FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Akcje serwisowe
  • tak jeśli ma się Maxidota bo przy zwykłym/ prostym się nie da (wersja Active) . A co ciekawsze przy odbiorze samochodu kiedy prosiłem aby to zmienić to mechanik stwierdził że się nie da, dzwoniłem na infolinię Skody i tam też stwierdzenie że się nie da ale miła Pani powiedziała że jak mi się to nie podoba to mogę złożyć oficjalną reklamację co też uczyniłem po czym po tygodniu okazało się że się jednak da ale trzeba przeprogramować jeden z modułów :)
  • Żadnego programowania. Vcds to zmieniłem. Dałem linki do filmów w dziale dodatkowe opcje komputera.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • A to co innego, to wtedy tylko vcds, ale nie każdy ma i potrafi.
  • Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6 TDI/90 KM 2013
  • TU oficjalna informacja na stronie Skody.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Tylko usunięcie tego oprogramowania powoduje jedynie, że wasze auto nie oszuka w przyszłości urządzeń testujących, których akurat w PL i tak się nie używa. A nawet jeśli, to oficjalnie użytkownik diesla będzie wiedział, że 40 razy przekracza normę EURO 5. Po cholerę ta akcja. 
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • A może zmiana oprogramowania wprowadza na stałe tryb eko?
    W końcu przecież UE nakazała instalowanie silników nieprzekraczających nakazanych poziomów emisji zanieczyszczeń.
    Tylko czy wtedy zostaną zachowane "stare" osiągi silników? Wątpię. Jaki bowiem byłby wtedy sens oszukiwania na oprogramowaniu?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • No elektronicznie nie da się poprawić norm spalania bez uszczerbku na mocy silnika oraz jego osiągów, chyba że fachowcy z VAG zrobią to kosztem np: trwałości silnika ale nie wiem czy to jest możliwe, to moje takie gdybanie.


    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • Nie wiem czy nie będzie się to wiązać ze zwiększonym spalaniem, tak przynajmniej niektórzy już sugerują, co to sądzicie?
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Tak sobie myślałem, że gdyby problem dotyczył mojego silnika (póki co nie dotyczy), to tuż przed wizytą w ASO wykosztowałbym się na badanie silnika na hamowni. Była by podkładka. Po stwierdzeniu, że silnik osłabł w wyniku upgradu - mógłbym ew. coś udowodnić.
    Bez tego ASO mogło by orzec, że pogorszenie parametrów silnika jest wynikiem np. niewłaściwej jego wcześniejszej eksploatacji. I klapa z odszkodowaniami.

    Edit:
    @dodan
    Jeżeli spalanie wprost zależy od osiągów silnika i to co wyżej napisałem jest prawdą - to jak najbardziej.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Warto by zastanowic się, o co w tym sofcie chodzi:
    W uproszczeniu: komp ma dwa tryby pracy: pierwszy - standard, kiedy normalnie odpalamy, wyjazd np. z garazu, dojazd do swiatel, hamowanie, przyspieszanie,... na podstawie kilku czujnikow (m.in. sprzegla, hamulca, zmian gazu), komp. ocenia to jako normalna jazde, przy normalnym obciazeniu fizycznego kierowcy. Wtedy dostarcza odpowiednie sygnaly do wtryskiwaczy, silnak ma nominalna moc, ale i wieksza emisje zanieczyszczen w spalinach.
    Drugi tryb pracy - kiedy pojazd wjezdza na hamownie czy laboratorium, to silnik podejmuje okreslony tryb pracy - przez chwile ma okreslone obroty przy okreslonej temperaturze, potem jeszcze inne obroty przez kolejna chwile, ... Taki tryb pracy, bez uzywania hamulca, sprzegla, silnik odbiera jako laboratoryjne, bez udzialu kierowcy, z pomiarem emisji. Wtedy tez przelacza na "papierkowy" tryb zanieczyszczen, przy mniejszym zuzyciu paliwa, mniejszej mocy i mniejszej emisji spalin.  
    Wychodzi na to, ze wlasciciel silnika TDI nie korzystajac z pomiarow laboratoryjnych, nie musi ingerowac w oprogramowanie. Czyli - nie ma potrzeby podjazdu do ASO i zmiany softu. Rowniez obawa, ze zmieni sie zuzycie paliwa nie jest uzasadniona.
    Caly ten problem to raczej sprawa prestizu i zaufania do niemieckiej marki. VW w celu wyjscia z twarza z problemu, oficjalnie musi podjac takie dzialania. A decyzja zmiany softu (jak bedzie ogloszona przez Skode)  i tak bedzie nalezala do konkretnego uzytkownika silnika TDI.

  • Najlepsze jest to że z tym softem to jest tak, że gdy jedna os się kręci a druga stoi to mapa się zmienia :) a moc, energia skądś musi się wziąć. Skąd? Z paliwa bo to jest nośnik energetyczny. Bardziej wydaje mi się że po zmianie auto będzie raczej słabsze= mniej spalin= mniej paliwa. Lub tak zmienią dawki, że żywotność ucierpi.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • "...jedna od się kręci a druga stoi to mapa się zmienia..."
    Niektorzy pisali, ze mozna Ciebie zrozumiec. Ale ja sie pod tym nie podpisuje, bo nie rozumiem. 
  • @crady
    "Drugi tryb pracy - kiedy pojazd wjezdza na hamownie czy laboratorium" - raczej tylko laboratorium. Przypuszczam, że istnieje określona PROCEDURA testu lab. dla celów homologacji - taka sama dla wszystkich silników tudzież określonej ich grupy . I soft rozpoczęcie tej procedury wykrywa i się przełącza.
    A po zakończeniu wraca do normalnej - czaderskiej ;)
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @crady
    Może to chodzi o "odsie/ksobie" czyli prawo/lewo?
    Tak koniarze drzewiej do koni wołali...
    ;)
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Ja słyszałem, że to wyglądało tak, iż samochód podjeżdżający na test miał tak zakodowany program, że pokazywał iż jest na pełnej mocy (wtedy właśnie robi się takie badania), a tak naprawdę nie był. Czyli mówiąc to obrazowo pedał nie był wciśnięty do dechy, a komp pokazywał, że był. Jeśli to by było tak to raczej zmiana tego softu nie wpłynęła by na pogorszenie parametrów jazdy. Chyba że chodzi o to iż nowy soft ma ograniczyć ilość spalin dostających się do środowiska, wtedy to już musi się odbić na parametrach, ale wtedy wydaje się, iż przy pogorszeniu dynamiki jazdy, paliwa powinno iść mniej.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Oś miało być. Czytałem na zagranicznych stronach, że zmiana trybu następowała, gdy jedna oś stoi. To również na przeglądach działa aby analizatory spalin nie wykrywały patologii. Bosch, który stworzył sterownik i soft, uprzedził i mówił, o tej funkcji, że to tylko do testów przed wdrożeniem modelu.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Jak byłem latem na drugim przeglądzie to sprawdzali czy mój egz nie podlega akcji serwisowej z wymiana pedału gazu.  Klapa bagażnika zamyka sie rożnie ( przymierzali sie do wymiany zamka) latem zrobił mi sie basen w tylnych prawych drzwiach - czy Skoda na to jakoś reaguje czy proponuje tylko rybki wpuścić ?
    Rapid LB | 1.2 MPI LPG 75KM | MY14 | Ambition Komfort |Corrida |W-wa
  •  Docinają otworki w uszczelce :)
  • Z tą klapą to jest dziwnie bo we wnętrzu robi się bardzo duże nadciśnienie podczas zamykania. Zdecydowanie łatwiej gdy otwarte jest okno lub drzwi, aż za łatwo.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?