i znienacka pyknęło mojej Rapidce 175 tysięcy. Dotychczasowy schemat działania z autem wyglądał tak że co 12-15 kkm jade na zmianę oleju, filtrów, robie przeglaądy lpg a ponadto to tylko leje benzynę, gaz i jeżdzę. Co koniecznie przy takim przebiegu należy sprawdzić?
Zestawienie czynności masz: http://www.rapidklub.pl/discussion/188/skoda-rapid-czynno%C5%9Bci-serwisowe-przy-pierwszym-i-drugim-... Wg tego, co podałeś, to równie ważna jest kontrola-wymiana płynu hamulcowego. Tu Skoda mówi po 3, 5, 7, 9, ... latach po zakupie o wymianie płynu hamulcowego. Jak się mają klocki i tarcze hamulcowe? Po czasie okazuje się, że masz jeden z najlepszych silników, montowanych w R. Czego potwierdzeniem jest Twój przebieg. Gratki :)
...i to na LPG i to z kiepskimi wtryskami Med, które Właśnie mi wymieniono na Aeb, silnik nigdy gładziej nie chodził :D [gość z Jadwisina w końcu to ogarnął bo ani aso skody ani aso LandiRenzo nie było w stani tego ogarnąć poza wymienianiem wtrysków co chwila]
Płyn był zmieniany na wiosnę podczas wymiany tarcz i klocków. Tył też był kontrolowany i regulowany bo coś nierówno brało ale grubość szczek była ok. Na co zwrócić uwagę przy samym silniku? po czym poznać że się łańcuch kończy? Po odpaleniu po nocy terkocze ale nie trwa to dłużej niż chwilę, może sekundę, półtorej. gdzie w warszawie na Białołęce mogą to sprawdzić?
Niedługo mam wymianę oleju [wymieniam co 12-15kkm] więc chyba tez od razu pójdą i świeczki i filtr powietrza. Co jeszcze, olej w skrzyni?
Przy takim przebiegu - to warto wymienić olej w skrzyni. Sam bym to już zrobił. Łańcuch - z czasem jego praca jest coraz głośniejsza. Niektórzy sprawdzają naciąg łańcucha i wg tego podejmują decyzję o jego wymianie. Skoda mówi o 210 tkm, czyli jeszcze z rok przy twoim przebiegu rocznym. Prawdopodobnie to nie sam łańcuch terkocze, a chwilowy brak oleju w napinaczu łańcucha. Ale podobno TTTM. Wielu wymieniało rozrząd, a odzew podczas rozruchu po czasie wracał. Czyli trzeba się z tym pogodzić.
Jak to mówi mój mechanik: "jeździć obserwować" ja dodam, że naprawiać na bieżąco. Ja w swoim olej zmieniam co 8-9k km bo większość jeżdżę po mieście. Oleju w skrzynie nie wymieniałem nigdy według zaleceń ASO oraz 3 innych mechaników. W skrócie naprawiamy na bieżaco, nie przeciągamy wymian i będzie hulać :) Także jeździć, jeździć i jeździć... bo okazuje się, że mimo młodego wieku samochodu jest ono względnie trwałe i tanie w naprawach.
Nie ruszaj rozrządu, jeśli tylko krótko go słychać przy odpalaniu.
Jeśli po uruchomieniu silnika ,podczas jego pracy z rozrządu nie słychać żadnych dźwięków to nic nie ruszaj.
Ja w swoim aucie 1,2 MPI CGPC z przebiegiem 80 000 km pokusiłem się o wymianę rozrządu , bo czasem przez 2-3 s było go słychac po uruchomieniu - "się naczytałem internetów" że to PROBLEM i narobiłem sobie niepotrzebnej roboty i kosztów ( wymieniałem sam) .Po rozmontowaniu wszystkiego okazało się że całość zużyta jest w niewielkim stopniu .
Założyłem jednak cały nowy rozrząd ( koła , łańcuch i napinacz) i porównałem wystawanie tłoczka w starym i nowym napinaczu .Na "starym" rozrzadzie napinacz był wysunięty tylko 3 mm bardziej niz na nowym.
I teraz najlepsze: tylko jakieś 2-3 tygodnie cieszyłem się ciszą przy odpalaniu silnika, potem "grzechot " powrócił. ;)
Pilnuj stanu oleju i kontroluj pracę rozrządu , jak zauważysz ze przy odpaleniu łańcuch grzechocze znacznie dłużej niż te 5 s to wtedy trzeba tam zajrzec.
I taka ciekawostka, ponieważ idzie zima i czasem można mieć problem z odpaleniem silnika ze względu na problem z akumulatorem, przestrzegam przed odpalaniem tych silników na tzw 'PYCH". W zimnym silniku w napinaczu łańcucha nie ma oleju ( brak ciśnienia oleju w układzie ) i przy próbie odpalania np. z 2 biegu na pych takiego silnika, łańcuch ma bardzo dużą szansę na przeskoczenie na wałkach rozrządu , szczególnie jeśli rozrzad ma już większy przebieg.
Czytałem,ze zdarzały się przypadki że rozrząd potrafił przeskoczyć w silnikach 1,2 CGP w sytuacji kiedy ktoś zostawił zaparkowane auto na sporym wzniesieniu zostawiając je tylko na biegu ( bez hamulca ręcznego ) .
Witam. Mi w sklepie sprawdzili i zakupiłem shella 75w90 3 litry. Wymieniłem dzisiaj przy przebiegu 119600km. Po spuszczeniu olej był bardzo ciemny. Weszło mi 1.8 litra. Olej wyciekał przy wlewaniu, mechanik powiedział, że gdy przy wlewaniu zacznie się sączyć, to należy wcisnąć jeszcze trochę i szybko zakręcić korek. Tak zrobiłem. Zobaczymy :))
Mój RAPID ma teraz ok. 185 tys. km. 1,2 MPI 75KM. Do tej pory ekstra zmieniałem tylko 1 lub 2 x wtryski MED. reszta zwyczajne przeglądy i wymiany. Opony jakiś 3 komplet, ale tarcze hamulcowe oryginalne jeszcze. Ogólnie silnik jest raczej w dobrym stanie, 0 problemów. Poziomu oleju nigdy nie sprawdzam, gdyż po zalaniu przy wymianie na 2/3 wskaźnika na bagnecie, nigdy nie było konieczności dolewki. W sumie b. oszczędne auto i o to mi chodziło.
Rapid Liftback | LB | 75KM | 1.2 LPG. Kod silnika: CGPC | Ambition Max | srebrny metalik | 220 000 km | Rapid Liftback | LB | 75KM | 1.2 LPG. Kod silnika: CGPC | Ambition Max | srebrny metalik | 137 000 km |
mi medy umarły po roku... zmienilem [nie ja ale gazownik z serocka] na AEB i po zestrojeniu zadnych problemow ktore wystepowaly na nawet nowiutkich medach [np plywanie wolnych obrotow jak i na benzynie gdy centralka przygptpwuje sie do przelaczenia na gaz. a takze na gazie.
A to zależy. Min. 6,2 l/100km +02 l Pb95. Komputer pokazuje wówczas zużycie 4,8 l/100km. To testowałem na dystansie prawie 3 tys. km. Normalnie raczej w miarę dynamicznie jeżdżę do 140km/h, staram się nie przekraczać 4 tys. obr./min. , aby jeździć na lpg, a nie Pb. Wtryski MED. W jednym RAPIDZIE zmieniałem 2x, więc jeździ na trzecim kompleciei teraz ma przebieg ok. 120 tys. km. Mam 2 Rapidy i w drugim wtryski jeszcze wciąż te same - przebieg aktualny ok. 185 tys. km. Co ciekawe akumulator też oryginał jeszcze, a auto ma 9 lat.
Rapid Liftback | LB | 75KM | 1.2 LPG. Kod silnika: CGPC | Ambition Max | srebrny metalik | 220 000 km | Rapid Liftback | LB | 75KM | 1.2 LPG. Kod silnika: CGPC | Ambition Max | srebrny metalik | 137 000 km |
jak na razie 191 tysi i nastąpiła wymian oleju i filtra- a także dobicie klimy- brakowało 200g czynnika. nie wiem czy od poczatku gdy go kupiłem w 2018, czy dopiero teraz zeszło.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.