Witam, Od miesiąca jeżdżę Rapidem 1.2 TSI. Przebieg jak na razie 500km. Po wyłączeniu silnika przez jakiś czas słyszę dziwne stukanie. Odgłosy wydaje mi się, że dochodzi z okolicy lewego przedniego koła. Co może być przyczyną takiego stukania? Z góry wielkie dzięki
Po wyłączeniu silnika pracuje chłodzenie turbiny, które lekko słychać. Nagrzane hamulce zaczynają stygnąć co powoduje lekkie pukanie (cykanie) Sprawdź, czy nie masz bardzo nagrzanych tarcz hamulcowcych. Czym bardziej nagrzane tym bardziej słychać cykanie.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Mam takie same objawy. Aczkolwiek w każdym aucie którym jeździłem po wyłączeniu silnika coś cykało. Stygnięcie np hamulców wydaje się być logicznym wytłumaczeniem.
W nowych tsi po rozgrzaniu pyka katalizator, powyżej 5000km powinno być coraz słabiej a ustać po ok 15.000km jak sie dobrze wypali. Jest to normalne zachowanie wydechu w nowych benzynach doładowanych gdzie temp. spalin przekracza 800st. Od wysokiej temp. naprężenia dostają wnętrzności katalizatora po czasie jak sie rozhartuje powinno minąć.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Odświeżam temat. Rogal198 i diparadoks - minęło Wam? Ja mam nakulane 11 000 km i nadal napier... I to wcale nie coraz słabiej, po dłuższej jeździe jest naprawdę duży hałas. Byłem w serwisie, wzięli na kanał, powiedzieli, że to właśnie katalizator i że każde auto tak ma. Generalnie bzdura, bo w poprzedniej pracy miałem okazję jeździć setką różnych samochodów i jakoś tego nie było. Być może to zmora tych 1.2 TSI... Ciekawe czy w 1.0 to wyeliminowano :)
A nie jest tak, że wcześniej nie zwracałeś uwagi na zjawiska występujące w trakcie eksploatacji? Zjawisko "stukania" - stygnięcia elementów samochodu jest oczywiste, występuje tam, gdzie jest spora różnica temperatur. Rapid wcale nie należy do wyjątków. Na forum jest trochę wpisów na temat stygnięcia i jego odgłosów. Takie zjawiska można było obserwować i w dużo starszych pojazdach. Pewnie tak jak serwis powiedział, masz sprawny samochód, a po zakończeniu jazdy występują odgłosy związane ze zmniejszaniem naprężeń termicznych poszczególnych elementów. Z czasem natężenie tych odgłosów może maleć. Jedynie co, to niektórzy pogodzili się z tym albo nie zwracają uwagę. A inni zwracają uwagę, przeszkadza im metaliczne stukanie. Jednak większość użytkowników należy do tej pierwszej grupy.
U mnie w sumie nadal coś stuka ale po prostu przestałem się tym przejmować. 20k przejechane. Poza chyba wycierającym się fotelem kierowcy nie mam żadnych problemów.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.