FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Akcja serwisowa Skoda TPI 15 F2 i VW TPI 15E7
  • U mnie tez czesciej jest latem niz zima albo np po myciu auta lub po tym jak stal dluzej na deszczu, nie wiem czy ktos tez zauwazyl taka zaleznosc
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Ale u Ciebie jest ea111 i tam to norma przy łańcuchu. Wea211 na pasku nie może sie pojawiać.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • U mnie zdecydowanie nasila się natężenie tego terkotania i jego długość wraz ze spadkiem temperatury. Wilgoć nie ma wpływu.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Jak olej masz zalany ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Olej nie ma  nic do tego, olej po nocy schodzi z wariatora.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • @yunior81, olej i filtr fabryczny, silnik ma 1100km przebiegu
    @PinkFloyd, jesteś pewien, ze schodzi? Teoretycznie zawór zwrotny w filtrze powinien utrzymać szczątkowe ciśnienie w magistrali olejowej i jest jeszcze zawór wariatora, choć nie wiem czy jest normalnie otwarty czy zamknięty
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Kolega jak kupowałem 1.2 tsi z aso mechanik powiedział ze jak zastuka dawaj od razu do aso to mi wymieni bo była partia wadliwych ze nie trzymała ciśnienia, w vw wymieniają bez problemu w skodzie roznie to bywa. Od zakupu mam zrobione 13 tyś km, olej wymieniony po 10 tyś km, nigdy nawet jak stal dwa dni na dworze i był mróz nawet na 0.5s nie zastuka. Sam mnie na tu uwrażliwił, ale wg niech auta z 2016 powinny byc wolne od tej wady, dotyczy to wersji na pasku ea211.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • No właśnie też uważam, że wariator nie trzyma ciśnienia a powinien. Sam wariator nie ma zaworów wbudowanych a ciśnienie w układzie utrzymuje zawór wariatora, który jest obok wlewu oleju. Taka byłaby teoria a w praktyce to może się okazać inaczej oczywiście. Tak czy inaczej dzisiaj robię pierwsze podejście do aso w tej sprawie. Zobaczymy co wymyślą ...
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • @chrisol dawaj znać jak wrócisz z ASO.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Co wymyślą wiadomo w Skodzie TTTM, a w VW TTTNM. Mam nadzieje ze sie mylę. Mojej siostrze w Polo z 2015 wymieniono i do tej pory spokoj- ale to było VW.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • To, że powiedzą, że TTTM to jest pewne. Później pokażą na innym aucie, że to "normalne" i skwitują tekstem "taki jest obecny stan techniki". Tak było poprzednio więc wiele sobie nie obiecuję. Na szczęście importer ma do usterek troszkę normalniejsze podejście.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • No i byłem wstępnie pogadać w aso. Oczywiście tekst o tym, że musi cały czas terkotać, żeby kwalifikowało się do naprawy.  Oczywiście nie wiedzą co by to mogło być ale na pewno od oleju. I tak zarobieni są, że najlepiej żeby przyjechać po nowym roku to może znajdą czas, żeby posłuchać! No petent przeszkadza im w naradzie normalnie. 
    Na razie spychologia na maksa. Byle tylko nic nie ruszać. Tak ma być. Tak zaprojektowano i co nam pan zrobi.
    Następna wizyta za kilka dni. Zobaczymy co tym razem wymyślą.
    Jak już pewnie wcześniej pisałem w mojej okolicy są cztery aso i wszystkie działają w taki sposób. Sensowne aso, które nie boi się roboty mam 100km od domu. Simply clever.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Chrisol a w którym ASO byłeś? Ja jeszcze się z takim podejściem nie spotkalem.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYA/Chip 136KM / MY2015 / Elegance Max / Srebrny / 112K / BIelsko-Biała
  • Wolałbym nie pisać publicznie. Paradoksalnie w tym akurat aso raz wykonano naprawę jak należy, trochę to trwało, było trochę narzekania ale ostatecznie wszystko gra. Natomiast podejście do klienta jest jakie jest (a można na podbeskidziu trafić gorzej). Kolejne dwie naprawy to dodatkowe uszkodzenia (a po "taka jest technologia naprawy" niewiele mnie już dziwi) i w końcu zbycie z przytoczonym wyżej tekstem "taki jest obecny stan techniki". A okazało się, że sprawa jest poważna i naprawa naprawdę mocno ingerująca w auto i kosztowna. Tutaj brawo dla Wieliczki (jeszcze raz dzięki) gdzie zostałem potraktowany z szacunkiem i kulturą oraz dla importera a problem wyeliminowany.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • @PinkFloyd, żaden olej nie uzdrowi silnika, ktory ma wadę typowo techniczna, natomiast na to jak silnik zapala ( pierwszy rozruch po bardzo długim postoju ), jak pracuje, jakie sie z niego odgłosy wydobywają podczas pracy, jak szybko olej dociera i smaruje wszystkie elementy itd., ma i to bardzo duży wpływ. 

    @chrisol, skoro twój silnik ma dopiero 1100 kilometrów przebiegu to bym mu dał jeszcze szanse trochę popracować. Przy tym przebiegu to on nawet nie jest jeszcze ułożony i zmieniłbym olej na jakiś znany, bo cholera wie co ASO wlało. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Temat dotyczy akcji serwisowej. Trzymajmy się tego.
    Stosowne wątki odnośnie serwisu, oleju,... można prowadzić we właściwym temacie.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Silnik sie nie ułoży, jak stuka tak będzie stukal, wariator do wymiany i tyle.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Jestem po powtórnej wizycie w aso. Dźwięk podczas zapalania został nagrany ale zdaniem aso nie ma podstaw do reklamacji. Fakt, że tym razem zapalił bez ekstremalnych efektów dźwiękowych ale terkotanie było słychać. Chyba nie mam siły na ponowne "kopanie się z koniem" a czeka mnie jeszcze akcja ze stukającym zawieszeniem z przodu.

    Edit 10.01
    Wczoraj odwiedziłem alternatywne aso w moim mieście z zapytaniem o  wymianę wariatora. Pominę przerzucanie jak gorącego kartofla, problemu listy części, które należy wymienić w czasie wymiany wariatora zgodnie z technologią. Istotne, że doradcy serwisowi zainteresowali się przyczyną mojej chęci wymiany wariatora na własny koszt i wskazali bezzasadność tego zabiegu. Obaj zgodnie twierdzili, że metaliczny dźwięk przy uruchamianiu silnika na zimno (o taki https://www.youtube.com/watch?v=iL0t0frp5ZY ) w silnikach serii ea211 (1.2 i 1.4 z paskiem) to normalne i nie podlegające żadnej ingerencji serwisowej zjawisko. Jest na to nawet jakaś instrukcja TPI wskazująca, że tak ma być bo ...i teraz uwaga ... komputer podaje więcej paliwa do cylindrów, żeby dogrzać szybciej silnik ( i nie chodzi o odpalanie z podwyższonymi obrotami! - ciekawe jak) i to paliwo w części nie spalone, przelatuje przez kolektor wydechowy do katalizatora i tam się zapala i stąd ten dźwięk. ...taaaaaaa ..... przypominam, że wszystko dzieje się w temperaturze około 0 stopni, po nocy, gdy temperatura katalizatora równa się temperaturze zewnętrznej (a dźwięk trwa 5 sekund, żeby nie było).
    Widzę dwa słabe punkty w tej teorii. Pierwszy to jak się to paliwo zapala w tym zamarzniętym katalizatorze, drugi to jak to się dzieje, że jak się już jakimś cudem zapali to dogrzewa SILNIK.
    Wniosek. W aso można usłyszeć wszystko co się chce a nawet więcej. Nawet jak im chcesz zapłacić za robotę to i tak znajdzie się argument, żeby nic nie robić.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Koledzy czy po tak długiej przerwie w temacie u kogoś coś się zmieniło ?
    Jak wcześniej pisałem u mnie był spokój ciągle. Był.....
    Od klilku tygodni zaczęło stukać przy odpalaniu.. i co najdziwniejsze ?
    Jak silnik jest nagrzany i postoi może z godzinkę to przy odpaleniu słychać przez ok. 4 sekundy stukanie. Zdarzyło się to dopiero albo już 5 razy... 
    Nie ma jakiś szczególnych warunków poza tym że silnik postoi około godziny i jest jeszcze ciepły.
    Czy u Was w silnikach EA 211 coś się zmieniło od ostatnich postów ?
    U mnie jest wariator 04E109088AN natomiast zawór sterujący 04E906455N
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • U mnie już 30 tys km, jak był spokój od nowości tak jest dalej. Ani razu się to nie pojawiło.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?