Kolege ostatnio ciekawi różnica między olejem castrol EDGE 5w30 Longlife a zwykłym Castrol Egde 5w30 z symbolem C3,bo jeździ on na tym Longlife i zastanawia się czy zmienić na ten zwykły z symbolem C3 i częściej zmienić jak te 30000 km, kto się fachowo wypowie na temat parametrów?
To nie tak, że tzw. oleje LL czy jak kto woli LongLife są złe. Nie są, nie w tym rzecz.
Co innego: jak dobieramy interwał wymiany do warunków eksploatacji?
Z niewielką dozą samokrytyki możemy przyjąć, że dla większości użytkowników/aut wymiana co „(10-15 tysięcy / czy raz do roku) - co nastąpi szybciej” jest najbardziej kwasi-optymalna. Ot tyle uogólniając.
Żeby nie było, tematy: jaki olej (?), jak często wymieniać (?) i jaki ma być (?) to okrutne telenowele (czasami wręcz horrory).
Żeby nie przedłużać, od siebie dodam: jeździłem kilkoma rożnymi autami, z różnymi olejami, w różnym stanie => i od wyższości produktu A nad produktem B przedkładałbym zdroworozsądkową regularność wymiany i cały kompletny serwis auta.
Ba, Rapid z fabryki jeździł na LL 5W30 od Castrola (tyle że wymieniany jak powyżej wspomniano), teraz na „czwarty rok” ma LL 5W30 od Liqui Moly, a w przyszłym, kto wie, może skuszę się na RAVENOL 0W30, ot luźna dygresja.
-----------
Kończąc offtop i wracając do sedna: mowa, czy raczej pytanie o porównanie:
Żaden (!) bo to podrabiany Castrol po którym silniki wypadają - wybaczcie, ale im człowiek więcej czyta o olejach tym mniej wie. A na serio? Przy wymianie co 10-15 tysięcy? Przy założeniu, że oba spełniają wymagania producenta auta (dla konkretnego silnika) względem norm? Jasne, różnią się (patrz grafika poniżej), a to lepkością taką czy inną, a to temperaturą też taką czy inną itd. W praktyce przy uwzględnieniu powyższych „czynników”? Lejesz jedno ok, lejesz drugie ok, dbasz o auto też ok, chcesz się pobawić z innymi też ok, kto co lubi.
"(...) i zastanawia się czy zmieniać (...)" nie*, nie zmieniać oleju ale zmienić interwał :)
*zaczepnie;
castrol_najlepszy.jpg
1586 x 520 - 185K
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
Może nie tyle "wycofał" (Castrol) co zmienił dostawcę, kontrahenta - jak zwał* tak zwał (na Shell). Normalna biznesowa decyzja - albo jak kto woli teoria spiskowa zawsze mila widziana. Co do migracji z często "używanego" 5W30 na 0W30 też wynika wprost z oferty, i znowu "do mojego auta producent zaleca cyferkaWcyferka" jest po prostu nieprecyzyjne mówiąc delikatnie.
*"dostawcę oryginalnych olejów Grupy Volkswagen" :)
shell.JPG
1662 x 909 - 109K
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
Witam, stosowałem olej 5w40 vw502/505 i jednak skusiłem się na wyżej pokazany olej, poranne uruchomienia silnika są bardziej szorstkie ale jest szybki strzał olejowy i cicha praca zobaczę jak dalej będzie.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
@Maciek_1991, nie wiem czy to do konca dobra informacja. Pewnie będzie lepszy od Castrola ale do jakości AMSOila'a czy Rowe będzie mu baaaaaaaaaardzo daleko.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.