jeśli nie miałeś wcześniej BT to wymieniaj na RCD330. wszystko plug and play za wyjątkiem przejściówki antenowej (20zł i chinoli, czasami dorzucany jako gratis do radia).
jeśli miałeś BT - to i tak warto rozważyć.
jest BT, jest media i jest mirrorlink w którym da się odpalić nawet mapy google
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Nie mam BT. Zasadniczo wolę coś co ma już na stałe wgrane mapy. Ewentualny mirrorlink by też był pożyteczny, ale chyba nie ma żadnej takiej stacji co by zadziałała jako P&P..?
Udało się mnie w śmiesznej kasie wyrwać rns315 plus moduł MDI. Do tego w komplecie były oryginalne :antena GPS, mikrofon oraz gniazdo USB. To czego mnie brakuje to kabel do wpięcia anteny, mikrofonu i klapka w którą wchodzi USB. Czy znacie może numery komponentów dla tych części? Jedyna wada taniego zakupu to brak kodu do radia, ale to myślę, że szybko rozwiąże w pobliskim serwisie. Jak je odkoduje to co trzeba zrobić w vcds żeby radio w pełni działało typu czujniki, telefon, bluetooth, nawigacja etc..?
U mnie po zmianie z bluesa na amundsena+ wszystko działało bez kodowania w VCDS, tylko wizualizacji czujników nie udało mi się włączyć, ale to chyba czujniki muszą obsługiwać.
To chyba wina poprzedniego radia. Blues jak dobrze kojarzę nie miał wizualizacji... I był tam tylko dźwięk. Możliwe, że też moduł komfortu, tego nie ma, wiesz jaki wariant masz? Na maxidot wszystko Ci śmiga?
Na maxidocie po zmianie radia doszła mi opcja "audio", ale właśnie się zorientowałem, że nie mam gpsa na maxidocie pokazującego kierunek. A jeśli chodzi o moduł komfortu to jak będę miał chwilę to podepnę vcdsa i sprawdzę.
Udało się mnie już radio rozkodować. No i w sumie bez VCDS do podstawowej funkcjonalności się obeszło... Zadziałało P&P na maxi-dot od razu wszedł telefon (działa w połowie, bo kabel do mikrofonu jeszcze nie dotarł), jedyne czego nie ma to też GPS. Audio i MFA jak było tak jest.
Podmieniałem też wtyczki (niebieska stara z AUX na tą z MDI) i trochę na pałę wyłącznie po kolorach przewodów wpiąłem się w piny 9,10,12 w złączce A takimi samymi kablami co dodatkowo z MDI wychodzą.
Ale pomimo podpięcia MDI nie zostało wykryte, radio nie widzi go, więc to myślę, że już na pewno będzie trzeba wkodować. Macie może jakaś instrukcję, w której części VCDS trzeba to zrobić?
Dodatkowo macie może jakąś instrukcję, w którym miejscu powinna puszka MDI być zamontowana? Bo póki co to jakość udało się mnie ją wcisnąć za/poniżej radia...
Wczoraj jakieś 3h spędziłem z VCDS, żeby zadziałało MDI i mam lekką zagwózdkę...
Tak jak wcześniej wspomniałem, wyrwałem radio prosto z Rapid'a zakładam, że rozbitek. Razem z RNS315 w komplecie był moduł MDI (puszka, stelaż, port USB + AUX i okablowanie - częściowo obcięte, ale głównie przy wtyczce w radiu, te z MDI do AUX i niebieskiej wtyczki było prawie w całości, dlatego też pewnie na załączonym zdjęciu widać 3 luźne końce kabli). I zasadniczo coś nie gra...bo MDI w postaci portu USB radio nie wykrywa, ani nie widać go w VCDS'ie żeby móc go wkodować, z kolei port AUX radio wykrywa jako AUX2, wybrać mogę, ale dźwięk z niego nie idzie, w VCDS'ie nie widzę nic specjalnego, żeby to odpalić.
Ogólnie w samym VCDS;ie wykrywa go niby i po wejściu w menu 2E - Media player i kodowanie, nie pokazuje do wyboru odpalenia portu USB. Jest tylko jakieś not coded i 3 warianty AUX. Trochę mnie to dziwnie wygląda...
Druga rzecz, to że po zrobieniu skana dla tej samej pozycji wyrzuca błąd w postaci: otwartego obwodu / zwarcia na masie (03138 - Input AUX IN;009 - Open or Short to Ground).
I ta kwestia błędów jest mocno dziwna. I sprowadziła mnie do tego, że zacząłem odpinać kable i sprawdzać czy gdzieś faktycznie może być jakieś zwarcie albo brak przejścia.
Na ile znam się na elektronice szybko sprawdziłem ten otwarty obwód. Kable z niebieskiej wtyczki (powyższe gniazdo B) sprawdziłem wszystkie i każdy z nich ma przejście i znajduje; z nimi raczej nie ma problemu. To samo zrobiłem z kablami w gnieździe A; też nie stwierdziłem braku przejścia.
Próbując wyeliminować zwarcie, wypiąłem najpierw B, spowodowało to, że znów był ten sam błąd. Więc idąc dalej tym tropem, wypięcia poszczególnych 3 kabli z gniazda A, spowodował, że nie było komunikacji w VCDS'ie i nie miałem zwrotu w postaci błędu.
I tutaj nasuwają się mnie dwie rzeczy, że moje prowizoryczne wpinanie tych kabli od MDI do gniazda A może faktycznie powodować zwarcie (kable są podpięte zgodnie z kolorami w gnieździe, wykluczam tutaj pomylone kable)...
Jak zacząłem trochę zgłębiać temat w google trafiłem na ten poniższy temat:
I to co tutaj widzę nie pasuje do tego co ja mam w swoim MDI. Niebieska moja wtyczka ma 4 kable (kolory są ciut inne, ale myślę, że nie mają znaczenia), poza zaznaczonymi w tym poście na zielono 3 kablami, które są sensowne czwarty kabel w pozycji 4; plus dla CD..? trochę nie rozumiem...
Natomiast w gnieździe są pokazane 4 kable, a u mnie z MDI wychodzą wyłącznie 3, właśnie te, które były obcięte w wiązce brązowy z żółtym paskiem, uziemienie i 2 pomarańczowe z zielonym lub fioletowym paskiem, CAN +i-. Brakuje wyłącznie wg. tego opisu czerwono-białego kabla zasilającego, na zdjęciu z mojego radia, gruby czerwony bez paska. W samym MDI jest taki kabel i jest to kabel cienki, o wiele cieńszy od tych zasilających. I jest to na dodatek ten kabel czwarty kabel w niebieskiej wtyczce co idzie do CD... Tylko to kabel, który był w niej oryginalnie.
Możecie jakoś mi coś poradzić co tutaj z tym mogę zrobić? Ktoś może ma u siebie MDI i mógłby mi cyknąć fotę i pokazać podłączenie?
Udało się mnie to MDI uruchomić. Zasadniczo sprowadziło się to wyłącznie do tego, że z listy dostępnych urządzeń trzeba w programie zaznaczyć 2E oraz dodatkowo 37. Dzięki temu w radiu pojawia się dodatkowy port MDI, a z kolei na maxi-dot pojawiła się nawigacja do wyboru. Skan VCDS czy w OBD eleven pokazuje mnie tylko kilka błędów wciąż... Otwarte obwody lub zwarcie wciąż na MDI, nie wiem tylko już czemu. To samo pokazuje mnie dla anteny GPS i DAB. Dla DAB rozumiem, bo jej fizycznie nie ma, ale dla GPS kompletnie nie kumam, szczególnie, że to nowa antena jest. I ostatni błąd do błędne kodowanie Gateway'a, błąd 01044, nie kminię czemu, skoro nic w nie zmieniałem w tym wypadku. Tak przy okazji jest jakaś antena DAB, którą możecie mnie polecić do podpięcia do tego radia?
zostawię tu ... :) od dwóch mcy w miejscu fabrycznego swinga jeździ RCD 330 z aliexpress, wersja z zielonym podświetleniem, andorid auto i apple car play. Głównym powodem zakupu była potrzeba dołożenia zestawu głośnomówiącego. Zewnętrzne montowane na osłonę przeciwsłoneczną zupełnie się nie sprawdziły, ten wbudowany w RCD330 działa świetnie, do 80km/h jakość porównywalna z fabrycznym zestawem np z nowej Corolli, powyżej nie było okazji przetestować;) montaż P&P, działa wszystko, łącznie z nieaktywnym dotychczas guzikiem odbierania połaczeń z kierownicy, wizualizacją z czujników cofania itd.
tam masz dokładny ekstra mikrofon czy jedziesz na tym wbudowanym w radiu?
ogólnie - jeśli na tym wbudowanym to słaby ten zestaw jest w corolli ;p
da się rozmawiać ale szału nie ma.
w porównaniu z tym zestawem który jest fabrycznie montowany w rapidzie (a przynajmniej u mnie w toledo) to ten z RCD330 to jest dno.
Nie żebym uważał to radio za złe bo bardzo je polecam niemniej jednak udzielam się, by nie wydawało się zaraz jak to dobry ten mikrofon nie jest.
sam kupiłem takie radyjko jakieś 2 lata temu na ali. Wtedy fajną promkę wyrwałem i wyszło mnie to radyjko 320zł. Jeździ i ma się dobrze w VW Caddy. Też p&p.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
https://a.aliexpress.com/_dYPmUU9 @Mullrof jadę na wbudowanym. Być może w corolli jest słaby, wiele rzeczy w tym aucie jest jakby z poprzedniej epoki ;p RCD330 to też tylko nazwa, samych wersji jest wiele, z powtarzalnością chińskich fabryk też różnie bywa. Duży wpływ na to ma też auto, w dieslu napewno mikrofon będzie zbierać więcej hałasu. Do przepisowych prędkości rozmawia się komfortowo, bez porównania że wszystkimi dokładnymi zestawami na osłony przeciwsloneczne.
Witam wszystkich, Od dłuższego czasu zanoszę się z wymianą radia w swoim Rapidzie 2016. Aktualnie posiadam 5JA035872 oraz multifunkcją kierownicę, czujniki parkowania, nie posiadam bluetooth. Chciałem wymienić radio na oryginalne dotykowe z nawigacją z bluetooth. Niestety jestem dość zielony w temacie. Szukam jakiegoś specjalisty ze Śląska, który podjąłby się tego zadania. Może macie jakieś namiary? Dowiedziałem się że poza samym panelem wymienić muszę jednostkę centralną radia, dołożyć wiązki i mikrofon. Kolejne pytanie, jaki oryginalny i dostępny panel polecacie? Może być zarówno nowy jak i używany. Jaki może być orientacyjnie koszt takiej wymiany wraz z częściami? Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.