FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Rapid z przebiegiem 200 tys.
  • W ramach gwarancji nastawnik turbosprężarki i przy ok.165 tyś km kostka stacyjki.
    Na razie to tyle..

    Świece co 60 tyś km, Castrol 5W/30, rozrząd oryginał.
    Ponieważ puknęło 180 tyś, dla poprawy własnego samopoczucia założę nowy łańcuch i zmieniam olej na 0W30.

    Przebieg to moim okiem 1/2 może nawet ~1/3 realnych możliwości tego silnika, ale nie planuję tak długo nim jeździć ;-)
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Madoro czemu chcesz zmienić olej z 5W30 na 0W30 ? 
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Zmienił się sposób użytkowania auta, zimą robię głównie krótkie odcinki.
    Temperatura płynięcia obu tych olei jest oczywiście wystarczająco niska, w naszych warunkach pewnie nie odczuję różnicy, być może jednak odrobinę "szybciej" uzyska lepkość. W sumie jak wspomniałem, to bardziej dla poprawy samopoczucia ;)
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Madoro a co z terkotem bywało często czy sporadycznie przez cały okres eksploatacji, jak to ty  widziałeś.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • To tylko auto, więc staram się nie popadać w paranoję..

    Czasem słychać przez sekundę, może w skrajnych przypadkach maksymalnie dwie,  jak łańcuch się na naciąga.
    Czasem tzn. raz na kilkanaście odpaleń zimnego silnika? Może rzadziej..
    Nie notuję, nie skupiam się nad tym.

    Tzn. jest tak odkąd pamiętam i nie zauważyłem aby się pogarszało,
    jeżeli bym słyszał, że napinacz coraz wolniej reaguje, to pewnie bym się zainteresował.
    Wymieniam to co się zużywa/starzeje (klocki, opony, płyny)
    co do reszty to wyznaję zasadę, że jak coś działa to nie naprawiamy.



    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Ja jeżdżę służbowym spacebackiem, 5 lat, prawie 240 tys. Serwis cały czas robię w ASO mimo że po gwarancji, bo pracodawca nie czepia się. Poprzednią Fabię 2 serwisowałem w ASO do 300 tys., nigdy mnie w trasie nie zawiodły. Sporo jeździ się w trasy, ale nie zawsze autostrady, jest trochę tych klasy S w Polsce. Nie szaleję, bo mam normy spalania i staram się w nich mieścić (akurat 5,2l w 1.6 90 KM). Olej wymieniam co 15 tys., ale to moje widzimisię, koledzy wymieniają co 30 tys., doszli do przebiegów ponad 200 tys. i tylko w 2 padły pojedyncze wtryski (pewnie raczej jakość paliwa, ja tankuję za 2-3 sprawdzonych stacjach i nie mam z wtryskami problemu). Oleju w skrzyni nie wymieniałem, ale problemów z biegami nie mam. Z poważniejszych spraw to pompa CR padła, regenerowana za 1500 zł służy przez kolejne 120 tys. Pompa wody padła we wszystkich przez nas kupionych rapidach. No i amortyzatory przód po 100 tys., ale to pewnie też wada fabryczna. Po 200 tys. zaczęła się trochę kierownica wycierać. Klocki starczają mi na 100 tys. Olej standardowy Castrol LL, na którym tak psy wieszają. Pewnie po zdjęciu pokrowców z siedzeń i cofnięciu licznika o 100 tys. kupcy by się zachwycali, w jakim dobrym stanie.
    Podsumowując nie wierzcie we wszystkie strachy redaktorów, bo często te ich teorie to wróżenie z fusów. Auta są teraz inaczej projektowane, niż kiedyś, te ogromne przebiegi za zachodnią granicą to standard, więc u nas też te auta tyle wytrzymają.
    Ja bym się nie bał aut polisingowych, po dokładnym sprawdzeniu. Zwykle mają dobrze udokumentowane serwisy (jak w moim), robione na oryginalnych częściach, ewentualnie na dobrych zamiennikach.
    Prywatnie mam kupionego fiata croma po wynajmie długoterminowym. Przez 3 lata zrobił 150 tys., pełen serwis. Ja nim jeżdżę 5 lat i nic mu nie dolega, żadnych napraw tylko eksploatacja.
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6 TDI/90 KM 2013
  • 1.6 TDi , 105KM. 85% trasa, 165 000 km. Pierwsza wymiana oleju po 15 000km , później co 30 000km.
    Do tej pory wymieniałem 2x gumy łączników stabilizatorów ( skrzypiał na hopkach) , klocki po 140 000 km (tarcze przód - pomału trzeba o tym myśleć).
    Serwisowany do 145 000 - teraz wymieniłem tylko olej poza ASO i po nowym roku sprzedaje. Chcę większe auto.

    Ogólnie polecam , ja swoje mogę bez obaw sprzedać np. sąsiadowi.

    Pozdrawiam
  • Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Przebieg niezły ale nie wiem czy realny do wykonania

    Toledo LB I 1.4 TSI 122KM I 58000km I Cerkiewnik
  • "nieco urozmaicił te nudna bryłe" :D
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Moim zdaniem miało być 72800, ale wnętrze jest "wymemłane" to może....
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Ogłoszenie już wisi długo, było w tv że jednak przebieg oryginalny. Potwierdza to że jak auto lata trasy bez gaszenia silnika to przejedzie dużo, dlatego wg mnie start stop skraca życie jednostki.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?