Witam wszystkich, dziś wymieniłem filtr paliwa przy przebiegu 125 tyś tankuję w dużych stacjach paliwowych, mechanik po wymianie pokazał co ze starego wycieka i powiedział to był ostatni gwizdek, (szara brudna benzyna).
Więc pochwalcie się czy wymieniacie, bo nie ma żadnej informacji kiedy wymieniać, pozdrawiam.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Pb - to skrót Pojazd benzynowy :) A tak naprawdę - pozostałość po benzynie ołowiowej, która niosła właśnie oznaczenie Pb. Dzisiaj w sprzedaży jest benzyna bezołowiowa, oznaczana przekreślonymi Pb.
CPN`ów się zachciało :) *Centrala Produktów Naftowych
wracają do głównego wątku => pytając samego siebie: wymieniać? tak...
w normalnej konstrukcji: koszty znikome, mała czasochłonność; z drugiej strony "przecież w nowszych RAPID`ach jest na stałe" no właśnie (!) i mamy teorię spiskową (zresztą kolejną);
na przykładzie autora tematu: auto eksploatowane w jednych rękach, znane i "pewne" stacje, normalna praca i wymiana "przed" czasem w stosunku do "życia" tego co jest np. w CJZC i jak? szlam :)
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
Cześć, Na wstępie - świeżak na forum i w rapidzie jestem więc wybaczcie niewiedzę ;)
Auto podrzuciłem na wymianę oleju, a że nie chce mi się jeździć parę razy w roku do mechanika to załatwiam wszystko co trzeba za jednym zamachem (olej, filtry różne, klima, klocki /tarcze - jeśli trzeba, itp.) I tu mnie zaskoczono, mimo uwzględnienia w szacowaniu ceny filtru paliwa, w końcowym rozliczeniu go nie ma. Mechanik stwierdził, że w tym modelu filtru paliwa się nie wymienia, bo jest w baku. Prawda to, czy mu się szukać nie chciało? Bo patrząc na wątek ten i podlinkowany coś uwierzyć nie mogę :D Jeśli jest to gdzie go szukać i jak często wymieniać? Z VINu wynika że bryka to rocznik modelowy 2017, na jakichś papierach po poprzednim właścicielu znalazłem że silnik to CJZE (1.2 TSi 110km) Pozdrawiam
Rapid SB | 1.2 TSI CJZE 110KM | MY17 | Style | Brązowy Topaz metalizowany | 44000km | Kraków
Mechanik podał ci prawdę. Pierwsze R miały samodzielny filtr paliwa, montowany w pobliżu baku. W nowszych modelach filtr włożono do pompy paliwa, który znajduje się w zbiorniku. Skoda zakłada, że jakość paliwa jest na tyle wystarczająca, że nie ma potrzeby częstej wymiany tego filtra. Witamy na forum. Zapraszamy do lektury jak i swoich kolejnych wpisów, związanych z R. Zadowolenia i szerokiej drogi :)
Na forum nie ma tematu dot. awarii czy zapchania filtra paliwa. Widocznie że jakość paliwa jak i sposób dystrybucji jest na tyle dobry, że nie ma zasadniczych problemów z filtrami ulokowanymi w baku wraz z pompą. Czyli - jeździć. A że pompa ma "pracować" dożywotnio, to i filtr nie powinien sprawiać problemów.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.