcze pociągnie :) ale gwarancji nie ma.
Turbo w benzynach jest nieporównywalnie trwalsze niż w dieslach, ganiają na ciśnieniu 50% mniejszym niż w tdi i maja chłodzenie woda. W dieslach często wymieniałem w autach przy różnych przebiegach turbiny, w benzynach może w całej historii warsztatu tylko raz.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Witam, Mam w rapidzie najechane 201kkm, znajomy ma 256kkm (oba MY13) i jedyny uwaga do tych aut to konieczność wymiany rozrządu po 180kkm w aucie, w którym były wymiany oleju co 30kkm... Auta zachowują się jak nowe (fabryczne sprzęgła, u mnie fabryczne tarcze) - brak jakichkolwiek ubytków oleju, spalin w płynie etc..
mortoss o i takie informacje napawają optymizmem brawo, no i gratki z przebieg. Jeśli możesz uzupełnij stopkę. Auto oczywiście użytkowane w firmie sadząc po przebiegu.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.