FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jaki olej? 0W30, 5W40 czy jakiś inny?
  • Dziękuje za odzew. Czytając opinie z forum choćby o Penrite (Australia) czy tak jak teraz proponujesz Ranevol (Niemcy) czy też Eurol (Holandia) tylko uświadamia mnie, że mentalnie jestem ciut lat wstecz i przyzwyczajenia biorą górę.

    Uzupełniając powyższy wpis (trzymając się przyjętej pseudo metodologii):

    https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej - foto 1; ogólnie 25 stron (1449 ofert) na portalu aukcyjnym; RAVENOL SMP SAE 5W-30 za około 150-170 zł (5L); ew. VMP za około 220-250 zł (5L);

    https://eurol.com/pl/dobor-oleju/ - foto 2; ogólnie 8 stron (479 ofert) na portalu aukcyjnym; Eurol Syntence 5W-30 za około 150 zł (5L);

    na dokładkę: http://www.datateck.com.au/Lube/PenriteAus/ - foto 3; ogólnie 11 stron (640 ofert) na portalu aukcyjnym; mają niestety najbiedniejszą „wyszukiwarkę” albo
    Rapid, 1.2 TSI Turbo Eng., 6-Spd Manual (2014-2018) albo 1.4 nic więcej z rodziny Rapida; ENVIRO+ 5W-30 za około... spore rozpiętości cenowe od 176 zł (5L) przez aukcjie w okolicach 225 zł po ceny bez sensu (wiem, jest jeszcze wersja EU ale to osobny temat).

    Może jeszcze taka dygresja osobista na koniec: ponownie cena za produkt nie ma większego znaczenia; różnice rzędu 50-100 zł za towar wlewany do "dbanego" auta raz do roku (przy moich przebiegach) to nie jest jakikolwiek wyznacznik.

    UPDATE:
    jeszcze może: MillersOils (Anglia) => https://www.millersoils.co.uk/which-oil/

    Zrzut ekranu 2020-08-16 o 09.17.01.png
    384 x 317 - 41K
    Zrzut ekranu 2020-08-16 o 09.24.35.png
    906 x 1063 - 159K
    Zrzut ekranu 2020-08-16 o 09.37.08.png
    2550 x 549 - 280K
    millers.JPG
    625 x 983 - 97K
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
  • Nie wiem jakie znaczenie ma dla Ciebie wyszukiwanie,
    ile stron i ofert ma dany olej na portalu aukcyjnym ?
    W życiu nie spotkałem się z tym, żeby ktoś prowadził takie statystyki :D

    Eurol jest dobrym kompromisem jakości do ceny,
    Ravenol VSW 0W-30 USVO to koszt ok. 195,- za bańkę 4l
    ewentualnie ok. 245,- za 5 litrów.

    Ravenol VMP jest niewiele gorszy.. ze względu na krótkie dystanse w mieście, osobiście do TSI jednak preferuję 0W-30

    Penrite dla 0W-30 nie ma aprobaty VW 504, więc tu wybór jak sam zauważyłeś ogranicza się do jednego produktu.





    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Wyszukiwarki dosłownie jako ciekawostka.
    Aukcje? po macoszemu traktuje jako ogólnie rozumianą dostępność (zwłaszcza marek z którymi nie miałem wcześniej styczności).
    Liczba aukcji – analogicznie – plus jak dużo tego u mnie na podwórku firm oferuje (taki uproszczony szybki kropo „risercz”).

    Jeśli zaś chodzi o kompromisy to dalej - przy wartości auta powiedzmy na poziomi 30-40 tysięcy, koszt o 100 czy 150 zł większy, raz do roku, nie jest brany pod uwagę. Mniej zależałoby mi na kompromisie (czy tzw. „oszczędnościach”) a raczej na jakości. I tu znowu kłania się problem – jak dużą ją zaobserwuje (tą różnicę w jakości), w jakim czasie itd.

    Odeszliśmy ciut ot głównego tematu wątku.
    Przyjąć można by było: 5W-30 jako standard, 0W-30 (pod warunkiem spełniania odpowiednich norm) jako coś na „plus” (?). Patrząc z boku, sporo rozchodzi się o normy; łatwiej trafić 5W-30 spełniający wymagania niż 0W-30, nie wspominając o innych.
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
  • Nie wiem, który łatwiej "trafić".. zamawiam, płacę, kurier przywozi, odbieram.. ;-)

    Co do lepkości "standard" i "coś na plus" to chyba nie tak.
    Każda z nich ma swoje wady i zalety,

    0W-20 lekki start, niskie lepkości przy niedogrzanym silniku, a więc ekonomia, niskopopiołowość, ale gorsza lepkość wysokotemperaturowa.

    0W-40 w zasadzie na odwrót, bardzo dobra lepkość wysokotemperaturowa, niska odparowalność, ale duże ilości popiołów, większe opory przy niskich temperaturach.

    0W-30 i 5W-30 to kompromis zawierający najwięcej zalet, jak niskopopiołowość i lepszą lepkość dynamiczną w wysokich temperaturach, w porównaniu do 0W-20.
    W przypadku 0W-30 dodatkowo lepsze płynięcie w niskich temperaturach.

    Stosować można wszystkie, pierwszy z normą 508, drugi z normą 502 przy interwale skróconym do 15 kkm pozostałe z normą 504

    Nie ma sztywnych granic, więc to tylko ogólniki - czasem bywa i tak że 0W40 ma lepszą "próbę zimnego startu" niż 0W30 choć wydawałoby się, że powinno być odwrotnie.
    Spora część osób boi się zużycia silnika podczas ostrej jazdy w wysokich temperaturach,
    a kompletnie nie bierze pod uwagę jak mocno ten proces postępuje, podczas jazdy niedogrzanym silnikiem, na krótkich miejskich odcinkach.
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Dziękuje za odpowiedz.
    Pośrednio miałem na myśli to co opisałeś.
    Dla statystycznego kierowcy mniejszym złem wydaje się 5W-30 tudzież 0W-30 oczywiście przy uwzględnieniu zalet/wad i co najważniejsze spełnieniu odpowiednich norm (powyższe posty).
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
  • 1.0 tsi 110KM, wymiana co 15 tys km, olej vw 0w/30.
    na wstępie kolega chyba pomieszał normy, wg mnie 504/507 diesel, 502/505 benzyna.
    silniki 1.5tsi ganiają na 0w/20, nie pamiętam normy.
    Dlaczego chcecie zmieniać rodzaj oleju przy wymianie co 15tys??, jest norma zdecydujcie się na konkretny olej np. 0w/30 plus norma i do końca na tym gadać, może jeszcze 0w/30 na darmowej wymianie, a samemu 5w/30? hahah
    Zaraz będą teorie że po 200 tys km przejść na 10w/40.
    Sam miałem audicę 1.9tdi z 2002 roku, przebieg 600.000 km i lałem 5w/40 przy wymianach co 15tyskm. o dziwo robiła 15staka od max do min stanu na bagnecie.
    RAPID LIFTBACK |1.0 110KM|2018|STYLE PLUS|CZERWONY|40.000KM|PIŁA
  • Witam.
    Rapid 1.0 11kKM
    Obecnie mam olej Mobil1 esp 5w30 taki wlali w Skodzie poprzedniemu właścicielowi.
    Wlać taki sam czy jest coś dobre z Lotosa lub Orlenu ?
    Rapida LB | 1.0 110KM | 2018 | Ambition z dodatkami | Blue Race | 42tyś i rośnie | Śląsk
  • Jeżeli kogoś by to interesowało, to pod koniec stycznia robiłem wymianę oleju w ASO (w ramach przeglądu) i zalali Mobil 1 esp 5W30. Rapid z 2019 1.0 tsi 110 km
    Rapid LB | 1.0 TSI 110KM | 2019 | Ambition | 14 000 km | Ruda Śląska
  • Jaki polecacie olej do Rapida 1.2 TSI 110KM 2015 CJZD. Myślę nad takimi opcjami:
    1) Motul 8100 X-clean+ 5W-30. Widzę mniejsze rozbieżności cenowe na popularnym portalu aukcyjnym u sprzedawców. Cena w miarę korzystna.
    2) Liqui Moly Top Tec 4200 5W30. Tutaj jest spora różnica w cenach u poszczególnych sprzedawców. Oraz widzę różne kody produktu. Wie ktoś o co chodzi...
    3) Castrol Edge Professional Loglife III 5W30.
    Może polecacie coś innego?

  • Każdy i zarazem żaden. Temat "doboru oleju" jest po prostu zły z założenia. Przyjmując, że każdy powyższy spełnia wymaganą przez producenta normę (do tego wszystkie to 5W-30) to - każdy będzie dobry. A od samego wyboru ważniejszy jest interwał wymiany i ogólne "dbanie" o auto.

    W moim konkretnym przypadku auto zaczynało na Castrol 5W30 (wymieniany - rok/10-12tys+pilnowanie poziomu.), potem zmigrowałem na lubianą przeze mnie markę LM 4200 5W30 (na tym poszła już 2 wymiana).
    Dalej jakaś zmiana? Przeglądając stare wpisy na forum, może 0W-30 od Ravenol/Motul :)

    Różnicy żadnej nie widzę, ale też nie szukam jej na siłę. O auto dbam w ramach możliwości, śpi pod dachem w ciepłym garażu, i tak się to jakoś kręci.
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
  • Castrol  5w30, wymiany co 15k, filtry olej, powietrze, kabina. Niedługo 80k km wybije i zacytuję "...i tak się to jakoś kręci." : ). Klocki / tarcze oryginał, zawieszenie całe (poza skrzypieniem i wymianą gum stab.).
    Odnośnie filtra oleju to MANN lub VW - tak mi polecił mechanik, że akurat do tych silników warto "lepszy". Nie wiem ile w tym prawdy. Pozostałe Filtron.
    Skoda Rapid SB |1.2 TSI 110 KM | 2016 | Style + pakiet comfort | magic black | PL
  • Myślałem nad LM ale nie mam sprawdzonego sprzedawcy. Zostaje przy Castrolu, filtry MANN. Dzięki za odpowiedz.
  • Czy w przypadku normy VW 504/507, oleje 5W30 mają jakiekolwiek zalety w porównaniu do 0W30?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | 80000km
  • Panowie dyskutujący nad wyższością oleju 0W30 nad olejem 5W30 sprawa ma się tak:
    Olej 0W30 lepiej nadaje się do pracy w niskich temperaturach - czyli mroźniejsze zimy - i niezbyt gorące lata. Olej 5W30 lepiej sprawdza się w wyższych temperaturach czyli w gorące lata.
    Olej 0w30 został wymyślony przez producentów do stosowania w silnikach z filtrami cząstek stałych. Podczas gdy 5w30 w pełni wykonuje swoje funkcje w samochodach, w których takie filtrowanie nie jest zapewnione.
    Jednak w regionach o ostrzejszych zimach zaleca się wybranie 0w30.
    Myślę, że trochę rozjaśniłem meandry olejowe.
    Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów
  • @glizdziarz, nie wiem skąd wziąłeś teorię, że 5W30 jest niby lepszy od 0W30 w wyższych temperaturach, skoro oba mają indeks 30. Nie dość, że nie wyjaśniłeś, to jeszcze bardziej zamieszałeś.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Cyfra przed W oznacza lepkość przy określonych warunkach temperaturowych czyli zimą.
    zacytuję za stroną: olejsilnikowyvw.pl:

    "Jeżeli porównujemy olej 0W-30 i 5W-30 należy pamiętać, że drugi człon nazwy określający klasę lepkości w temperaturze pracy silnika jest taki sam. Litera W oznacza zimę  (z ang. winter) – jest to tzw. zimowa klasa lepkości oleju. Im niższa, tym łatwiejszy zimny rozruch pojazdu w niskich temperaturach, tym niższe chwilowe zużycie elementów silnika i tym niższe spalanie. Specyfika pracy turbosprężarki, obciążenie silnika powoduje, że wymagania wobec olejów silnikowych są coraz wyższe. To właśnie nowoczesne samochody o małej pojemności z turbodoładowaniem potrzebują oleju o niższej lepkości. 
    Natomiast drugi człon charakteryzujący właściwości oleju w temperaturze pracy silnika, a więc około 100 stopni C, posiada tę samą wartość tj. „30”, co oznacza tyle że w tej temperaturze obydwa olejemają bardzo zbliżoną charakterystykę lepkościową."
    Może to rozjaśni wszystkim o co chodzi z tymi oznaczeniami.
    Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?