FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Podsumowanie silnika 1.2 TSI
  • Druga generacja silnika 1.2 TSI (EA211) należy do najbardziej udanych silników współczesnych Skód. Pomimo tego, że wiele osób nadal jest uczulonych na dźwięki pochodzące z rozrządu oraz historie o "padniętych" silnikach.
    Wersje produkowane od 2008 roku były kolejną ewolucją silników szeregu EA111. Nie można powiedzieć, że silniki TSI starszej generacji były złe, ale co poniektóre egzemplarze lądowały w serwisach z rozrządem czy turbiną. Sprawność wzrosła, zmalała ilość strat cieplnych. Z tego względu niektóre silniki (przy wolnej jeździe miastem) nie były w stanie dogrzać kabinę czy też rozrzedzały olej benzyną (kiedy silnik sporo czasu pracuje na "ssaniu").
    Sporo kierowców, pomimo rozrządu na pasku, narzeka na większy hałas rozrządu niż poprzednia generacja silników z "wyciągniętym" łańcuchem. Przy próbie pokazania problemu w serwisie, "usterka" jak na złość nie występuje. Problem polega na tym, że w wariatorze, pod wpływem ciepła, gorący olej wycieknie. Po uruchomieniu silnika, chwile trwa, nim pompa uzupełni potrzebną ilość oleju. Charakterystyczne terkotanie pojawi się w czasie od ok. 5 do 30 minut po dłuższej jeździe. Później olej zaczyna stygnąć, gęstnieje, więc jego resztki tłumią  szybkie ruchy wariatora. Jest to cecha i z tego powodu nie powstał jeszcze problem. Takim samym objawem cechuje się silnik 1.2 TSI o sprawdzonym przebiegu ponad 350 tkm.
    W poprzedniej generacji silników z łańcuchem, wskazane było wsłuchiwanie się w odgłosy z komory silnika. Tam chodziło głównie o napinak łańcucha.
    Silnik TSI na pasku wszedł do O już w grudniu 2012, R i Y pozostały przy łańcuchu aż do maja 2015, oczywiscie pod wspólnym handlowym oznaczeniem i jednakowymi parametrami mocy silnika.
    Dla niewtajemniczonych można podać, że i te nowe silniki były wadliwe. W okresie od kwietnia 2014 do stycznia 2015 wyszła seria ze słabo dokręconymi śrubami na wariatorze, które po czasie mogły wykręcić się i uderzyć w wieko rozrządu. Serwisy miały wezwać wszystkie felerne egzemplarze. Jezeli silnik pochodzi z tego okresu, wareto sprawdzić, czy ma przeprowadzona kontrolę. Jeżeli nie, serwis wykona bezpłatną kontrolę, niezależnie od upływu okresu gwarancji, aż do 2020 roku.
    Nowa seria rozwiązała wiele problemów, które występowały w poprzedniej edycji. Dzięki podłączeniu wymiennika ciepła do samodzielnego obiegu głowicy, mamy szybki dopływ ciepła do kabiny. Dzięki chłodzonemu kolektorowi spalin, zużycie paliwa jest mniejsze - nie trzeba chłodzić turbiny przez wzbogacenie mieszanki. Wg statystyki na Sprint-monitor, niemieccy kierowcy dla OIII z 1.2 TSI mają średnie zużycie 5,97 l . Dla innych krajów, z ograniczeniem prędkości na autostradach średnie zużycie jest jeszcze mniejsze.
    Doświadczenia z pojazdami o wyższym przebiegu km wskazują na mniejsze problemy. Coraz większa jest oferta pojazdów o przebiegach powyżej 200 tkm. Przejechane kilometry wskazują na codzienną eksploatację, co jest bardziej korzystne niż pozostawienie samochodu na trawie przez kilka dni (i dłużej) i pozwolić pracować wilgoci. Pojazdy z dużym przebiegiem, których podwozia podczas jazdy wysychały, przy oględzinach z dołu wygladają dużo lepiej. Ze względu na to, że taki samochód używano codziennie, miał być niezawodny, wszystkie drobne usterki najczęściej były usuwane na bieżąco a na regularnym serwisie nie oszczędzano. Przy zakupie takiego pojazdu bezwzględna jest historia serwisowania. Stan licznika to liczba, która niewiele mówi o stanie pojazdu. Jeżeli taki samochód przed zakupem zostanie sprawdzony dodatkowo w ASO, to nic zasadniczego ze strony silnika nie musimy się obawiać.
    Zalety silnika 1.2 TSI:
    cicha praca,
    elastyczność,
    dynamika,
    szybka reakcja na dodanie gazu,
    niskie zużycie paliuwa,
    dopracowana konstrukcja głowicy,
    bardzo rozbudowany układ chłodzenia - najcieplejszy obieg bloku silnika (zużycie paliwa), chłodniejszy obieg dla głowicy (ochrona katalizatora), najchłodniejszy obieg - układ dolotu powietrza i turbina (sprawność, moc, żywotność).
    Wady silnika 1.2 TSI:
    złożony system chłodzenia skłonny do zapowietrzania,
    małe turbiny trudne do naprawy w zwykłych serwisach,
    występuje w połączeniu z ręcznymi skrzyniami biegów MQ200, skłonne do zużycia, automaty DSG DQ200 też nie należą do bezawaryjnych.

    Usterki i problemy:
    Usterka regulacji turbosprężarki - przejście do trybu awaryjnego. Awaria silnika serwa regulacji klapki turbosprężarki - regulacja cisnienia doładowania. Dla silników wyprodukowanych do 28.5.2014 należy wymienić całą turbosprężarkę, po tej dacie wystarczy wymienić samodzielne serwo.
    Spadek poziomu cieczy chłodzącej bez widocznego wypływu. Napełnienie złożonego systemu chłodzenia z trzema obiegami o różnych temperaturach pracy czasem nawet na linii montażowej nie przebiegnie idealnie, i ostatnia bańka powietrza wyleci czasem po 50 tkm.
    Wyciek cieczy chłodzącej wokół pompy paliwa. Płyn chłodzący wycieka bez dalszych szkód na silniku na ziemię, nie wpływa na pracę rozrządu. Najczęściej uszkodzeniu ulega uszczelka pompy, czas wymiany ok. 2,5 godz.
    Zatrzymanie pracy silnika, kontakt zaworów z tłokami. Od kwietnia 2014 do stycznia 2015 z produkcji wyszła seria ze słabo dokręconymi śrubami na wariatorze. Rozwiązanie - to bezpłatna naprawa w serwisie. Jeżeli awaria nastąpiła po bezpłatnej akcji serwisowej, przyczyną jest olej, który został w komorze rozrządu, a serwis go nie usunął.
    Nowy typ rozrządu podczas kontroli nie wolno obracać, pasek nie zginać na promień mniejszy niż 25 mm. To doprowadza do uszkodzenia włókien szklanych i do skrócenia żywotności paska.  Pasek pokryty jest teflonową warstwą, zmniejszającą zużycie. Przestrzeń rozrządu jest hermetycznie zamknięta, by nie przedostawały się zanieczyszczenia, które skracają żywotność paska.
    Odmiany silnika:
    CJZA, Euro 5 - 77 kW, 175 Nm, 2012 - 2015 - mocniejsza wersja Euro 5, najbardziej popularna, występuje w O,
    CJZB, Euro 5 - 63 kW, 160 Nm, 2012 - 2015 - softwarowo obniżona moc, występuje wraz z pieciostopniową skrzynią biegów, występuje w O,
    CJZC, Euro 6 - 66 kW, 160 Nm, 2014 - 2017 - występuje w F, od 2014 w R, mechanicznie taka sama jak wersja Euro 5,
    CJZD, Euro 6 - 81 kW, 175 Nm, 2014 - 2017 - występuje w F i R,
    CYVA, Euro 6 - 63 kW, 160 Nm, 2015 - 2016 - wersja Euro 6 dla O otrzymała zmieniony katalizator, wytrzymujący jeszcze wyższe temperatury, przy wzroście prędkości zużycie paliwa mniej wzrasta,
    CYVB, Euro 6 - 81 kW, 175 Nm, 2015 - 2016 - najlepsza wersja silnika, poprawiony katalizator, wystepuje w O.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dobra praca ciekawe zestawienie
    LB, 1.2 TSI 81KW, MY17,FRESH, Czerwień Corrida, 18.000 km, Praga, Czechy
  • To właściwie podsumowanie EA211 a nie ogólnie 1.2 TSI. 
    EA111 jest tylko wspomniany a przydałoby się też go dobrze opisać/podsumować bo jeździ tego sporo jak nie więcej niż EA211 a informacja może przydać się dla kupujących używane Rapidy czy inne auta z grupy VAG z silnikiem 1.2 TSI EA111.
    Tym bardziej, że po ostatnich modyfikacjach od 2011 r. nie jest to zły silnik tylko trzeba pamiętać o słuchaniu silnika i okresowej wymianie rozrządu, z resztą jak w większości silników.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Dlaczego moje pytanie „ kto jest autorem tego tekstu”  zostało usunięte ?  Ktory moderator strzela focha ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • to właściwie była prośba o podanie źródła ale potwierdzam. widziałem to i też czekałem na odpowiedź.
    dodatkowo rzeczywiście przydało by się coś o cbz
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Nie napisałem właściwie nic nowego. Przeglądałem sporą chwilę forum, wykorzystałem kilka uwag od serwisantów i siadłem do klawiatury. Nie musiałem tego robić, jednak potencjalni nabywcy R z takim silnikiem mają w pigułce trochę informacji w jednym miejscu.
    Każdy może zrobić to samo, np. z silnikiem MPI, skrzynią biegów czy silnikiem Diesla. Tylko kto się tego podejmie?
    Mamy tu malkontentów, dla których wkład pracy oraz zestawienie nie jest ważne, a zabierają głos w zupełnie innej sprawie ... Trudno. Jeszcze raz potwierdziło się - nie warto nic robić.  
    Wokół mamy pełno "życzliwych" czy sąsiadów, którzy się uśmiechają, a tak naprawdę by potrafili wykorzystać jakiś ciężki kaliber. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • nie przesadzaj.
    to samo powiedziałeś u mnie w temacie kiedy to ja postanowiłem pochwalić się czymś co na forum może by się komuś przydało.
    chamskie to jest jedynie usuwanie postów.

    z drugiej stron. no weź wklej ten opis spowrotem ;p
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Gdzie te podsumowanie? Dobry temat.
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM | MY16 | STYLE | Czarny Magic perłowy | 67000km | Żory

  • @jercen, gdzieś wcięło podsumowanie
    gentleman.gif
    45 x 37 - 10K
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Witam film ze wschodu "CBZB przebieg 1,2TSI 300 tys. Km VS CHHB 2,0TSI przebieg 130 tys. Km" proponuję włączyć tłumaczenie,  https://www.youtube.com/watch?v=WreDiBUno9g
    miłego oglądania.

    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • dosyć długi :)
    a tak w skrócie jak wyszło porównanie?
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Hmm, chyba 1.2 nie wypadl tak zle. Ktos zna moze rosyjski? :D
    Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
  • Panowie okazało się że są luz turbiny ale jeszcze możne pracować,  zbyt dużo oleju z odmy zbierało się w kolektorze ssącym (separator) i wytarte płaszcze tłoków z jednej strony.
    CHHB2.0 TSI MIAŁ USZKODZONE TŁOKI NA PIERŚCIENIACH, mocne luzy boczne na trzonkach zaworów wydechowych , główne problemy tego silnika nie zostały usunięte, a zrobił 130 tys, co do CBZB nie miał większych uwag i szybko zakończył temat na żywo w instagramie,  ale ten drugi to dopiero gniot współczuje właścicielom, ogólnie nasze 1.2 są dobre.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Czyli się potwierdza fakt ze VW zrozumiał swoje błędy i jeśli chodzi o 1,2 to zrobił naprawdę dobry silnik i trwały, ciekawe jak będzie wyglądać sytuacja z 1,0 TSI
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Na pewno dojdzie do szybszego zużycia 1.0, ja osobiście w ostatniej chwili zrezygnowałem z tuningu mego 1.2, płaszcze na tłokach jak to rusek powiedział "podcięte  spódnice a z drugiej nie, patrz jak je obmywa 1:00:59 https://youtu.be/WreDiBUno9g " a w 1.0 zapewne bardziej się zużyją jak w 1.4 był to poważny kłopot.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Mam 1.2 TSI 110 km. 2,5 roku, 44 tys. km. Na razie silnik OK. Cichy, dynamiczny, ekonomiczny. Oby tylko się nie psuł, to będzie super.
    Rapid LB/1.2 TSI 110KM/Ambiton/Blue Race/44 000 km
  • 1,2tsi 110km + chip 2 lata 60tys i tylko olej co 10tys wymiana
    Skoda Rapid LB/1.2 TSI 133KM /MY16/ biała perła/ BIERUŃ
  • 16 lutego moje autko skończyło 5 lat eksploatacji. Silnik oczywiście CBZA. Przejechałem przez ten czas ponad 193 tys. Przy 170 tys wymieniłem wtryski gazu i benzyny, olej zmieniam co 15 tys i pomiędzy zmianami nie ma potrzeby dolewania. O rozrządzie dopiero przemyśliwam, bo na łańcuch jest resurs ponoć 200 kkm. 
    Rapid LB | 1,2 CBZA 63kW LPG | MY15 | Ambition Max | Srebrny Brilliant | 350000km | Kołobrzeg

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?