Witam. Mam pytanie. Wracałem z nad morza i zatankowałem paliwo na stacji Orlen (zawsze tankuje Circle). Zmierzam do tego, że na początku trasy zapaliła mi się kontrolka "Check Engine". Na szczęście zero innych objawów i dojechałem spokojnie do domu. Odpalałem i gasiłem kilka razy i kontrolka dalej świeci. Ktoś ma pomysł co to może być?
Zawsze zostaje, tę kontrolkę może generować ok 200 różnego rodzaju błędów które mają wpływ na sterowanie silnikiem. W EA211 najczęściej jak się pojawiła dotyczyła sondy lambda, ale jak pisałem moze być wszystko, bez diagnostyki to wróżenie z fusów.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Na razie daje sobie spokój. Liczę, że to możne trefne paliwo. Przez ostatni tydzień zrobiłem w tydzień ponad 1500 km i może gdzieś trefne paliwo się trafiło.
Trefne paliwo to inna praca silnika, przestawienie zapłonu, mniejsza moc. Teraz większość paliw jest b.dobrej jakości, od 1994 jeżdżę i nigdy nie miałem z tym problemu, że coś było spowodowane jakością paliwa, bardziej że paliwo zamarzło. Zgaśnięcie kontrolki oznacza błąd sporadyczny, co oznacza najczęściej: albo zły stan mieszanki za bogata, za uboga lub zły skład spalin. Najczęściej pomagała aktualizacja softu (dotyczy ea211 do 2016) lub wymiana sondy.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Witam Mam problem z szarpaniem na zimnym silniku, po rozgrzaniu od 70 st problem zanika. Pali się check engine (wypadanie zapłonu na 3 cylindrach). Auto po świeżym przeglądzie, wymiana świec i wtrysków gazowych na szare fabryczne. Mam możliwość sprawdzenia różnych parametrów w komputerze, gdyż mam wtyczkę i mogę się z nim połączyć. Co radzicie na początek?
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Ostatnio check zapalił mi się z tego powodu, że nie było masy na lewej żarówce pozycyjnej z przodu. Tak pokazał podpięty komputer (zestaw uniwersalny Bosch). Dziwna rzecz no ale to VAG więc z drugiej strony. Kolega mechanik mówił, że z powodów (duperelnych) zapalenia się kontrolki check engine co ostatnio potwierdzili jak byłem na serwisie (Skoda Zimny).
Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów
@Glizdziarz to teraz zgłupiałem rzeczywiście ostatnio miałem komunikaty spalona żarówka przód lewy a potem przód prawy. Oczywiście były sprawne. Tylko kod błędów mi wyskakuje wypadanie zapłonu więc chyba nie to.
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Wczoraj skasowałem błędy za pomocą iCar II, niestety ta wtyczka z Rapidem za bardzo nie chce współpracować, otóż przy odczytywaniu błędów się zawiesza, wyskoczył mi tylko jeden błąd P2187, potem zwiech. Próbowałem inne aplikację. jeszcze gorzej.Zatem, lepiej jak pojadę mechanika i podepnę do konkretnego kompa. Potem zabiorę się za jaką kolwiek wymianę. Dzisiaj jeszcze zrobię dla pewności 50km na PB, może coś może być z mapą silnika.
Tak się zastanawiam w Rapidzie sa dwie sondy lambda, przed i za katalizatorem?
Wczorajszy rozruch po pracy. https://youtu.be/pBFYZc2snaQ Przy dojechaniu do skrzyżowania, nagle obroty spadły do 500!, wykulalem się na drogę, przy mocnym gazie doszło do tys, zero mocy, po 3 sekundach i sprzęgle, odzyskał moc, poszarpał trochę, rozgrzał się bardzo szybko po ok 1km i usterka znikła
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Z tą kontrolką check to dziwna sprawa. Kiedyś córka jechała i ni z gruchy ni z pietruch wyskoczyła. Parę minut wcześniej tankowała benzynę na dobrej stacji. Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika i powtórnym odpaleniu zgasła. Po 30km znów się pojawiła i po zgaszeniu i odpaleniu silnika nadal była. Dopiero po poklikaniu klawiszami klimy, ESP i wszystkimi innymi kontrolka check zniknęła. Ponad pół roku było spokój aż do sytuacji z tą żarówką. Nie ogarniam tego.
Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów
Pół roku temu po zapaleniu się lampki pojechałem do ASO i stwierdzili padnięcie sondy lambda, którą wymienili.
Niewiele przejechałem (jak to emeryt) i znowu zapaliła mi się Check Engine.
Wiem, że przyczyn może być kilkaset, ale może być to znowu to samo. I teraz: pojadę do ASO, to mnie skasują za podłączenie do komputera, a potem stwierdzą, że to nie sonda, a nawet, jak sonda, to nie podlega gwarancji, bo nie przed, a za katalizatorem i takie tam blebleble
W związku z tym mam pytanie: jako starszy już pan za mądre są dla mnie te całe VSDSy, kabelki i takie tam, ale mniej skomplikowany przyrząd typu Tester diagnostyczny potrafię jeszcze obsłużyć ;) (nie śmiejcie się).
Taki tester to jakiś prosty błąd odczyta i inspekcję skasuje.
Kodowania nie przeprowadzi, bo za to nie mam zamiaru się brać, a i umiejętności i wiedzy nie staje.
W obiegły piątek zapaliła mi się kontrolka check jak zjechałem z ronda. Stanąłem na poboczu, zgasiłem silnik, odpaliłem a ona dalej była. Silnik chodził prawidłowo, nic się nie działo i tak przejechałem około 120km. Po powrocie do domu podjechałem na myjnię opłukać auto z błota (białe). Po opłukaniu (sama woda bez mycia) odpaliłem Rapidkę i kontrolka check engine zniknęła. Czyżby auto miało czujnik brudu?
Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów
Czujnik brudu? I kontrolka silnika tak masz rację jest czujnik pod siedzeniem kierowcy który widzi że jeździ się brudnym autem. A tak na serio to co ma piernik do wiatraka? Jeśli świeci check to znaczy że jest jakiś problem z silnikiem trzeba podpiąć kompa i odczytać błędy.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Nie no to był żart oczywiście. Po podpięciu do komputera okazało się, że to nieprawidłowy skład mieszanki czy zbyt uboga mieszanka, coś takiego kolega mi powiedział. Po zatankowaniu lepszej benzyny i skasowaniu błędu jak na razie spokój. Zobaczymy co będzie tym razem i kiedy.
Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów
Ja wyczyściłem przepustnice, zalałem środek do czyszczenia wtrysków, szarpanie ustało. Check zgasł, wstrzymam się z zakupem sondy w takim razie. Może to i lepiej bo teraz kpl opony letnich kupuję, dunlop od nowości zaczęły mi pękać.
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.