Witam wszystkich serdecznie, przedstawiam mojego Rapida Candy White z silnikiem 1.6TDI 90KM z 2014r. Samochód jest z nami od początku, jednak zaczynał drogę jako auto służbowe. Jako, że jest on całkiem przyjemną bazą na drobne modyfikacje postanowiłem delikatnie nadać mu charakteru. Na zdjęciach przedstawiona jest skrócona droga jaką przebył Rapid od oryginału do stanu obecnego. W skrócie zmienione zostały: - koła letnie z 15" na 17" - obniżenie Eibach - ramka grilla + napisy na klapie czarny połysk - czarne szybki + dach - program silnika - wytłumione drzwi przednie + zmiana głośników. Podobny los czeka niebawem drzwi tylne.
Muszę przyznać, że Rapid prowadzi się bardzo przyjemnie i na chwilę obecną jestem z niego bardzo zadowolony. Oby jak najdłużej!
Zabawy trochę było ale z oklejaniem. Do zmiany koloru ramki i liter użyłem K2 Color Flex czarny połysk. Najszybsze i najmniej inwazyjne rozwiązanie. :)
Kolejny etap zmian zakończony - tym razem padło na lusterko w czarnym połysku ;-) Dodatkowo uznałem, że warto zabezpieczyć jakkolwiek próg przy wsiadaniu i wysiadaniu. Postanowiłem spróbować czegoś innego i nakleiłem folię. Nie rzuca się to mega w oczy a funkcję spełnia. ;-)
Uznałem ostatnio, że warto nieco zmienić oświetlenie wnętrza w rapidzie. Do środka poszły diody led, dodatkowo zamontowałem podświetlenie nóg, podświetlenie wnęki w tunelu w kolorze zielonym i zmodyfikowałem nieco oświetlenie w bagażniku. Niestety seryjne jest bardzo ubogie dlatego użyłem panelów led. Żarówki we wstecznym też zostały zamienione na ledy - teraz w końcu jest wyraźne białe światło. Zobaczymy jak z trwałością - czas pokaże. :)
Przyszła pora na kolejne zmiany w wyglądzie Rapida. :) Tym razem postawiłem na zmianę tapicerki - na pokład wpadły pokrowce skóra + materiał tłoczony. Wygląda to całkiem całkiem. Środek w realu jest ciemniejszy, bardziej zbliżony do czarnego. Oprócz tapicerki, podobnie jak kolega Otti postawiłem na doposażenie Rapida w przełącznik świateł z czujnikiem zmierzchu oraz z CH i LH - działa to zacnie :-) Jeśli chodzi o zmiany zewnętrzne, to wpadła delikatna dokładka zderzaka i zmieniony został nieco wygląd przednich przeciwmgielnych :)
Dach jest oklejony folią. Kosztowało to z tego co pamiętam okolo 450zł. Jeśli chodzi o grill, to pojawiło się już parę odprysków od chwili gdy było to malowane. Niestety jest to raczej nieuniknione. Szczególnie, że dużo jeżdżę autostradami. Jeśli chodzi o mycie myjką ciśnieniową itd. to zarówno grill jak i napisy na klapie są odporne.
Na pewno przyda się sporo cierpliwości. Kawałkami papieru/folii musisz okleić elementy dookoła - zderzak, reflektory, bo malując wyjeżdżasz poza obszar ramki, by uniknąć spływania gumy. Ja malowałem przy otwartej masce, by mieć lepszy dostęp. Wówczas wystarczy nakleić tylko taśmę przy ramce a od góry silnik przykryć czymkolwiek. W środku na grill też przyklejasz papier/folie i przy ramce dokładnie oklejasz taśmą. Wiadomo, że im dokładniej tym lepiej, ale nie przejmuj się bo tą gumę w sprayu bardzo łatwo usunąć, gdyby przypadkiem gdzieś Ci wyjechało poza obszar roboczy. ;-)
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.