Witajcie, Po niecałych dwóch latach użytkowania pojawił mi się pięknego dnia komunikat/ostrzeżenie o niskim stanie baterii (Low battery + żółty trójkącik z wykrzyknikiem w środku przy uruchamianiu zapłonu). Faktem jest, że nie mam 16 tys przejechanych nawet, ale 2 lata to mało aby akumulator się rozładował. Po wizycie w serwisie skody panowie doładowali aku i na pytanie co spowodowało taką sytuację pan powiedział, że auto mało jeżdżone a po drugie (co mnie zastanowiło), że akumulator ładuje się tylko wtedy gdy podczas jazdy puszczę nogę z gazu. Na kolejne pytanie dlaczego tak jest pan odpowiedział, że chodzi tu o mniejsze spalanie. No i teraz pytanie do Was - wtf???? Czy mieliście taką akcję ze swoimi aku w nowych autach i co Wam powiedzieli panowie z serwisu skody? No i pytanie teraz, jeśli tak jest, to czy może sprawić sobie mocniejszy aku i wtedy mieć spokojniejszą głowę, czy kurde mam zmienić tryb jeżdżenia. Zaznaczam, że bardzo często hamuję silnikiem, nie szarżuję autem, bo najczęściej jeżdżę z żoną i synkiem. Jakiś clue?
Rapid SB | TSI 1.2 90 KM | MY2015 | Active Max | Granatowy | Łódź
Mi nie sygnalizował słabej baterii. Po prostu nie odpalił. Wymieniłem akumulator na nowy. Teraz dałem 54Ah. Ale ja mam trochę najechane i to w mieście.
Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 333 000 km | mazowieckie
Napisz, jakiej wielkości masz akumulator, jakie zmierzyłeś napięcie, jak często go doładowujesz? Możesz sprawdzić amperomierzem, czy nie masz podwyższonego poboru prądu. U mnie Aku 36 Ah, bezobsługowy, 4,5 lata śmiga, raz na kilka miesięcy go podładuję, mam miernik napięcia, który ciągle monitoruje stan napięcia akumulatora. Wprawdzie nie mam takiej elektroniki jak w nowszych modelach, ale akumulatorem (zwłaszcza przed zimą) warto się zająć.
Wybaczcie brak odzewu, nie było mnie długo. Start stop mam, ale wyłączam praktycznie za każdym razem przy uruchomieniu auta. Aku mam 59 Ah, mocniejszy bo wg. panów ze skody musi być mocniejszy właśnie m.in. dla potrzeb start stop. Okazało się w ogóle po sprawdzeniu poziomu napięcia w instalacji samochodu zaraz po naładowaniu, ale przy wyłączonym silniku (auto stało jakieś 2 dni), pokazywał mi wskaźnik coś ponad 11 V (!!!), a zaraz po uruchomieniu podskoczyło prawie do 15 V. Fakt, że było zimno przez te dwa dni, ale po jakiejś minucie napięcie zaczęło spadać. Zeszło do 14.5 V jak pamiętam. Na ten moment jest wszystko w porządku, ale za jakiś czas sprawdzę sobie.
Rapid SB | TSI 1.2 90 KM | MY2015 | Active Max | Granatowy | Łódź
Aby sprawdzić napięcie prawidłowo musisz rano otworzyć maskę, ręcznie nacisnąć ryglowanie zamka maski i zamknąć z pilota auto. Odczekać 10 minut i zrobić pomiar napięcia akumulatora po wyciszeniu modułow.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Dziś po nocy w garażu pojawił się taki oto komunikat: Uwaga akumulator 12v słaby włącz silnik lub wyłącz system infotainment. I teraz pytanie co mam wyłączyć? Na pewno muszę naładować akumulator dziś po pracy zmierze jeszcze napięcie jakie akumulator ma według ww opisu PinkFloyda. Do pracy mam w obie strony ok. 15 km i to zapewne nie wystarcza na doładowanie go. A przyciskiem do kasowania przebiegu po przytrzymaniu pokazuje stan bateri ale wyświetla tylko - - -.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Nurtuje mnie ten temat stanu naładowania akumulatora. Dla czego u mnie to nie działa czy ktoś kto ma rapida my16 z ss może potwierdzić to czy działa w ogóle czy nie?
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Dziś prawie po 2 latach użytkowania Rapida, pojawił się komunikat o niskim stanie (niedoładowanie) akumulatora, przyczyną jest prosta, mało jeżdżę i obecna zimna pogoda. Posiadam w autku akumulator typu EFB, firmy Exide 12V 59ah 320A DIN 640A, system Start-Stop. Mam pytanie, czy mogę do ładowania (bez wyjmowania z auta akumulatora) użyć prostownika-ładowarki firmy Romstan Typ BP-12/15, czy też muszę się zaopatrzyć w jakąś inną ładowarkę? I jak wysokim prądem ładować?
Aku o poj. 59 Ah można ładować prądem do 5,9 A (do 10 % pojemności). Taka ładowarka poradzi sobie bez problemów. Nie potrzebujesz szukać innej. Co do prądu ładowania, to prostownik sam sobie dobierze stosowne wartości wg stanu akumulatora.
W nowszych R z systemem SS i rekuperacją, warto doładować aku częściej, nie czekać na info systemu. Niezależnie od małego przebiegu, aku wciąż jest pod obciążeniem. Prąd na postoju nawet nie przekraczający 30 mA, potrafi w ciągu kilku/kilkunastu tygodni rozładować sprawny akumulator. Stąd sam bym raz na kilka miesięcy doładował aku, niezależnie od systemów czy sposobu jazdy.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.