Ja w sezonie letnim jeżdżę na rozmiarze 215/50 R16, to dopiero jest różnica. mojego rapidka notorycznie mylą z Octavią, bo wygląd auta jest po prostu taki jak powinien być:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Ja zaś zmieniłem na 195/55 R16 (to powiększenie porównywalne z tym dodana) i komfort się nieco poprawił (mam piep..ony pakiet na bezdroża). Wygląd też zyskał. Przy okazji wskazania prędkościomierza są prawie takie, jaka jest prędkość rzeczywista. No i kilometrów ciut mniej nabija... ;)
@van_daal dlaczego pieprzony na bezdroża? Mocno się nad nim zastanawiałem, ale ostatecznie go nie wziąłem i zastanawiam się, czy żałować. Jakby nie patrzeć zawsze jest to dodatkowa osłona podwozia przed otarciami, obiciami, zalaniami, itp. A przy okazji, czy uważacie, że na zimę lepsze opony będą 185/60r15 (czyli tak jak sugeruje producent), czy coś innego? Na lato mam 16", ale na zimę chcę mieć 15". Jaki rozmiar kapci będzie najlepszy do piętnastki?
Envoy tak jak masz wpisane w karcie homologacji pojazdu. Chcesz lepsze opony to kup marki premium ale z zalecanym rozmiarem. U mnie w homologacji wpisane jest, że może być też rozmiar zamienny 195/55 r15 85H.
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
"Pieprzony", bo IMO zawieszenie na bezdroża powinno być tak skonstruowane, by przy jeździe przez wertepy był większy komfort niż z zawieszeniem standardowym. Moje zdanie jest takie:
- zawieszenie sportowe: twardsze, obniżone
- standardowe: "twardość" normalna, wysokość normalna
- zawieszenie "terenowe": bardziej miękkie (uproszczenie), zwiększony prześwit.
W Rapidzie, w pakiecie na bezdroża, dostajesz - owszem - większy prześwit ale też twardsze zawieszenie (czuć każdą drobną nierówność) ale - i tu taka ciekawostka (wg info ASO) - MNIEJSZY SKOK zawieszenia (krótszy skok amorów?).
Ja żałuję, że wziąłem to zawieszenie. Miałem okazję jeździć samochodem bez pakietu i było bardziej miękko. Drugi raz wziąłbym zwykłe, a dodatkowe osłony bym dokupił oddzielnie i domontował. Koszt byłby podobny - tak sądzę...
Ale "terenówka" ma mieć lepiej w jeździe terenowej, na dużych nierównościach a nie z dużą prędkością. Coś za coś. Od lepszej trakcji jest zawieszenie sportowe. Ideałem jest możliwość przełączania trybu - z oczywistych względów niedostępne w Rapidzie.
Niemniej, to co zrobił producent jest bez sensu. Zawieszenie na bezdroża powino być bardziej miękkie i wzmocnione. I powinno mieć większy zakres pracy a nie mniejszy.
EDIT:
Gdzieś już to opisywałem ale powtórzę. Na moim osiedlu są takie dwa progi zwalniające, na których przy przejeżdżaniu na 2-gim biegu, bez gazu (ok. 18 km/h), zawieszenie odbija w dół do końca i jest "łupnięcie". Robiłem jazdę porównawczą zwykłym Rapidem i on tak nie walił - nawet przy większej prędkości. Nie sądzę, by takie dobijanie zawieszenia było dla niego dobre. Wg mnie to zawieszenie to pomyłka.
@van_daal OK, dzięki za info. Przekonałeś mnie i w takim razie jednak nie żałuję :) Oczywiście nie żałuję tych zmian w zawieszeniu, same osłony uważam, że jednak byłyby dobrym pomysłem. Dzięki :)
@van_daal bardzo dobry wybór rozmiaru opon, Jak zużyją mi się obecne też pomyśle nad tym rozmiarem, będzie mniej palił:)
@Envoy ja na zimę mam rozmiar 185/65 R15 I jestem bardzo zadowolony trochę większy profil podnosi troszkę auto wiec jest bezpieczniej przy różnych zimowych dziurach, a poza tym na wyższym profilu autko lepiej się prezentuje;)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Te Twoje tez dobre ale rozmiar niepopularny. Zwracam uwagę na to, że moje 16" felgi mają 6,5" szerokości. Oryginały mają 7". Na felgi ori 195-ki są ciut wąskie.
Ciekawi mnie, czy ktoś próbował 205/55/16 założyć. Korci mnie, ale już teraz wygląda, że 195/55/16 to chyba max bezpieczna średnica a 205-ki to kolejne 5,5 mm promienia więcej. Prędkość też by na styk+ była i trza by mocno się pilnować...
No tak masz rację zapomniałem o tym, ja mam oryginalna felgę czyli 7", więc nie idzie na nią założyć rozmiaru 195, będę musiał zostać przy swoim rozmiarze:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Nie mam co prawda porównania ze zwykłym R, ale jest wystarczająco miękko / twardo. Powiedziałbym nawet, że jest raczej miękko - progi zwalniające to jedno, ale na krętych drogach czuć jak się wychyla na boki. No i na autostradach przy większych prędkościach i doładowanym bagażniku - czuć ten większy prześwit.
Dla mnie ten pakiet jest ok na co dzień więcej plusów niż minusów.
@van_daal generalnie jestem bardzo zadowolony. Na suchym są bardzo dobre, na mokrym jest niestety gorzej, trzeba zachować pewną ostrożność, bo wydłuża się nieco droga hamowania i trochę kiepsko z przyczepnością, przez co myślę, że łatwo można wpaść w poślizg, ale wodę odprowadzają ok. W zimę to nie wiem, bo mimo iż są to opony wielosezonowe (tak wynika z oznaczenia na nich), to jednak nie odważyłbym się na nich jeździć:) i po prostu zmieniam na zimowe:). Jeśli chodzi o zużycie to standardowe, przynajmniej nie zauważyłem jakiegoś znacznego zużycia. Za to rozmiar robi swoje, inny jest komfort jazdy na takim rozmiarze 215 w porównaniu do standardowego 185.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.