@supermajku jeżeli musisz już koniecznie umieszczać informacje z wikipedii, to zadbaj o to, aby nie było błędów... w innym razie odpuść sobie, bo taki wpis niczego nie wnosi, a wprowadza tylko i wyłącznie zamęt...
W kategorii "Informacje i newsy" jest dział "Pomocne linki". Sądzę, że takie informacje (z podaniem konkretnych linków) można tam spokojnie umieścić. Zaczynamy bardzo rozbudowywać ten portal - i zaczynamy niektóre tematy dublować. Całkiem niepotrzebnie. Pozdrawiam
@konwel silniki w R 1.2 TSI - obie wersje mają po 8 zaworów. Jest to silnik z jednym wałkiem. Nie zawsze "dobre" źródła podają poprawnie. Sam spotkałem się z wieloma nieścisłościami technicznymi podawanymi na necie. Zamiast ślepo wierzyć w informacje od znawców z ASO - wystarczy spojrzeć na silnik. Blok silnika na górze zakończony jest głowicą. Ale ta nasza głowica jest tylko przedłużeniem (w osi pionowej silnika) bloku, nic nie wystaje na szerokość w okolicach głowicy. Silnik z 16 zaworami - z 2 wałkami rozrządu wygląda jakby miał "spuchniętą", poszerzoną podwójnie głowicę. W dodatku pięknie widać osłonę paska rozrządu, która ku górze poszerza się, by objąć koła zębate obu równoległych wałków rozrządu. Generalnie - głowica silnika jest "klasyczna" dla 8 zaworów oraz poszerzona (na 2 wałki rozrządu) dla 16 zaworów. Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.