rapid spaceback monte carlo 1,2 tsi 105 km rocznik 2015
sytuacja powtarzalna po nocy (mróz) odpalenie dojazd zgaszenie (przedszkole) i przy kolejnym odpaleniu (po kilku minutach) : usterka start stop szarapnie, silnik gaśnie, pali się check engine brak mocy pod pedałem gazu odpala, ale dlugo kręci, po odpaleniu nie ma nadal reakcji na pedal gazu, nierówne obroty w końcu zdycha ... stan paliwa okolo 1/3 zbiornika co ciekawe po okolo godzinie czasu odpala normalnie wyswietla check engine ale rura pełna, zero innych objawow po 1szym razie pokazywało logi zanik napięcia na pompie paliwa i tyle, pokasowane na drugi dzien po drugiej takiej sytuacji pompa wyjęta / wyczyszczona z syfu i zatankowany do fula tydzien jazdy bez zadnego problemu dzisiaj kolejny raz to samo przy poziomie paliwa okolo rezerwy znowu usterka start stop, szarpanie, silnik gaśnie, pali się check engine brak mocy pod pedałem gazu odpala, ale dlugo kręci - po odpaleniu brak reakcji na pedal gazu, nierówne obroty w końcu zdycha .. po okolo godzinie czasu odpala normalnie, pompa wyjeta - czysta i znowu odpala i jedzie normalnie ... ktoś coś ? wydaje mi sie ze dzieje sie tylko rano i przy kolejnym odpaleniu (przejazd kilka do kilkanascie km) slaby akumulator, nie wiem ... zero pomysłu :( za slaby aku na wersje monte carlo ? jakies czujki poziomu paliwa ? oczywiscie juz po gwarancji, 3 lata
Mialem identyczne objawy jak siadl mi nastawnik- akutator turbiny. Co ciekawe bledy nie wskazywaly bezposrednio na niego, a na cisnienienie paliwa oraz jakies inne dziwne elektroniczne podzespoly. Pierwsze bledy wskazywaly wlasnie na StartStop.
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
a pali ci to chociaż jakoś lepiej? nie no, ogólnie mamy w służbówkach ten start stop i ogólnie byłem względnie zachwycony tym jak to działa, do tego, rzeczywiście wpływało to jakoś na spalanie w mieście.
jednak po tym co tu opisujesz to właśnie nabieram dystansu
w każdym razie zastanawiam się jak to chodzi na wersji z łańcuchem. silnikiem trzeba wyraźnie dłużej kręcić niż wszystkimi innymi mi znanymi. nie żeby kiedykolwiek był problem ale rozrusznik pracuje dłużej akurat u mnie.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Poczekaj poczekaj. Oprocz tego, ze mnie to wkurza nieziemsko to zadnych plusow ani roznic w spalaniu nie zauwazylem. Na necie jest duzo artykulow o tym, iz jest to generalnie bajer przepchniety przez eko-swirow.
Jednakze problemy z jakimi boryka sie kolega @monte_karlos prawdopodobnie nie sa generowane przez startStop. Jak wspominalem u mnie winny byl nastawnik turbiny. Moj mechanik kontaktowal sie z serwisem Skody, i oni z kolei po objawach nakierowali go na nastawnik. Pozyczyli mu jakis uzywany zeby sprawdzic czy to faktycznie on generowal ten syf. Suma sumarum okazalo sie, iz to wlasnie nastawnik siadl- przez co wariowala cala elektronika. Nie mialo to jednak nic wspolnego z StartStop.
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Były wersje silników CBZA/CBZB z systemem SS. Na początku dawali to wg jakiegoś klucza (nie do wszystkich pojazdów na linii) a od (chyba od jesieni 2016) jest to już seryjnie montowane we wszystkich nowych modelach. O systemie SS wiele już było pisane. Jednak sam system w praktyce niewiele co daje - dużo zależy od trasy, jaką auto jeździ, a jest to tylko dodatkowy kłopot dla tych, co przesiądą się do auta z SS. Nie mówię o dodatkowych obciążeniach aku, rozrusznika, alternatora jak i pozostałych elementach. Przy wymianie niektórych cena jest zdecydowanie wyższa niż dla wersji bez SS. Czyli UE swoje - ale zawsze kosztem kierowcy. Działanie SS nie zależy od wersji silnika. Elektronika nadzoruje wiele parametrów i stosownie do tego załącza/wyłącza silnik. Tak samo jest już na skrzyżowaniu. Po zapaleniu, elektronika ściąga sygnały od sprzęgła (dla manuala), hamulca i gazu, ... i daje sygnał na przekaźnik, który odpala rozrusznik/silnik. Wg mnie - opisane wyżej objawy - nie są powodowane systemem SS. Ten nie utrudnia wejście na obroty, tylko załącza/wyłącza silnik na wolnych obrotach.
CBZB podobno to bedzie sterownik pompy paliwa elektromechanik mowil, ze to ktorys z rzedu przypadek w samochodach grupy vw, ze te sterowniki dostaja z gorem
Napisz - jak się ma Twój R. Sporo klubowiczów czyta i i nteresuje się tym tematem, ale nie ma happy-endu. Pewnie już śmigasz R, a tu na forum cisza. Miło nam, kiedy dany temat jest opisany do końca, z podaniem przyczyny czy okoliczności zaistniałych objawów. Liczymy na Twoją wypowiedź :)
Hej mam problem z funkcją start-stop. Od tygodnia pokazuje mi: "usterka start stop" - zapotrzebowanie na energię. Pojechałam sprawdzić akumulator okazało się, że nie miał już pojemności. Zakupiłem nowy ale ss nadal nie działa. Jest potrzeba elektryka, który kasuje błędy?
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY 15 | Style Max | Błękit Race | 21320km | Poznań
Nie ponieważ od 5,5 roku używam oryginalnego akumulatora w tym 4,5 roku jeżdżę bez start stopa. I mam nadzieję że wytrzyma jeszcze. A wg google 1050 Układ grzania świec żarowych.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Udało się namierzyć błąd u1050. Winowajcą okazał się kabelek do kostki na klemie (był zgnieciony zapewne przy wymianie akumulatora). Po naprawie błąd znikl a system ss zaczął działać.
Od dwóch dni zaczął z sam siebie działać system ss. Od grudnia 2020 nie działał nawet po wymianie akumulatora na nowy. Byłem u elektryka w ten czas i zakodowaliśmy nowy aku ale nadal ss nie działał ale już na zegarach nie wyświetlał mi informacji "awaria systemu start-stop".
Doszliśmy do wniosku, że odczekamy aż się cieplej zrobi i będziemy działać. Jestem jeszcze przed wizytą i bez możliwości podłączenia kompa. Jakieś sugestie co to może być? Gdzie szukać ewentualnych winnych?
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY 15 | Style Max | Błękit Race | 21320km | Poznań
System S&S działa na podstawie wielu czujników i parametrów. Jednak najważniejszy jest stan akumulatora. Przy niepełnym naładowaniu, nie ma wyłączania silnika, chociaż wydawało by się, że przy światłach powinien. Zobacz w jakim stanie masz aku, lub po prostu podładuj aku przez noc i porównaj zachowanie systemu po doładowaniu.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.