FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Obroty na biegów jałowym
  • coś takiego mam.
    okazuje się jednak, że w toledo kapkę inne zegary dawali niż w rapidzie? o.0
    a3d406ba480b835e663dd1927c20.jpg
    804 x 462 - 78K
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • chciałem w ogóle zmienić zegary na takie bo mi się bardzo podobają i nie są drogie ale dowiedziałem się, że to sporo roboty
    2.jpg
    2560 x 1920 - 303K
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Dzięki za fotkę. Rapid, mimo,że montowany na tej samej linii co Toledo, jednak w detalach  są różnice ...
    Faktycznie, masz podział co 100 obr. To daje możliwość dokładniejszego odczytu obrotów, ale wciąż to jest wskażnik, obarczony wieloma błędami odczytu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Na rozgrzanym silniku CJZD trzyma obroty ok 650- 700.
    Zdjęcie poglądowe jakie mam zegary.
    dscf4573-jpg-1859d5814ed0d6a1f4b,750,470,0,0.jpg
    626 x 470 - 53K
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • Miałem okazję prześledzić zachowanie silnika CBZA (wolne obroty) przed i zaraz po wymianie oleju. Okazało się, że przed wymianą oleju (po 15 tkm) wolne obroty były w granicach 850 - 900, przy nagrzanym silniku, bez klimy i wentylatora. Po uruchomieniu silnika, uzupełnieniu oleju (napełnienie filtra) obroty spadły do ok 650.
    Równocześnie spadło spalanie (wskazywane przez kompa) z ok. 0,8 na ok. 0,5 - 0,6 l/godz.
    Możliwe, że komp na podstawie przebiegu km po wymianie oleju (i ilości zimnych startów) stopniowo podnosi wolne obroty.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • to ci ciekawostka.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Programator wariacji wysokości obrotów biegu jałowego w swoim algorytmie nie ma zależności związanej z częstością lub jakością oleju i wpływem tej czynności na ich wielkość. Typowy zbieg okoliczności.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • U mnie spalanie na biegu jałowym z klima ale schodzonym wnętrzem to 0,4-05l a obroty około 700
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • To tak jak u mnie. Im mniej ładunku ma akumulator że start stopem tym wyższe są obroty biegu jałowego.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Z punktu widzenia nowego użytkownika Rapida: temat rozruchu (skoku obrotów) i samych obrotów „jałowych” praktycznie zawsze mieszają się ze sobą w topikach na forum.

    Główny wątek „rozruchu” dostępny jest tutaj: http://rapidklub.pl/discussion/164/zapalanie-silnika-benzynowego-1-2-tsi-/p1 ale najciekawszy wpis dotyczący „skoku obrotów przy rozruchu” jest tu http://rapidklub.pl/discussion/comment/16240#Comment_16240

    W skrócie*: skok obrotów przy uruchomieniu, lekkie ustabilizowane i spadek do poziomu „nominalnego” - całość trwająca powiedzmy 40-50 sekund - EKOpolityka dogrzania katalizatora - może wystąpić jeśli zostaną spełnione określone warunki (temperatura - stąd możliwa różnica „lato vs zima”) – ot cała magia.

    „Jałowe” obroty: nie dość, że „wskazania” są raczej, delikatnie mówiąc, przybliżone/umowne (realne do wyciągnięcia ze sterownika), dodatkowo mamy kilka różnych „podziałek” czy jak kto woli liczników; nie wspominając o AC, obciążeniu, przebiegu, oleju itd.
    Niemniej przybliżone wartości u współużytkowników warto poznać => tu kłania się przede wszystkim trzeci post w temacie.

    Od siebie:
    1.2 TSI 90KM CJZC => ~750 rpm *foto;

    *nagranie "tych 45 sekund" => https://youtu.be/kE_sBuAvHU8
    **kontr przykład startu mocno nagrzanej jednostki => https://youtu.be/x56GUJnKIhg

    std_rpm.jpg
    1299 x 768 - 135K
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?