Szukam przyczyny: na zimnym, po odpaleniu, obroty nierówne, skaczą, silnik "szarpie". Dzieje się to na benzynie (LPG jeszcze nie załączony). Po rozgrzaniu, zjawisko ustępuje. Wykluczone: świece, cewki, pompa paliwa, wtryskiwacze, sonda lambda, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Coś jeszcze przychodzi Wam do głowy?
"wykluczone: czujnik temperatury płynu chłodzącego," Nie wiem tego "głośno myślę", ale moze oprócz tego czujnika temp. jest jeszcze jakiś? Z ktorego komp bierze temperature? Czy przewody WN sprawdzałeś?
Parownik puszcza gaz podciśnieniem lub wtryski "leją" i dlatego przy rozruchu jest taki objaw. Najlepiej wieczorem zakręcić butlę, wyjeździć gaz i przejechać kilka kilometrów na benzynie. Jeśli rano samochód odpali normalnie i obroty będą prawidłowe to będzie wszystko jasne.
Wtryski sprawdzone - są OK. Jutro mam odpalić na LPG. Ja się nie znam, mechanik rozkłada ręce. Nie rozumiem, o co chodzi z parownikiem, skoro gaz załączy się później.
Jeśli wtryskiwacze LPG już maja swój przebieg może się zdarzać ze przepuszczaj trochę LPG podczas pracy na Pb i może "zalewać" silnik i stąd te dziwne wahania obrotów, ewentualnie rozjechana mapa Pb, zrób trasę około 30-50 km tylko na Pb od uruchomienia na zimnym silniku i zobacz czy się poprawi sytuacja.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Wygląda na to, że objaw nie wystąpił, gdy poprzedniego dnia przejechałem kilka ostatnich km na benzynie. Tylko: temperatura oscylowała ok. 15/16 stopni. Co to oznacza i co dalej robić?
@hatchet, jak były wtryski sprawdzane ? Napisz jeszcze jaki przebieg mają wtryski i reduktor oraz jakie są to konkretni elementy ? Komponenty Landi Renzo nie należą do trwałych i precyzyjnych. Reduktor przez podciśnienie może puszczać gaz w kolektor na postoju przy wyłączonym silniku i wtryski to samo. Jezeli objaw po jeździe na benzynie nie wystąpił, to jeżeli fachowiec od lpg nie będzie mógł znaleźć usterki instalacji, pozostanie ci wymiana (niestety na próbę i w celu eliminacji wadliwej części) reduktora i wtryskiwaczy.
wtryski LPG są rzekomo sprawdzane przy przeglądach (robię je w ASO) mają max. 112tys, reduktor miał "regenreację" ok 52 tys. km temu, a sam ma ok 80 tys przebiegu (ten pierwszy był wymieniony)
Uuuuuu..... w ASO nie sprawdzą wtrysków i reduktora ;) powoli musisz się przygotować na wymianę wtrysków i reduktora, najlepiej na coś lepszego jakościowo niż Landi Renzo i tańszego w ewentualnej wymianie.
Przy tym przebiegu pomyśl o wymianie, szkoda czasu na regeneracje i ciągłe problemy z szukaniem usterki, ale tak jak pisałem wcześniej, Landi Renzo nie grzeszy trwałością i jakością.
Odnawiam temat. Wahania obrotów, szarpnięcia oraz przygasanie silnika i jego nierówna praca występują także przy odciętym dopływie LPG. Po rozgrzaniu silnika, objaw znika do kolejnego wystygnięcia.
to ze jeśli przez jazdę na lpg rozjechała się trochę mapa Pb, jeśli zrobisz 30-40km na samej Pb na nowo się nauczy ecu i powinno wrócić do ładu jeśli to jest to.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
No niestety, "fabryczne LR" sporo miesza w samochodzie jak jest źle zamontowane i w ogóle nie wystrojone.....
W tym przypadku trzeba zacząć od samego początku, układ zapłonowy, filtry, wyłączenie instalacji na kilka dni i jazda na samej benzynie ----> wywalenie Landi Renzo i montaż normalnej instalacji u kogoś kto ogrania w ogóle temat LPG oraz porządne strojenie. Kupowanie samochodu z ww instalacją nie jest dobrym pomysłem.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.