Za dwa miesiące kończy mi się gwarancja,przejechane mam 26 tys. Problem jaki ostatnio się pojawił jest następującego typu: jadę na trasie z prędkością około 100 km/h, piąty bieg obroty powiedzmy około 2500. Wciskam energicznie pedał gazu do końca a obroty nagle skaczą na 3000 tysiące potem spadają, znów skaczą gwałtownie do góry i tak dwa trzy razy a potem wszystko się normuję. Samochód przyspiesza płynnie nic nie szarpie . To samo dzieje się na 4 biegu.Tak dzieje się tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, przy normalnym płynnym przyspieszaniu problemu nie ma. Taraz nie wiem czy ten typ tak ma czy może pojawił się jakiś problem typu sprzęgło lub coś innego i czy warto jechać z tym do serwisu. Będę bardzo wdzięczy za wszelkie sugestie i uwagi.
Rapid LB 1.2| TSI 90 KM| My 2017| Ambition +| Szary Quartz | S-c
Co ciekawe kolejne 1.2 TSI które przy ok 25000-30000 ma ten sam problem. Smar ze skrzyni dostaje się na sprzęgło i się ślizga. Do wymiany komplet sprzęgła z dociskiem,.simering i czyszczenie. Mam to samo jeszcze przed zmianą mocy, czyli wina konstrukcyjna. Luk po rabatach 830zł komplet poprawiony nie stukający przy wysprzeglaniu + robocizna. Jak sądzę.aso jako dobrą wolę przyjmie auto po gwarancji, jak nangwarancji muszą przyjac. PoPgwarancji krotko mogą przyjąć, ale zazwyczaj powiedzą.ze.bylo spalone i musisz pokryć 4000zł bo tyle chcą a tak wyjdzie cię max 1300-1500zł. Więc się śpiesz bo będą spylac aż się ona skończy. Są już nowe poprawione, ale tego Ci nie powiedzą.
Mi po gwarancji zaproponowali 70% zniżki na części+ robocizna po mojej stronie to i tak wychodzi z 2000zł. Ja sobie zrobię za 800zł, reszta w kieszeni.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Nie daj sobie wmówić, że to Twoja wina. To wina producenta części i simeringu. Jak Ci się ślizga to wiadome że będzie przypalone. Czasami ASO mówi że zrobi w ramach gwarancji, potem że to rzecz eksploatacyjna i że to.wina kierowcy i każe płacić. Nie daj się zrobić jeżeli będą tak mówić. Sam w piątek zrzucam swoją to dam Ci znać. Ale to nie przypadek że tak się dzieje w tych samych silnikach w podobnym czasie.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Sprzęgło z Fabii III 1.2 TSI 2016r. Przebieg 25.000km. Tarcza Sachs, sprzęgło brak marki.Tragedia co oni ładowali w 2016-2017r ? Tu film Golf 7 1.2 TSI 2016r. 20.000km, docisk i sprzęgło masakra. https://youtu.be/1OSQALaLiqI
Samochód dzisiaj oddany do serwisu, jazda próbna z technikiem który potwierdził ślizgające się sprzęgło. Będą rozbierać i sprawdzać i wtedy okaże się co dalej.
Rapid LB 1.2| TSI 90 KM| My 2017| Ambition +| Szary Quartz | S-c
Dzisiaj ASO skontaktowało się ze mną gdzie usłyszałem, że jest to wada fabryczna olej przedostaje się na sprzęgło powodując jego ślizganie. A więc będą wymieniać i wszystko w ramach gwarancji. PINGFloyd miałeś R A C J E !!!!!!!!!!!!!! , jeszcze raz dzięki za cenne informację i pomoc.
Rapid LB 1.2| TSI 90 KM| My 2017| Ambition +| Szary Quartz | S-c
Zwaliłem skrzynię, sam potwierdzam, winowajcą śruby przykręcone złym momentem od koła i olej się sączy tylko w kropelkach, nie spływa na dół i wystarczy, po drugie nowe sprzęgło nie stuka przy wysprzeglaniu-cos poprawili. Już ktoś pisał w tematach wyzej o wymianie srub przez aso.To nie simering tylko niebezpieczne przykręcenie złym momentem śrub koła co jest niebezpieczne jak się całe odkręca to zablokuje gwałtownie napęd. Dlatego nie chcą mówić co dokładnie. Dzisiaj pokazałem koledze.z.ASO i potwierdził że to jest właśnie że maszyna źle przykręca w fabryce. Wiedzą.ale nie straszą bo to by były koszty dla koncernu.
Resized_20190222_175120_7188.jpeg
720 x 960 - 77K
Resized_20190222_175130_2586.jpeg
720 x 960 - 57K
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
PinkFloyd dzisiaj odebrałem swojego Rapida z ASO, gdzie wydający pojazd dokładnie mi wytłumaczył co było przyczyną ślizgania sprzęgła. Dokładnie tak jak piszesz, winowajcą były właśnie te śruby przez które przedostawał się olej.
Rapid LB 1.2| TSI 90 KM| My 2017| Ambition +| Szary Quartz | S-c
To jest bardzo niebezpieczne, na to powinna być akcja, śruby można przykręcić ręką tak się luzują a powinny iść pneumatem lub lagą na dodatek powinny być na klej, są ale nie trzymał. Jak jedziesz 180km/h i.koło odpada i blokuje sprzęgło koła stają jak wryte mimo ABS bo blokuje napęd i wypadek murowany. Podejrzewam że trzeba czasu i by koło wcześniej dzwoniło ale wtedy pewnie po gwarancji zniszczy blok lub skrzynie. Na to powinna być akcja naprawcza. Masz za to teraz pewnosc że już to nie wróci.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
skoro to nie jest odosobniony przypadek może warto byłoby zasięgnąć języka u jakiegoś radcy czy prawnika i złożyć pismo do Skody aby przeprowadzili akcje w celu sprawdzenia lub wymiany wadliwych elementów.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Na forum Fabii III ludzie też mieli takie przypadki w 1.2 TSI i to były te śruby. Czyli ewidentnie maszyna źle skręca w fabryce. Najważniejsze że nowy komplet sprzęgła nie stuka przy wysprzęglaniu i śruby poszły na lepszy klej.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wycieku nie widać, ponieważ są to kropelki. Na zdjęciu widać że miska i łączenie jest suche. Objawy jak dodasz gaz do deski np 3 bieg obroty tak na chwilę skaczą o 200 i się cofają np w zakresie 2200na 2400 taki minimalny poślizg sprzęgła widoczny tylko na obrotomierzu. Potem wszystko ok. Po czasie się to pogłębia.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.