Zdecydowana większość ma standardowe silniki, bez chipa, wykorzystuje swoje samochody do codziennych potrzeb, i nie ma możliwości albo nie jest zainteresowana podniesieniem mocy (z wielu względów). Pozostaje najwyżej decyzja, co do wyboru stosowanego paliwa. Również parametry techniczne silnika pozostają bez zmian (może z wyjątkiem jednostek). Potencjalny nabywca planuje użytkować swój samochód (i silnik) przez kilka lat. Stąd nie ma ingerencji mechanicznej ani softwarowej do pojazdu. Najczęściej jest mowa o zmianie softu, a to również dotyczy niewielkiej ilości Rapidów. Do codziennego użytkowania wystarcza zwykła Pb 95, co nie oznacza stosowanie Pb 98. Jednak w codziennej eksploatacji (szczególnie w dużych miastach) staje pod znakiem zapytania sensowność stosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej i konkretnych oszczędnościach w zużyciu. Każdy podejmuje sam decyzję o modyfikacji silnika, czy też o laniu Pb 98.
Jestem po wyjeździe na święta i sprawdziłem spalanie na 98Pb, i jak się okazało spalanie jest na tym samym poziomie, podróż 425km spalanie wyszło 5,3l czyli podobnie wychodziło na 95Pb.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Kolego link do tego testu jest na pierwszej stronie :) Ja sprawdziłem na trasie ponad 400Km i nie zauważyłem różnicy w spalaniu być może trochę mniej warkotliwy był silnik a tak nic nie zauważyłem oprócz wydanej większej kasy na paliwo.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Myślę ze takie testy to na jednym aucie trzeba wykonywać, bo różnice w tsi miedzy egzemplarzami mogą być znaczne. Po chipbixie różnica jest odczuwalna na korzyść 98. Ale w mocy a nie w spalaniu :)
Część wszystkim. Powiniśmy stosować paliwo o liczbie oktanowej zlecanej przez producenta. Oczywiście nikt nie może nam zabronić zastosania np 98 oktanowej benzyny, ale będzie to w mojej ocenie bezcelowe i nie wpłynie na poprawe właściwości silnika. Co do chipowania auta, to jeśli zdecydujemy się na mocniejsze auto, to przed wjazdem na hamownie powinniśmy zatankować 98 i pozniej w uzytkowaniu stosowac wyłącznie takie lub lepsze. Jeśli nie, to stosujemy dalej 95 oktan.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.