Wczoraj, jadąc na wakacje spotkała mnie niemiła niespodzianka. W pewnym momencie w trakcie jazdy na prostej drodze wywaliło kontrolkę układu kierowniczego i odłączyło wspomaganie. Musiałem tak jechać 150 km bo inaczej spierdzielil by mi samolot. Próbowałem to zresetować poprzez wyłączanie silnika, wyciąganie kluczyka ze stacyjki ale nic. Auto ma 2 lata i 23 tys przebiegu. Teraz pytanie czy wracać autem na kołach czy laweta i do Aso ...jest na gwarancji jeszcze
Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
Auto stało tydzień na parkingu, dziś odpalam i nic, wszystko wróciło do normy. W trasie tez ok a na poniedziałek umówiony serwis. Znając życie błędów żadnych nie wywali, teraz nie wiadomo w czym problem bo może jakieś zwarcie poszło, dodam ze mam radio chińczyka wstawione
Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
Wywaliło błąd spadku napięcia - wtedy zapewne odcieło wspomaganie. Winowajcą może być chinskie radio albo box, radio co jakis czas wywala mi błędy po chińsku w nawigacji...
Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
Podejrzewam, że stan aku masz sprawdzony i dobry. Sprawdź, skąd masz zasilany box czy radio. Zmierz wielkość poboru prądu przez poszczególne jednostki. Możliwe, że przy podłączeniu urządzeń w jedną sekcję instalacji, dochodzi do miejscowego przeciążenia (spadku napięcia), przy poprawnej lub nie zmienionej pracy pozostałych. Jedna z prostszych metod - odłącz na jakiś czas radio, obserwuj zachowanie elektroniki. Znajdziesz potwierdzenie, czy to radio jest powodem problemów.
Radio siedzi rok, box też i nie było wcześniej takich akcji, teraz to zdarzyło się pierwszy raz - i jak narazie odpukać ostatni. Czasem żeby spadło chwilowo napięcie wystarczy że załączy sie wiatrak chłodnicy i wtedy wszystko na ułamek sekundy przygasa, a aku w 1.2 to ma moc kilku paluszków alkaicznych ;)
Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
Przy takim układzie (rok bez zakłóceń) zerknij na akumulator. Pewnie nie masz miniakumulatora (37 Ah) ale niezależnie od tego, przy włączeniu każdego większego odbiornika, napięcie w sieci w chwili załączenia spadnie. Sprawdź stan aku, ew. podładuj go. Niezaleźnie od tego, sprawdza się ciągły monitoring napięcia akumulatora, prostym miernikiem napięcia. Są takie w postaci wtyczki do gniazda zapalniczki jak i małe, panelowe, do zamontowania na stałe.
Cześć- aby nie tworzyć nowego tematu podepnę się tutaj. Otóż autko stało jakiś tydzień na parkingu, dziś udałem się na mała przejażdżkę i przy parkowaniu (ciasno- ekstremalnie duzo kręcenia) Bang- odcięło wspomaganie. Pojawiła się jedynie pomarańczowa kontrolka wspomagania. Po restarcie silnika wszystko wróciło do normy. Czy winny możne być akumulator - jego niedoładowanie lub coś w tym stylu?
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Kurcze może mogło tak być bo wjechałem w stos mokrych, zbitych liści. No nic, przegonie Rapia jutro pozadnie i zobaczę czy bedzie jakies fochy strzelal.
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.