Trochę danych technicznych: Silnik 1.2 MPI 75 KM Produkowany: od 2012 roku Pojemność skokowa: 1198 cm3 Typ silnika: benzynowy Moc silnika: 75 KM, przy 5400 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 112 Nm, przy 3750 obr/min Montaż silnika: z przodu, poprzecznie Umiejscowienie wałka rozrządu: DOHC Liczba cylindrów: 3 Układ cylindrów: rzędowy Stopień sprężania: 10,5 : 1 Średnica cylindra x skok tłoka: 76,5 x 86,9 mm Zapłon: elektroniczny Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)
Witam. Od tygodnia jeżdżę Skodą Rapid z tym silnikiem. Przed zakupem obawiałem się jego małej mocy. Natomiast po sprawdzeniu go w mieście i na trasie twierdzę, że jest bardzo dobry (jak dla mnie). Oczywiście ferrari to nie jest, ale z tą masą samochodu spokojnie sobie radzi. Jednak każdy może mieć inne zdanie na ten temat.
Ja do niedawna jeździłem Corsą C z silnikiem 1.0 też 3 cylindrowy silnik, w sumie słabszy ale autko było mniejsze - spalanie wahało się od 5 l / 100km w trasie przy spokojnej jeździe do 6,5 l/100km w mieście, więc myślę że tak jak pisze Stefan, jeżeli nie potrzebujesz szybkiego samochodu to będziesz zadowolony. Spalanie powinno być porównywalne przy normalnej jeździe. Oczywiście jak będziesz już miał pierwsze doświadczenia z tym silnikiem to napisz co i jak!
pokonane 1100 km.Szału nie ma ale dla mnie może być.Sprawdzony w trasie .Z samochodem radzi sobie dobrze jedyne co na minus to troche mało mocy przy wyprzedzaniu.Dźwięk jak na 3 cylindrowca o niebo lepszy niż w 1.2 HTP.Spalanie z prawie pełnym obciążeniem 6.3.Ogólnie dobry.Jak ktoś woli dopłacać do TSI to jego sprawa.Zresztą trwałość TSI trudno określić pamietając kłopoty 1.4 TSI gdzie rozpadały się niejednokrotnie po 40 tys. km.Myślę ,że z MPI nie będzie kłopotów zresztą gwarancja 4 lata lub 120000 km.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Dzisiaj dowiedziałem się, że jest już możliwość montowania instalacji lpg do tego silnika. Cena około 4000 zł. Czy ktoś zastanawiał się już nad tym tematem?
hmm... no jest to jakaś opcja, ale tak się zastanawiam, że do tak już słabego silnika jeszcze gaz zamontować to chyba tylko decyzja musi być uzależniona czysto ekonomicznie, bez zważania na osiągi samochodu (bo jednak na pewno spadną o parę % po montażu instalacji gazowej). Nie mniej jednak Rapid z takim silnikiem i instalacją gazową będzie ekonomiczny i tani w utrzymaniu.
Witam Tomcio nie jesteś sam mam również rapidka 1.2 lpg spaceback odebrałem samochód 24.03.14 i do dnia dzisiejszego ma już 2500km samochód służy do pracy więc dziennie pokonuje około 220km jak na razie po zatankowaniu 43 lpg przejadę 550km sprawdziłem dwa razy oczywiście spalanie zmieni się podczas użytkowania, ale jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jak porobię zdjęcia to wrzucę parę fotek
Cięzko mi powieiedzieć bo jęzdze bardziej na soje wyczucie tak jak innymi autami jeżdziłem ale wiem że poza miastem na drogach lokalnych na 5 biegu między 80 a 90 km/h
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.