FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Osłony zimowe
  • Bardziej gorna czy dolna bedzie lepsza lepsza w przebiegach do pracy cirka 13-15 km?
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | MY15 | Active | 211 000 | Wawa
  • Nie mam porównania. Wydaje mi się, że porownywalnie. Dolna dodatkowo osloni chłodnicę od kamyków. Pozostaje kwestia estetyki. Mi osobiście podoba się górna osłona. Mam wiele elementów w czarnym połysku i ta wpasowuje się idealnie. Dolne też są w czarnym połysku. 
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • ciekawy artykuł na temat temperatur cieczy, w nawiązaniu do osłon wpływających na szybsze osiąganie tych temperatur.
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • W artykule nie ma nic o wpływie zamontowanych osłon przed chłodnicą na zmianę czasu nagrzewania się silnika ...
    A samo stosowanie jednej osłony przed chłodnicą w R daje tylko subiektywne odczucia. Nie ma pomiarów czy porównań na ten temat. A tylko mamy tu pojedyncze wrażenia tych, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie.
    Każdy wybiera i decyduje sam o losie i wyposażeniu swoich 4 kółek. Gdyby producent takiej osłony zdecydował się na przeprowadzenie pomiarów i coś by one dały, z pewnością by się tym pochwalił. Ale jak na razie cisza ...  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Podałem tylko powód umieszczenia tego artykułu w tym miejscu. Rozumiem, że koledze niezbędne są również badania wskazujące, że powierzchnia chłodzenia obiektu ma wpływ na jego temperaturę. Można przetestować w sypialni, wystawiając to jedną, to dwie nogi bądź chowając obie pod kołdrę ;-)
    Tak, nie mam możliwości przetestowania przejazdów w tych samych warunkach drogowych, atmosferycznych etc. Każdy po przeczytaniu może wyciągnąć swoje wnioski. To są moje subiektywne odczucia i je na forum umieściłem, choć pomału żałuję. Można zmienić to forum na monolog paru osób :-)

    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • Nie ma potrzeby polemizować w nieskończoność. Ani wchodzenia na "ciekawe" doświadczenia w łóżku :) Sam podajesz, powierzchnia chłodzenia obiektu ma wpływ na jego temperaturę. Tak. 
    Ale do momentu otwarcia termostatu jednego i drugiego, przy sprawnym układzie chłodzenia, chłodnica jest wyłączona z obiegu, ma temperaturę otoczenia (najczęściej porównywalną z temperaturą garażu lub temperaturą powietrza - przy parkowaniu pod chmurką). Czyli domontowana osłona nie daje ochrony "ciepłej" chłodnicy. W dodatku przy niskich temperaturach, większość ciepła idzie na kabinowy wymiennik ciepła. Dopiero nadmiar jest kierowany do chłodnicy.
    Bardzo dobrze napisałeś - to są Twoje subiektywne odczucia. Tego nikt nie neguje. Masz prawo wypowiadać swoje opinie, od tego jest forum.
    Napisałem też w ostatnich zdaniach, że ani producent osłon ani tym bardziej f. Skoda nic nie wspomina o dodatkowych osłonach przed chłodnicą.
    Przecież ten samochód (sprzedawany w EU środkowej) jest dostosowany do panujących najczęściej warunków klimatycznych. I podejrzewam, że zdecydowana większość użytkowników R nie zastanawia się nad montażem takich gadżetów.
    Ale jeszcze raz napiszę - każdy wybiera dodatki i decyduje sam o losie i wyposażeniu swoich 4 kółek.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Trzeba wziąć pod uwagę, że powietrze wlatujące przez otwory, nie chłodzi tylko chłodnicy ale też silnik etc. Jeśli dostęp powietrza jest ograniczony, silnik się szybciej nagrzewa. A producent nie może zbudować aż tak uniwersalnego pojazdu dla kogoś, kto robi do 10 km za jednym razem zimą, i dla kogoś, kto robi 500 km.
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • @zima80
    Aby móc wyciągnąć jakiekolwiek sensowne wnioski, potrzebny jest choćby uproszczony test.

    Taka sama prędkość, ten sam bieg, takie same obroty, zbliżona temperatura na zewnątrz, i ta sama, równa trasa.

    Następnie mierzysz czas po jakim silnik osiągnął 90'C (płyn) i powiedzmy 70'C (olej)
    z osłoną i to samo bez.
    Wtedy ocenimy na ile ten czas się skrócił np. 10, 20 czy 30% i każdy sam stwierdzi czy było warto.

    Na obecną chwilę, tak jak Jercen zauważył, mamy Twoje - tylko subiektywne odczucia i to niestety nic nie mówi..

    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Staram się trzymać pewną rezerwę do niektórych zmian czy też modów w naszym R.
    Jest to przeciętny, niczym specjalnie nie wyróżniającym się model.
    Tak było (i jest) np. z wyciszeniem pojazdu. Najczęściej dokonujący takiego modu jest z niego zadowolony, bo odczuwa wyraźną różnicę.
    Podobnie jest przy wymianie/dołożeniu głośników. Ale to tylko wrażenia subiektywne.
    A co powiedzieć o wymianie filtra powietrza, filtra oleju czy samego oleju? Co użytkownik, to (niemal sprawdzone i warte naśladowania) pewne rozwiązanie, gwarantujące ... No właściwie co? Zwiększenie żywotności silnika o ... ile? W ocenie użytkownika, właśnie jego rozwiązanie jest tym naj...
    Temat morze - to opony. Tu podobnie - każdy przekonuje (i najczęściej zachwala) swój wybór. Ależ oczywiście. Tylko że z drugiej strony, jak często zmieniamy/kupujemy opony, bo nas na to stać? Nie mówię o pojazdach flotowych czy firmowych, gdzie podejście właściciela jest inne.
    A że na rynku jest spora podaż olejów, opon, filtrów, wycieraczek, żarówek, ... jak i innych gadżetów typu osłonki na zamek, folie ochronne, śruby zabezpieczające, inne filtry, to praktycznie nie ma dwóch identycznie wyposażonych Rapidów, ani tym bardziej identycznie eksploatowanych.
    Spróbujmy podejść do tematu modów z pewną rezerwą, dystansem. Jednym podoba się taka listwa, innemu taki rodzaj oświetlenia, jeszcze inny zachwala takie opony ...
    I niech tak pozostanie. Po to jest forum, by podzielić się swoimi doświadczeniami, rozwiązaniami czy też jeszcze innymi sprawami.
    Jeszcze jakiś czas i forum Rapida przejdzie do historii. Pozostaną nieliczni użytkownicy, z czasem i oni przejdą na inny model.
    Więc piszmy, wrzucajmy foty i filmy, niech forum żyje :)
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?