Tomcio, a pamiętasz może jakiś taki fatalny dzień pełen korków, robót drogowych i tego typu nieprzyjemności i kojarzysz ile wtedy pokazał Rapid średnią? Dociekam bo Kraków, że jest zakorkowany to wiadomo nie od dziś, a nie chce po tych obiecujących około 6 litrach w cyklu mieszanym jak się domyślam mocno się rozczarować stricte w mieście. Pozdrawiam Rob9
Mój pali w mieście 7 z klimą 7.5 w trasie można zejść poniżej 6.chciałem zapytać was czy też odczuwacie podczas postoju lekkie drgania przenoszone z silnika do kabiny a dokładniej na kierownice a czasami na fotel.Przy 6,5 tys.km. wymieniana była poduszka pod skrzynią biegów i wydaje mi się że odczuwalne drgania pojawiły się właśnie po wymianie tej poduszki.Serwis oczywiście mówi że wszystko ok. ,że to 3 cylindry to tak może drgać.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
No właśnie przed wymianą poduszki wydaje mi się ,że drgań nie było.Chciałbym żeby jeszcze inni koledzy posiadający ten silnik dokładnie to sprawdzili ,bo jeżeli u was żadnych drgań nie ma będę walczył z serwisem aż do skutku.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
drgania były, ale ustały - serwis twierdził, że na postoju przełączał się przemiennie z benzyny na LPG i stąd te drgania. przeprogramowali i chodzi tylko na LPG - drgań już nie ma.
u mnie są.jestem pewny że to po wymianie poduszki.tamta musiała być lepsza i dobrze tłumiła ale się rozleciała .zresztą nie tylko mnie się rozstukała. na skodaclub w zakładce rapid jest temat stukanie pod silnikiem.jak ktoś jeszcze mógłby sprawdzić te drgania to bardzo bym prosił.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Wiem że odbiegne troche od tematu ale powiem wam że wybór tego silnika do jazdy po mieście jest wręcz idealny.Miałem okazje jeżdzić kilka dni Rapidem z silnikiem 1,2TSI 85km i powiem wam że ten silnik do miasta się nienadaje.Może na trasy i owszem ale jeśli chodzi o jazde po mieście to MPI jest o wiele lepszy.
@Tomcio - chyba grubo się mylisz. Silnik 85KM stworzony jest do miast i na krótkie trasy. W trasie z powodu braku szóstego biegu przy 150 jest głośno.Wiem bo taki mam. Silnik MPI jest wyłącznie do miasta w którym nie będą trąbili na Ciebie jak wolno ruszasz ze świateł. Jeździłem wszystkim benzynowymi silnikami Rapida i niestety ale MPI jest mułowaty w porównaniu do 85KM. Różnica ok 3,5 sek 0-100km/h jest widoczna. MPI super spisuje się w trasie. Jak go rozpędzisz i lekko deptasz gaz to faktycznie mało spali, ale o szybkim wyprzedzaniu z np 3 osobami na pokładzie zapomnij.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
TSI faktycznie do momentu włączenia turbo (1,5 tys. obr) jest mułowaty i jeśli ktoś go zdusi to bez redukcji będzie miał problem. Ale patrząc na charakterystyki przy 2 tys MPI ma 20 kW i ok33Nm, a TSI 32 kW i ok 43 Nm, więc nie zgodzę się z Tobą że MPI zbierze się szybciej. UWAGA: silnik TSI przy 2000 obr/min ma już pełny moment obrotowy 160 Mm.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.