Skoda podaje wymianę świec do 60 tkm. Sam przy ok 54 tkm (przy nierównej pracy silnika - szarpanie przy pewnych obrotach) zdecydowałem się na wymianę. Pomogło od razu.
...z bieżącego wątku: "u mnie winny był nastawnik turbiny", "sterownik pompy paliwa", "(U1050) kabelek do kostki na klemie", "o wypadającym zapłonie (...) o wymianie świec". Drugi* "podobny" czy też bliźniaczy, mniejszy temat http://rapidklub.pl/discussion/1630/usterka-check-engine-start-stop/p1 *"Podładuj akumulator", "wymieniłem na świece NGK". w moim przypadku: ~57000 km (świece nie wymieniane od nowości, choć "planowałem" przy 55 tyś. zmniejszając serwisowy interwał); auto śpi w ciepłym garażu; akumulator wymieniony na nowy 1-1,5 roku temu (nie było potrzeby bezpośredniej - po prostu jestem przewrażliwiony); start stop wyłączany od samego początku w 99% przypadków (czasami zapominałem); -rano, garaż, kluczyki, rozruch - bez przeszkód rozrusznik zakręcił jak zawsze i tu nagle - zafalowało obrotami, żaróweczka check, i komunikat błąd systemu start-stop na ekraniku między zegarami, od razu "zgasiłem"; -WTF?!? -pierwsza myśl akumulator? - tu nic nie widać organoleptycznie, multimetr (tak, uwzględniam, że to nie są już stare dobre czasy): ok, szybki test szacowania rozruchu testerkiem: ok; weryfikacji "kostki" od S&S przy klemie: ok; optyczna pseudo weryfikacja okablowania w komorze silnika + skrzynki bezpieczników: ok; -wsiadam ponownie: uruchamiam "powoli" (jakby to głupio nie brzmiało), rozruch jak zawsze, dźwięk dobry, obroty dobre, brak dziwnego zachowania, ale "komunikat" między zegarami pozostał - błąd systemu start-stop; -jedzie normalnie, zero dziwnego zachowania; zgaszenie/ponowny rozruch, zero problemów poza komunikatem o S&S; -pojechałem do pracy (kilka km); brak uwag; -zgasiłem, odpaliłem, działa wszystko + teraz już brak komunikatów S&S;
-wróciłem do domu, odczytałem poranny log z VCDS => BŁĄD „wypadanie zapłonów” => myślę, kurde świecie, mogłem wymienić, jak planowałem, cóż umawiam się na wymianę, pojeżdżę kilka dni do tego czasu; -jeździłem, nagrywałem telefonem każdy "rozruch"... cóż bez problemów; -świece wymienione + przy okazji tarcze/klocki (+ 5 pkt. dla firmy, u której wymieniam oponki za uwagę by się tematowi przyjrzeć);
-brak problemów z rozruchem czy pracą, brak błędów via VCDS, jak nic „jeździć obserwować” :)
-koniec historii;
Pozdrawiam. bakahk.
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
U mnie wymiana świec nie pomogła. Sprawdzana była też kompresja i wyszła dobrze. Objawy występują od 20tys i czekałem do momentu aż mu się pogorszy i doczekałem się.teraz opiszę objawy: 1. Usterka systemu S&S 2. Falujące obroty na biegu jałowym, czasem nie faluje, to jeszcze loteria. 3. Wypadanie zaplonu na cylindrach: tutaj cyklicznie albo wszystkie albo 2,3 albo 1,4, konfiguracja dowolna, przy wypadaniu przykładowo jedengo cylindra mechanik sprawdził poprawność cewek i je podmieniał, niestety dalej wypadał na konkretnym cylindrze i można stwierdzić że to nie cewki. 4. Doszło szarpanie przy obr 1800, przy lekkim dodawaniu gazu przechodzi do 2 tys lecz czuć brak pracy turbiny przy 1800 jak się wciska gaz do końca auto wpada w silne winracje i przechodzi w tryb awaryjny. 5. Zauważalnie przy rozruchu dłuższy czas pracy rozrusznika. Planuje po wakacjach oddać auto do serwisu ASO, w ganinexie sprawdzenie auta wycenili na 250zl lub do Lelka w Gliwicach tam też mają dosyć dobre opinie. Jeśli ktoś posiada na dobry serwis na Śląsku to chętnie się dowiem.
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 238000 | Oświęcim
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.