Witam wszystkich Dziś po raz kolejny miałem problem z odpaleniem mojego samochodu. Problem objawia się tym iż po wsadzeniu kluczyka przekręceniu zapłonu i odczekania aż kontrolki zgasną, przekręcam zapłon a tam komunikat "clutch" i auto nie kręci. Muszę wyjść i wejść do auta czasem kilka razy i zaskoczy. Czy w siedzeniu jest jakiś czujnik że blokuje zapłon jeżeli nikogo nie ma za kierownicą i czy da się to jakoś wyłączyć. Z góry dziękuję za pomoc.
Może szwankuje czujnik położenia pedału sprzęgła i pomimo wciśnięcia go sterownik tego nie widzi i nie pozwala uruchomić auta. Moim zdaniem trzeba zacząć od diagnostyki komputerowej łącznie ze sprawdzeniem w blokach pomiarowych czy za każdym razem działa czujnik położenia sprzęgła.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Witam ponownie Po szybkim teście stwierdzam że nie zawsze przy odpalaniu wciskałem sprzęgło :-) ale tak to bywa jak się człowiek przesiada z pełnoletniego auta na coś nowszego :-) Dziękuję za pomoc.
Witam,myślę,że kolega @Valdi85 z rocz.MY14 tak jak i kolega @jercen z roczn.MY13 nie mają czujnika położenia sprzęgła,nawet mnie zastanawia,czy kolega @Maciek 1991 z roczn.MY15 ma już ten czujnik,gdyż ja go też nie posiadam,a mam ten sam rocznik MY15 i samochód odpala nawet bez wciśniętego sprzęgła.Tak więc,trudno powiedzieć jak to jest z tym czujnikiem sprzęgła i od którego rocznika go montowali.
Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
R od początku był wyposażony w czujnik sprzęgła. Tyle, że nie od razu współdziałał z jednostką centralną i można było uruchamiać silnik, niezależnie od położenia pedału sprzęgła. Jednak z czasem zaczęli wykorzystywać soft nie tylko do nadzorowania pracy pedału sprzęgła, ale również jako zabezpieczenie podczas uruchamiania silnika.
Z czasem zamiast włącznika pedału sprzęgła (F 36, dwuprzewodowy) zaczęli stosować bardziej rozbudowany czujnik położenia pedału sprzęgła (G 476, czteroprzewodowy).
W tej chwili praktycznie wszystkie nowe R mają uruchomienie silnika z wciśniętym sprzęgłem.
@van_daal, u mnie powoduje. Moim zdaniem gdyby tak nie było, to byłoby tak samo jakbyś wcisnął sprzęgło trzymając pedał gazu-gwałtownie wzrosłyby obroty.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
U mnie w MY2018 jest nawet komunikat "Wciśnij sprzęgło" (czy jakoś tak) przy zapłonie.
@Maciek_1991 u mnie wciśnięcie sprzęgła nie powoduje wyłączenia tempomatu tak jak u @van_daal. Trochę było by dziwne nie móc zmieniać biegów na tempomacie :P Także jakoś nie zwróciłem uwagi na rosnące obroty przy tempomacie i wciskaniu sprzęgła więc pewnie jakoś to ogarnęli :)
Jeśli chodzi o odpalanie, to w moim MY18, żeby odpalić trzeba wcisnąć sprzęgło, gdy tego się nie zrobi na wyświetlaczu między zegarami pojawia się na sekundę komunikat, coś w rodzaju "aby uruchomić pojazd wciśnij sprzęgło".
Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
W starszych wersjach można było rozrusznikiem przemieścić pojazd o kilka metrów. Aktualne modele (z blokadą rozruchu przy wciśniętym sprzęgle) już tego nie zrobią.
Jest to cena, jaką mamy za pseudozabezpieczenie rozruchu silnika z włączonym biegiem. A dawna szkoła jazdy podpowiadała o uruchomieniu silnika z wciśniętym sprzęgłem, w celu zmniejszenia oporów podczas samego rozruchu. Widocznie producent uznał, że mały rozrusznik z reduktorem prościej będzie zabezpieczyć właśnie poprzez blokadę elektroniczną, ale pośrednio pozbawił możliwości awaryjnego przejazdu na małą odległość.
"A dawna szkoła jazdy podpowiadała o uruchomieniu silnika z wciśniętym sprzęgłem, w celu zmniejszenia oporów podczas samego rozruchu."- to są święte słowa jakie tu przytoczył kolega @jercen,a ja dodam jeszcze,że przed uruchomieniem silnika po wciśniętym sprzęgle należy jeszcze wysprzęglić skrzynię biegów do pozycji zerowej.Patrząc na te wszystkie nowości jakie wprowadzają ostatnio do nowych samochodów ,zastanawiam się ,czy są one tak zasadne i praktyczne dla nas czyli kierowców.Ciekaw jestem,czy jak "nawali" taki czujnik na sprzęgle będzie można bez problemu odpalić samochód ? - Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.