FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Pakiet na bezdroża
  • Na zdrowy rozum jesli jest pakiet na bezdroza i auto ma byc wyzej zawieszone to powinien byc dluzszy amor i dluzsza sprezyna. Jesli amor zostawili ten sam a dali dluzsza sprezyne, to poza tym ze auto podniesli ciut do gory to tylko pogorszyli wlasciwosci zawieszenia. Skok amora jest mniejszy, auto twardsze. Rapid pieje dosc wysoko. Jesli podniesc go jeszcze i utwardzic to musi sie rzeczywiscie zle jezdzic w zakretach i po dziurach. Ciekawy jestem jak skoda rozwiaze problem.
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • Po ostatniej wizycie ASO obiecało zadać pytanie producentowi. Ale mogę dać sobie wszystkie paznokcie obciąć, że odpowiedź będzie "tak ma być" i "auto przecież przeszło homologację więc tak być musi".
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Taaak, pakiet na bezdroża w rapidzie to kompletny bezsens. Ja złożyłem opony w rozmiarze 195/60R więc o trochę większym profilu od standardowego i to spowodowało, że auto podniosło się w sumie o 6 mm. Więc mam pakiet na bezdroża z pełnym zachowaniem komfortu, bez żadnych dopłat:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Wklejam fotki podwozia z pakietem (1,6 TDI):
    pakiet na bezdroza 1.jpg
    1000 x 563 - 239K
    pakiet na bezdroza 2.jpg
    1000 x 563 - 198K
    pakiet na bezdroza 3.jpg
    1000 x 563 - 231K
    pakiet na bezdroza 4.jpg
    1000 x 563 - 232K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • W kwestii reklamacji zawieszenia z pakietem.
    Jak było do przewidzenia Poznań się wypiął. W uzasadnieniu napisali, że wszystko jest w porządku, usterki nie stwierdzają więc reklamacja jest nieuzasadniona.
    Przepisy o "ujawnieniu wady fizycznej", w szczególności dotyczących zatajenia cech istotnych (w tym przypadku braku w oficjalnie dostępnych materiałach informacyjnych wzmianki o pogorszeniu komfortu i braku możliwości jazdy próbnej autem z pakietem) dające prawo do reklamacji (KC 556 § 1 pkt 2), w moim przypadku nie mają zastosowania, bo prawo to dotyczy konsumentów indywidualnych a ja kupiłem samochód na firmę (leasing).
    Potwierdził to pracownik Rzecznika Praw Konsumentów. Prawa konsumentów nie obejmują firm a jedynie osoby fizyczne.
    Krotoski-Cichy też ma mnie w "głębokim poważaniu" czego należało się spodziewać...
    :/
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • no to rzeczywiście nie najlepiej, czyli rozumiem, iż klient indywidualny, który wziął auto za gotówkę, mógłby coś ugrać na sprawie? A jak duża jest różnica podwozia pomiędzy tym z pakietem i bez? Bo na "pamięć" to moje bez pakietu wygląda podobnie.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Ujmę to tak: od ponad roku jeżdżę autem z pakietem. Ostatnio, podczas jednej z wizyt w ASO, dostałem w zastępstwie Rapida bez pakietu (specjalnie o takiego poprosiłem!). Różnica w "miekkości" była wyraźnie zauważalna... Koła w obu takie same.
    Zwykły Rapid tak jakby bardziej "płynie" - jest zdecydowanie bardziej miękki.
    Inaczej: różnica w komforcie między "pakieciakiem" a zwykłym jest mniej więcej taka, jak między Citroenem a "zwykłym" Rapidem.
    W moim i żony odczuciu wyraźna (by nie powiedzieć "kosmiczna"). Ale to tylko moje subiektywne odczucie.
    A co do praw konsumentów to tak, klient indywidualny ma większe prawa.
    Ale czy coś by ugrał? Nie wiem. W każdym razie miał by szansę.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Zostawiasz temat czy zmieniasz spręzyny ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Koszt wymiany sprężyn i (chyba) amortyzatorów byłby na tyle wysoki, że raczej poczekam do zmiany samochodu.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Z własnego doświadczenia z pakietem w OII, moge podpowiedzieć, że wystarczy same sprężyny wymienić i mamy serie lub jesli się znajdzie chętny na pakiet z takim samym silnikiem, to podmieniamy sprężyny i amory i po sprawie.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Tyle, że nie w okresie gwarancji. Mam do 60tyś.
    A po gwarancji przypuszczalnie wymienię na nowy...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • No to rzeczywiście szkoda zachodu. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • @van_daal chciałem się podzielić takim doświadczeniem. Posiadam drugiego Rapida, poprzedni MY15, obecny MY16, obydwa 1,4, takie same opony. Wsiadając do nowego już po chwili czułem, że coś jest nie tak, dużo mniej wygodnie mi się siedziało i miałem inną pozycję za kierownicą. Po poszukiwaniach przyczyn okazało się, że jest dużo sztywniejsza pianka w fotelach i dwukrotnie zmienił się w tym czasie stelaż oparcia, na pierwszy rzut oka niczego jednak nie widać. Fotele są sztywniejsze, może trochę lepiej trzymają bokami ale dla mnie dużo mniej wygodne.
    Wracam do tematu zawieszenia.
    Czytam większość testów Rapida i najczęściej opinia była taka, że jest typowo dla Skody, czyli twardo ale siedzenia wygodne. Jakiś czas temu wpadł mi w oko test wersji scoutline i o dziwo gość pisze, że jest trochę po francusku czyli dosyć miękko w zawieszeniu ale kręgosłup mu pada na oparciu fotela ;)
    Mój pierwszy Rapid był bardzo twardy ale jechał prawie jak przyklejony. W drugim trochę lżej (też na minus) pracuje wspomaganie kierownicy a zawieszenie bardzo mnie zaskoczyło bo jest wyraźnie miększe, bardziej komfortowe ale chwilę brakowało mi tego przyklejenia do drogi i większego poczucia panowania nad autem.
    Różnica dla mnie najistotniejsza to zmiana siedzeń i do tego długo się przyzwyczajałem, nawet myślałem o używkach. Co ciekawe bardzie miękka pianka była w wyprodukowanym w tym samym czasie Rapidzie Style.
    Tak więc bywają różne części i ustawienia zawieszenia, pomimo braku pakietu na bezdroża i okazuje się, że nie ma reguły a w ASO długo drążyłem ze sprzedawcą części w temacie foteli bo dla sprzedawców aut i serwisantów nic się nie zmieniło.

    Rapid LB | 1,4 TSI 125KM | MY16 | Ambition Max+ | Biały | Wrocław
  • A propos foteli. Kolega ma Rapida od 2012 czy tam 2013 roku i po przejechanych 60 tys km jego fotel kierowcy jest cały zapadnięty i sfatygowany jakby stary i gruby Niemiec zrobił na nim 450 tys km. Kolega waży około 90 kg, nie 200. Możliwe, że dlatego te zmiany w fotelach porobili.
    Brak Skody
  • Przy miękkim zawieszeniu twardość fotela nie ma aż takiego znaczenia. Najgorzej jak będzie combo: twarde zawieszenie i fotele. I ja chyba tak mam. Z tym, że fotele mi nie przeszkadzają, bo na kręgosłup lepiej. Ale twarde zawieszenie to już lepiej nie.
    A ten zastępczy, o którym pisałem miał fotele takie same jak moje.
    Zbyt miękkiego, "francuskiego" zawieszenia też nie lubię ale to moje to już lekka przesada. A i sensu ciężko się doszukać.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Z tymi fotelami to jest rzeczywiście przerąbane, jak dla mnie najgorsza rzecz w Rapidzie. U mnie po przejechaniu 80 tys. km fotel jest cały zapadnięty tak jak pisze @madstach - jakby 200 kilogramowy niemiaszek zrobił 450 tys. A ja ważę całe 75 kg:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Co do foteli. Audi A1 5d jest na tej samej płycie, czy fotele pasują i czy mają regulację podparcia lędźwi?
    Czy pakiet na bezdroża ma też podkładki na tył?

    Gdy kupowałem amortyzatory na przód, to dla każdego silnika były te same w katalogu, lecz pakiet miał inne sporo droższe amortyzatory. Różnica miedzy silnikami dotyczyła sprężyn z przodu.

    Jeżeli mysilsz o gazie to warto unieść tył auta, gdyż sposób mocowania zbiornika sprawia że od dołu z tyłu wystają śruby. Gdy cofając nad krawężnik z pasażerami z tyłu to nie raz nimi zahaczyłem. Mało tego podczas jazdy do przodu nimi też zaryłem wyginając wnękę na koło. Z powodu większego obciążenia tyłu nie wożę koła zapasowego. Wówczas komfort poprawia się.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Niestety takie mocowanie tylko w Skodzie ;/
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?