FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Samodzielny montaż XENONów
  • Na razie pytanie i badanie tematu.

    Czy ktoś z uczestników wycieczki montował już samodzielnie XEXNONy wymieniając zwykłe lampy halogenowe lub może wie jak to technicznie wygląda?
    Pytam, bo chodzi mi to po głowie aby w jakiejś tam dalszej przyszłości zrobić taki przeszczep.
    Patrząc na obie lampy z różnych ogłoszeń, to wyglądają tak samo, więc przeszła mi myśl, że wystarczyło by może tylko je przełożyć podpiąć kable i zacznie działać?
    Nie ma tu sprysków i poziomowania więc to kwestia tylko lampy.

    Do tego na:
    http://www.superskoda.com/Skoda/RAPID/Rapid-original-Skoda-Autoas-XENON-headlight-LEFT-LHD
    napisali, że jest w pełni zamienny z halogenami więc może warto spróbować?

    Lamp z XENONowych jest coraz więcej w ogłoszeniach i czasem zdarzają się w ciekawych cenach (niestety bez żarnika), więc sobie pomyślałem czemu nie jakby się nadarzyła dobra okazja i byłby wolny jakiś grosz jak wszyscy co mają mówią, że pomimo mniejszej mocy niż pełny Xenon to i tak te lampy świecą o niebo lepiej niż nasze H7. Do tego wygląd auta się poprawia :). Jedynie koszt żarnika mnie trochę przeraża i problem z wymianą na drodze jakby nie miało się zapasu bo trudniej spotkać niż H7, która będzie na każdej stacji. Z drugiej strony ponoć mają dłuższą żywotność niż H7 i tak od razu się nie palą tylko zmieniają barwę co jest oznaką końca ich życia.

    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Zestaw lamp ksenonowych do Rapida to raczej spore koszty od 1200. Do tego musisz dokupić przetwornice i co najważniejsze spryskiwacze ksenonów. Bez tego nie przejdziesz żadnego przeglądu. Więc obawiam się że niewiele osób na to się porwie. Wymiana samych lamp to pikuś, ale montaż spryskiwaczy to chyba poważniejsza ingerencja w zderzak.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Ale przy rapidowskich xenonach o obniżonej mocy nie są wymagane spryskiwacze. bo przeciez spryskiwacze są jako opcja w konfiguratorze a nie dodaja się automatycznie po wybraniu xenonow
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Z tego co pamiętam, na Briskodzie czytałem, że gość właśnie u siebie wymienił na xenony i żadnych problemów.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Dokładnie jak chłopaki mówią. Ze względu na to, że mamy tu niższą moc niż pełne XENONy nie są wymagane spryski i samopoziomowanie. 
    Hmmm o przetwornicy nic nie wiedziałem,ż e jest jakaś wymagana. Myślałem, że wsztko już jest w lampie, tylko trzeba kupić żarnik.
    Tak mogło by wynikać z oferty na superskoda.com, gdzie piszą, że można zamiennie użyć zamiast tradycyjnej lampy.

    Po drugie na razie to pieśń przyszłości i do tego czasu może coś stanieje, lub znajdzie się więcej ofert. Do auta przymierzałem się ponad dwa lata i badałem temat, wiec i tu pewnie to może potrwać :). Na razie pokusiłem się na zmianę felg stalowych na aluminiowe na lato :) ale to takie małe OT :)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Ja to w ogóle zastanawiam się czy przetwornice nie są wbudowane w żarniki, bo jest takie "pudełeczko" Stąd może kosmiczna cena żarnika... Moim zdaniem tylko jest kwestia wymiany lampy na te z soczewkami.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Wszystkie te działania, polegające na dodatkowym montażu, już po zakupie, pomijając sprawę np. gwarancji, jakości montażu,... stwarzają dodatkowe problemy. Jak merytoryczne, organizacyjne czy finansowe. W dodatku są to działania, do których ASO zazwyczaj oficjalnie nie podejdzie ze zrozumieniem. Wychodzi więc jedno: należy dobrze zastanowić się przy wyborze wyposażenia przed zakupem, by uniknąć rozczarowania lub dodatkowych, niepotrzebnych problemów.
    Są sytuacje, kiedy wcześniejsi nabywcy R nie wiedzieli, że z czasem wprowadzą ksenony. Ale to samo dotyczy np. LPG do 1.2 TSI. Przykłady można by mnożyć, a to dzięki ciągłym zmianom w wyposażeniu samochodu. 
    Pozdrawiam

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zgadza się. Najlepiej na spokojnie zastanowić się nad elementami wyposażenia i wybrać to co jest nam potrzebne niż później próbować na własną rękę dokonywać modyfikacji. Ja nie wziąłem pakietu funkcjonalnego do bagażnika. Dokupiłem siateczki na allegro ale w sumie to i tak żałuję że nie wziąłem fabrycznie zabudowanych boczków. Natomiast jak ktoś chce dorobić xenony czy climatronik to nie dość że jest to bardzo inwazyjne i nie wiadomo czy zadziała to można stracić gwarancję.
  • Wszystko zgadza się, że najlepiej brać od razu i po problemie ale na początku trzeba to wszystko przekalkulować. Xenonów nie wziąłem z kilku powodów ale temat próbuje zbadać bo może kiedyś bym zrobił przeszczep jeśli by się pojawiły fundusze i chęć. 
    Ja po prostu lubię wiedzieć co da się w naszym aucie zrobić/zmodzić a co nie. A jeśli przyjdzie mi chęć i możliwość zrobienia czegoś to wiedzę już mam :).

    Co do climatronica to zgadzam się, tu jest wyższa szkoła jazdy. Kiedyś czytałem wątek na pewnym forum o Fabii II lub Roomsterze jak ktoś walczył z zamianą zwykłej klimatyzacji na Climatronica i tu była dość spora modyfikacja i dostrajanie wszystkiego.
    Jeśli chodzi o xenony to z tego co widzę to są to praktycznie gotowe zestawy tylko do założenia. Tak właściwie wynika z tekstu na stronie superskoda.com więc tu nie powinno być jakiegoś większego problemu poza gotówką na lampy, żarniki i trochę czasu na montaż.

    @gufi04 pakiet funkcjonalny do bagażnika zwłaszcza w LB to fajna rzecz, wziąłem go właśnie ze względu na te boczki a w praniu okazało się, że haczyki i siatki robią również dużo dobrej roboty.

    Wracając do Xenonów to ich nie wziąłem właśnie z tego powodu, że można je ewentualnie później samemu założyć a pieniądze, które bym na nie wydał na dzień dobry przeznaczyłem na rzeczy, z którymi na pewno miałbym problem założyć później (pakiet funkcjonalny do bagażnika, Climatronic, USB, hak holowniczy, tempomat - choć te dwie ostatnie rzeczy można samemu bez większego problemu)). Do tego lampy w Rapidzie i tak świecą lepiej niż w poprzednim aucie a i na drodze, jest łatwiej naprawić jak siądzie któraś lampa.
    Będę już wiedział, że tak się da zrobić i będę wiedział jak to kiedyś może sobie zmienię.
    Na razie nie żałuję wyboru opcji w samochodzie. Resztę moich zachcianek kiedyś może dołożę.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Skoro są h7 to może za 80-350 zł założyć hid?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @grzesk
    ja z kolei wziąłem xenony a nie wziąłem pakietu do bagażnika :)

  • Ale pakiet do bagażnika raczej da się też domontować tylko jakimś cudem musisz mocowanie boczków założyć. W wersji SB są od razu i tylko boczki wkładasz. W LB tak łatwo nie jest. Ewentualnie można kupić całą wykładzinę już z uchwytami, widziałem takie na aukcjach, bo nie wiem czy są same uchwyty.

    @supermajku można założyć HID ale tu już się narażam na konsekwencje spotkania się Policjantami, gdyż tu nie miałbym homologacji. Chciałbym uniknąć takiej sytuacji.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • No  i wszystko jasne.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • Na upartego - nie stosując chińszczyzny, można dokupić cały zestaw do ksenonów: całe oryginalne reflektory z żarnikami, odpowiednie wiązki kabli z elektroniką, moduł komfortu. W tym miejscu już mamy większy problem finansowy. Teraz jeszcze wszystko zamontować, popodłączać i sprawdzić komputer. Dla pojedynczego właściciela R jest to finansowo jak i montażowo b. trudne. A to dla R (ze względu na słabsze ksenony nie potrzeba spryskiwaczy reflektorów) i tak jest czasowo trudne.
    Pozostaje pogodzić się z tym co mamy. Najwyżej przy zakupie następnego pojazdu dobrze rozważyć opcję ksenonów.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Na końcu wystąpić o ponowne wbicie homologacji w karcie wozu... Powodzenia :) IMHO nie ma sensu montować ksenonów samemu. Potem jakiś wypadek i Ty będziesz winny za zmianę wrażliwego wyposażenia niezgodnie z kartą homologacyjną...
    Ale teoretycznie da się...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Teoretycznie wszystko można, tutaj ciekawy przykład: http://m.sadistic.pl/litewski-supersamochod-vt288157.htm
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • Wszystko rozumiem i nie mówię, że będę od razu to zakładał (o ile w ogóle bo zwykłe lampy też mają wiele zalet) ale tak jak pisałem wcześniej, chciałem się dowiedzieć jak to technicznie wygląda i czy się da tak prosto ja na pierwszy rzut oka to wygląda pomijając cenę. Lubie dużo wiedzieć o samochodzie, którym jeżdżę :) i mam satysfakcję. W F1, którą nadal jeżdżę też tak miałem a ostatecznie zdecydowałem się tylko na uruchomieniu automatycznej blokady drzwi, montażu haka holowniczego i zrobieniu osobnej instalacji elektrycznej do CB. Patrzyłem jeszcze kilka rzeczy (m.in. tempomat, czy podgrzewane lusterka) ale odpuściłem. Za to wiedza na temat auta pozwoliła na wiele napraw we własnym zakresie :).

    Wracając do Xenonów.
    Przez to, że xenony w Rapidzie są specyficzne bo słabsze i nie wymagają dodatkowego osprzętu, ciekawi mnie to czy wystarczyło tylko dostać takie lampy i je tylko zamontować w miejsce tradycyjnych halogenów. Na zdjęciach tył lampy wygląda identycznie z identycznymi wtyczkami. Do tego w jednym sklepie internetowym jest m.in. taki opis do nich:
    "Description:

    - fits ALL Skoda Rapid (LHD=steering Wheel on the LEFT side) models 

    - FULLY INTERCHANGEABLE for your old halogen headlights !!!
    - NO NEED OF ANY AUTOMATIC LEVELING !!!
    - NO NEED OF ANY HEADLIGHT WASHERS !!!
    - FULLY STREET LEGAL XENON UPGRADE !!!
    - original Skoda Auto,a.s. product
    - xenon blue W5W bulb for FREE with this headlight !!!
    - this offer is for the LEFT headlight
    - D5S bulb is being sold SEPARATELY for this headlight"

    PS. Ciekawi mnie jeszcze jaka jest różnica w oświetlaniu drogi między naszymi H7 a tymi słabszymi Xenonami. Niby powinno być lepiej. Może jakimś spocie uda się to sprawdzić :). Przyznam, że jechałem w nocy z "pełnymi" xenonami i do tego skrętnymi w Toyocie Avensis (auto ma z 3 -4 lata) i o ile na suchej nawierzchni była duża różnica na plus to miałem mieszane uczucia na nawierzchniach mokrych czy w deszczu. Gdzieś to białe światło w moich oczach mi "ginęło". Żółte światło z H7 jakoś bardziej widoczne było na mokrej drodze. Przyznam, że to może być mylne i to kwestia przyzwyczajenia lub błędnej oceny. Dlatego chciałbym na żywo w nocy zobaczyć jak te słabsze Xenony świecą :) 
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Pamiętajmy o tym, ze w Rapidzie są one o obniżonej mocy. Gdzie nie ma potrzeby żadnych modyfikacji wykraczających poza zmianę samego reflektora. Na superskodzie sa do kupienia xenony produkcji Skody, części oryginalne i z homologacja. I zgodnie z opisem są plug & Play. Na Briskodzie są ludzie już po zmianie i wystarczyło tylko wyjąć stary i włożyć nowy.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Xenon zwykły wymaga wszystkiego bo ma 35w żarnik, natomiast w rabidzie 20W i ma mało lumenów i jest zwolniony. I w to miejsce plug & Play działają dobrze i nic więcej nie wymagają. Jeżeli były by hidy 20w to też dały by radę. Co do różnic w święceniu jest lepiej bo światło ze względu na soczewkę powinno równo świecić bez pól jaśniejszych i ciemniejszych. I maksymalnym dozwolonym światłem względem halogenu. Co do jazdy w deszczu zawsze jest tak jak ktoś wyżej to opisał. Ze względu ze białe światło inaczej się rozprasza od wody względem żółtego.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku HID i tak będzie nielegalny natomiast wymiana na fabryczne xenony nie potrzebuje żadnych modyfikacji, zamieniamy lampy i gotowe. Lampy są homologowane na takie żarówki i tyle. Zwykłe lampy są homologowane na h7 i takie żarówki mają się tam znaleźć. Homologacja samochodu nie ma tu nic do rzeczy. Liczy się homologacja lampy. Z racji, że mam dwa Rapidy jeden z Xenonami drugi bez to porównując obydwa źródła światła mogę powiedzieć, Xenoeny kładą h7 na kolana. Niby różnica jest niewielka bo h7 mają około 1500lm a xenony 25w 2000lm, ale w praktyce rzadko h7 zbliża się do tej wartości, w rzeczywistości różnica jest naprawdę wyraźna.

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?