Jestem pod wrażeniem. Myślę, że przy takim śrubowaniu wyników trzeba też uwzględniać wiatr. Serio to piszę. Mam też nadzieję, że różnica poziomów (z górki / pod górkę) w tych jazdach też była raczej mała. :)
Jestem po dwóch dłuższych trasach (zasadniczo ruch pozamiejski) w trakcie których tankowałem pod korek. Dzięki temu porównałem sobie średnie spalanie z komputera z faktycznym. Wyszło mi, że komputer pokładowy zaniża o ok. 0,25l/100km. Konkretniej: komputer pokazał średnie 5,1, a wyliczyłem sobie 5,35 (w trasie dużo autostrady), na drugim odcinku natomiast komputerowe 4,8 vs. faktyczne 5,07l/100km.
Oczywiście przy liczeniu "faktycznego spalania" w grę może wchodzić błąd na dystrybutorze – dolewanie "pod korek" wiąże się z powolnym dolewaniem i może wtedy dystrybutor nalicza trochę więcej?
U mnie na trasie Zielona Góra - Kołobrzeg - Kołobrzeg- Zielona Góra, częściowo S3 wyszło 6,2l/100km. Z tym, że na haku miałem platformę z dwoma rowerami a dodatkowo mnie poniosło i trochę docisnąłem gazu na S3.
W niedzielę (01.09.2019 r.) - Zakopane->Lublin przez Zakopiankę do Krakowa, potem A4 przez Tarnów, Rzeszów. Spalanie z korka, dokładnie 5,12 l/100 km. Uważam, że bardzo dobry wynik.
Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
Średnie długoterminowe 6,1l - codzienny dojazd do pracy 30km w jedną stronę + krótkie i częste odcinki w mieście. Na trasie Kraków-Chorwacja-Kraków 4,7l przy 3 osobach i bagażach.
I dzisiejsza krótka trasa z centrum Bydgoszczy do Solca, także trochę jazdy miejskiej i trochę pozamiejskiej.
Generalnie przy ostatnich tankowaniach z "korka" wychodzi w okolicy 5,1-5,2 litra, jeżeli nie korzystam z autostrad. Bardzo dużo jeżdżę na tempomacie, nawet w mieście jak pozwala sytuacja. System start-stop wyłączam zaraz po odpaleniu samochodu. Poza obszarem zabudowanym, nawet jak droga jest pusta, to trzymam się przepisowej 90-ki.
Korzystając z okazji, przejechałem kawałek Rapidem z silnikiem 1.0 TSI - 5 biegów, opony 15, zimówki, klima załączona. Nie była to jazda emerycka, ale przy sprzyjających warunkach - mały ruch, brak świateł, przejazdów, sucha nawierzchnia, płaski teren, można zejść sporo pod 5 l. Tu nasuwa się pytanie - po co montować gaz do takiego silnika ...
Oczywiście, że takie zużycie momentalnie zmieni się w mieście, na górskich drogach,...
Silnik 70 kW. Po 40 000 km mam średnie spalanie (wg ilości zatankowanego paliwa) 5,8 l/100 km. Trasa: autostrady, drogi krajowe i lokalne. Miasto w ok. 20 %. Nieduży przebieg w okresie zimowym. Jak "pieszczę" pedał gazu, to po lokalnych drogach, w granicach kilkudziesięciu kilometrów, zużycie wg wskazań od 3,5 do 4,0 l/100 km. Przy oszczędnej jeździe trzeba zmniejszać nacisk na pedał gazu do momentu zmniejszenia szybkości pojazdu. Są to niekiedy b. małe wartości nacisku. Autostrada przy 120 - to minimum 6-7 l/100 km.
Rapid SPB | 1.0 CHZB 95 KM | 2018 | Ambition | Cappuccino | 43000 km | Zamość
Średnie spalanie z 10 kkm 5,98l (z dystrybutora). Komputer pokazuje ok. 0,5l mniej. Na długiej trasie z 4 osobami i bagażem (autostrada ok. 120km/h, drogi krajowe i lokalne) ok. 5l. Na trasie bez autostrad można jeszcze urwać jakieś 0,5l. W mieście dużo zależy od korków...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.