W lutym odbieram swojego Rapida LB. Proszę Was o informacje jak wyglądają formalności przy odbiorze samochodu z salonu. Na co zwrócić uwagę przy jego odbiorze? Na jakie szczególne elementy samochodu (poza zgodnością tego co jest wpisane na fakturze). Czy podczas odbioru wykonuje się jazdę próbną? Czy salon rejestruje samochód czy trzeba jechać osobiście? Czy przy odbiorze płaci się podatek od wzbogacenia? Czy opłaty dokonuje się w US? Czy podczas odbioru u dilera można coś jeszcze wynegocjować, tzn. czy może coś jeszcze dorzucić do samochodu, np. elementy do bagażnika (siatki, gumowa mata), dywaniki, opony zimowe, itp?
Czy podczas odbioru wykonuje się jazdę próbną? Przed podpisaniem protokołu odbioru auto nawet nie trafi na serwis aby dołożyli wyposażenie dodatkowe, a jak już podpiszesz, zapłacisz, i bedziesz miał tablice to możesz sobie zrobic jazdę próbną nawet do domu i bez obowiązku wracania do salonu :)
Czy salon rejestruje samochód czy trzeba jechać osobiście? I tak i tak, zależy od Twej woli i tego jak się dogadasz z salonem.
-Czy przy odbiorze płaci się podatek od wzbogacenia? Czy opłaty dokonuje się w US? Kupujesz samochód od firmy która Ci wystawia fakturę VAT, nie ma w takiej sytuacji podatku od czynności cywilnoprawnych.
-Czy podczas odbioru u dilera można coś jeszcze wynegocjować, tzn. czy może coś jeszcze dorzucić do samochodu, np. elementy do bagażnika (siatki, gumowa mata), dywaniki, opony zimowe, itp? Można, szczególnie jak coś przyjedzie niezgodnie z zamówieniem bądź termin się mocno przeciągnął.
Nawet jesli samochod jest juz oplacony to najwazniejszy jest protokol odbioru, takze sprawdzaj wszystko przed tym podpisem bo potem juz nic nie zrobisz jak nagle okaze sie ze nie ma kierownicy ;)
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
@ gufi04 W zeszły piątek odbierałem z salonu swojego Rapida SB, więc podzielę się swoimi doświadczeniami.
Podczas przekazania samochodu sprzedawca opowiedział mi o podstawowych funkcjach auta i jego wyposażenia. Opisał działanie każdego przełącznika w kabinie, pokazał jak dostać się do koła zapasowego, gdzie uzupełniać płyny itp. itd. Trwało to z dobre 30 minut, ale klient czuje się przez to doceniony. Możesz także zabawić się w pilota F-16 i zajrzeć w dosłownie każdy zakamarek auta zanim zdecydujesz się na jego odbiór. Przed wydaniem auta odbyłem obowiązkową jazdę próbną (dobre 20 kilometrów), co musiałem potem potwierdzić podpisem na stosownym dokumencie. Przed jego podpisaniem poproszono mnie o zgłoszenie ewentualnych uwag.
Sprzedawca w chwili składania zamówienia na samochód pytał mnie czy będę sam rejestrować auto czy też ma to zrobić w moim imieniu salon. Wybrałem opcję rejestracji przez salon. Musiałem podpisać stosowne upoważnienie do rejestracji auta oraz poniosłem koszt 350 zł (płatne w chwili odbioru auta).
Wszelkie koszty jakie ponosisz w związku z zakupem auta w salonie to: 1. zaliczka (w moim przypadku 3.000 zł) płatne na konto 2. kwota właściwa gdy auto jest gotowe do odbioru (też płatne przelewem) 3. koszt rejestracji przez salon (bo tak wybrałem) 4. ubezpieczenie AC/OC/NNW (w dniu rejestracji płaci je za Ciebie salon, a Ty płacisz salonowi w dniu odbioru auta)
W chwili odbioru auta podpisujesz kilka dokumentów takich jak: protokół odbioru i jazdy próbnej, fakturę VAT, potwierdzenie otrzymania szczegółowych warunków gwarancji i chyba jeszcze z dwa papierki (nie chce mi się tego teraz szukać). Oprócz szczegółowych warunków gwarancji, która jest broszurą, reszta były to dokumenty jednostronicowe. Wszystko możesz sobie spokojnie przeczytać, nikt Cię nie będzie popędzać.
Wszystkie formalności związane z zakupem auta przeprowadzane są w salonie i nie musisz odwiedzać żadnych urzędów i składać żadnych deklaracji lub dokonywać jakichś dodatkowych opłat.
Sprzedawca dodał mi do auta gratis dywaniki gumowe, kubek na telefon, dwa zamykane śmietniczki do boczków oraz dał spory upust na zakup i wymianę opon zimowych.
Oczywiście że realny. Tak to właśnie wygląda w szanującym się salonie. Zwłaszcza jak klient jest klientem którego sprzedawca nie zna i nie wie na ile dany klient zna się na danym modelu auta, to zawsze przeszkoli go od A do Z.
Jak klienta znają i wiedzą że wie do czego służy każdy przycisk w kabinie to nie nalegają aby na siłę szkolić. Moim zdaniem bardzo miły to gest, i przydatny, jak ktoś się przesiada z innej marki, lub starszego auta.
A jazda próbna ZAWSZE po podpisaniu protokołu i przerejestrowaniu, ubezpieczeniu auta. Nawet na serwis do montażu akcesoriów auto biorą dopiero po protokole.
Jak kiedyś brałem Fabię, to było zalane paliwem dobre 5l, a teraz przy Rapidzie przyznali się, że zalali mniej niż 3l. Zasięg miałem 0km. Dobrze, że dotoczyłem się do stacji.
Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
@maroslaw - odbiór mojego auta przebiegał dokładnie tak jak to opisałem. Oczywiście mogłem podziękować sprzedawcy i skrócić całą tą procedurę, ale przesiadałem się z Pandy i było kilka rzeczy których byłem ciekaw, więc z chęcią wysłuchałem, co miał pracownik salonu do powiedzenia. I przyznaję, że był to mój pierwszy taki zakup auta w salonie. Poprzednim razem jak odbierałem Pandę to przy stoliku sprzedawca wręczył mi fakturę, dokumentację pojazdu i zaprowadził mnie na parking gdzie przekazał mi kluczyki w samochodzie i życzył szerokiej drogi. Trwało to może z 15 minut. Akurat pod tym względem salon Skody mnie zaskoczył in plus. Może wynika to z faktu, że Skoda prowadzi posprzedażowy program oceny satysfakcji klienta i ocenia również pracę sprzedawcy. Otrzymałem wykaz chyba z 20 pytań na które będę musiał odpowiedzieć jak będą do mnie dzwonić. Nie mówię, że inne marki nie działają podobnie ale skupiam się jedynie na ukazaniu różnic pomiędzy postępowaniem z klientem we Fiacie i Skodzie.
@kakaroto - przy pierwszym uruchomieniu silnika komputer pokazał mi prognozowany zasięg 15 kilometrów, a wskaźnik paliwa nawet nie raczył się zaświecić. Oczywiście musiałem zatankować samochód (na pobliskiej stacji) by móc odbyć tą jazdę próbną. Z informacji sprzedawcy każdy Rapid ma w fabryce tankowane ok. 5 litrów benzyny.
Hehe cie potraktowali jak potencjalnego dawce dobrej opini w tym programie satysfakcji i teraz to widac jakie to jest malo wiarygodne, bo normalnie to nigdy tak odbior nie wyglada. Tak to wyglada jak przykladowe szczesliwe miasto w korei polnocnej dostepne dla zachodnich dziennikarzy
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Mój odbiór wyglądał identycznie jak u kolegi barta - salon Śliwka Sosnowiec - polecam. Pani chyba z 1/2 godziny objaśniała co i jak, pokazała wszystko, odpowiedziała na każde moje pytanie. Później jazda próbna.
RAPID SB | 1.2 TSI | MY2014 | STYLE PLUS | CZERWIEŃ CORRIDA | 47 500 km | SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE
Samochód zamówiłem i odbierałem w salonie w Krakowie Inter-auto na ul. Kocmyrzowskiej. Pan pokazał wszystko co trzeba, poświęcił na objaśnienia 20 minut, reszta formalności, uprzejmości, wszystko trwało około 1 godz. Polecam, duży upust, potem przy podpisaniu dokumentów, jeszcze coś się dało ugrać. Warto zwrócić uwagę na to żeby samochód odbierać wewnątrz budynku, żeby był suchy, widać dobrze czy wszystko jest ok z lakierem.
Ja jak odbierałem w październiku też miałem wszystko zaprezentowane, auto zostało przygotowane jako niespodzianka dla dzieciaków a wiec przykryte atłasowym materiałem a po zerwaniu z samochodu przez syna pokazał się Rapid przewiązany kokardą , którą rozwiązała moja 5 letnia córka :). Potem wyprowadzono auto z salonu i zostałem wraz z żoną zapoznany z e wszystkimi tajemnicami wnętrza i silnika...też około 30 min. Dzieciaki w tym czasie były pod opieką "pięknej części" obsługi salonu :)
@RAPIDO Pochwalisz się jaki dostałeś rabat przy zakupie i co Ci dealer dorzucił przy odbiorze? Pytam, bo odbieram w Krakowie na Zakopiańskiej pod koniec lutego. Pozdrawiam
Zyskaj nawet 850 zł w promocjach konta Millennium 360° i Konta 360° Junior!
250 zł za założenie konta Millennium 360° online z kartą debetową, wyrażenie zgód wymaganych regulaminem promocji, wpłatę min. 500 zł w ciągu 10 dni od założenia konta, zalogowanie się do aplikacji mobilnej banku i zapłacenie min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM
250 zł jeśli w każdym z 3 miesięcy określonych w regulaminie zapewni wpływ wysokości min. 1000 zł oraz zapłaci kartą do konta lub BLIKIEM min. 500 zł
150 zł jeśli min. 1 000 zł wpłynie na Twoje konto z tytułu wynagrodzenia przez co najmniej 2 miesiące określone w regulaminie promocji.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.