i co znowu wina gazu?? zła stacja co tym razem wymyślą nie mogą wymienić po kolei wszystkiego na nowe. Podziwiam ciebie za spokój ja bym chyba tam nie wytrzymał i powiedział im co ot tym sądzę.
To nienormalne... Przy jeździe normalnej Bez opadania obrotów u mnie przełącza się na LPG bez problemu. 2 km i juz jest na LPG ZIMĄ!! Teraz przy temp. 17c już po 500 metrach przełącza się na LPG. Powinieneś, złożyć reklamację na całą instalacje lpg. Po prostu ktoś zchrzanil robotę! Podejrzewam, że dobrze o tym wiedzą, tylko cie zwodza.... Ja dałbym im ultimatum już przy drugim podejściu... Mi wymieniali reduktor, bo dwa razy nie potrafili zlikwidować wycieku płynu chłodniczego. Powiedziałem, że za trzecim razem żądam wymiany. Okazało się, że przy instalacji, ktoś sp...olil uszczelkę, i płyn wyciekal. Od wymiany wszystko jest w porządku.
@hatchet jestem cierpliwy, ale Ty jesteś bardziej ;-) jeżeli nie masz możliwości zmiany ASO, na Twoim miejscu zrobiłbym worek kanapek, duży termos kawy i w ASO powiedziałbym, że nie wyjdę, aż nie zrobią, przetestują i będą w 100% pewni, że jest OK. Jak nie, to koniec zabawy, na takich też są sposoby...
odpowiedzi z ASO: - przechodzi na LPG po osiągnięciu 40 stopni temp. silnika oraz gdy obroty spadną poniżej 2000. - próbowali go wiele razy i nic im nie wyszło. wszytskie wskazania w normach. - mam przyjść i przejechać się z mechanikiem i podłączonym komputerem. być może "mój styl jazdy" jest inny niż panów z ASO i oni chcą zobaczyć parametry. przy mnie wczoraj sprawdzali czy komputer wychwyci błędy. nic nie wykazało. - wgrali na nowo mapę lpg i mam się przyglądać objawom
@hatchet - no i już... zaraz będziesz winny TY i Twój styl jazdy. Rozumiem, że jak ktoś jeździ na mega niskich obrotach/ za wysokim biegu to przy szybkim puszczeniu sprzęgła może silnik zgasnąć, szczególnie z instalacją LPG. Jednak nie w takiej sytuacji... i nie tak często. Mapa nie wyeliminuje przyczyn, to nie ten kaliber. Chyba, że wcześniej miałbyś mapą zupełnie spi*przoną... Na prawdę nie masz innego ASO w okolicy?
Jak dla mnie zawodzi elektronika, może któryś wtryskiwacz nie reaguje czasami, może przerywa. Ja bym wziął całą dokumentację napraw, jakby co żebyś miał podkładkę, że już któryś raz to robisz. Zmienił ASO, a jak i to nie pomoże, bazując na historii wizyt w ASO zażądałbym wymiany instalacji na nową, skoro z tą sobie nie radzą. Uważaj, abyś nie dociągnął z _taką_ instalacją do końca gwarancji :P
no i dziś... wszystko chodziło idealnie. żadnych szarpnięć, auto nie gasło. mimo tego jutro rano elektromechanik z ASO ma odbyć ze mną jazdę próbną i mierzyć parametry.
co mnie zdziwiło: za każdym razem zaczynają od pytania gdzie tankuję i po odpowiedzi twierdzą, że problemu z paliwem nie ma. czyżby aż taki syf był w LPG poza polecanymi przez VWAG stacjami paliw?
jak by było winne paliwo to wszyscy z lpg by mieli ten problem. Może się powtórzę ale miałem podobny problem tylko inny samochód i wina leżala nie w paliwie tylko w wężykach bo przepuszczały niech sprawdzą czy nie ma gdzieś wycieku nie odpuszczaj maja to sprawdzić jeśli nic nie wyjdzie niech poruszy wężykiem patrzą cały czas na to samo a głupoty nie zauważą
dziś rano jazda z elektromechanikiem z ASO. w jego obecności auto przeszło na gaz i po kilkuset metrach przed krzyżówką zgasło przy dojeżdżaniu. zatem wykluczyli moją "hipochondrię", o którą byłem posądzany pod kryptonimem "innego stylu jazdy". zmiana ustawień - na przejście na gaz przy opadających obrotach + wydłużenie nakładania się paliw w momencie przejścia. mam obserwować, co będzie się działo.
Nie wiem jakie teraz są rozwiązania, ale w Lagunie przy instalacji sekwencyjnej przejście z PB na LPG i odwrotnie następowało stopniowo tzn nie na wszystkich cylindrach jednocześnie. Kolejność zmian ustawiona była 1,3,2,4 cylinder. Nigdy nie dało się odczuć nawet najdrobniejszym szarpnięcie w którym momencie następuje przejście. Jedynie słychać było lekkie stukniecie zaworu przy butli. Może instalatorzy ustawili jednoczesną zmianę na wszystkich cylindrach i dlatego gaśnie. Wydaje mi się, że serwis uczy się na Twoim samochodzie :)
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
To mój pierwszy list na forum więc proszę o pobłażanie. Nie wiem czy temat jest aktualny, ale... miałem podobny problem w aucie i podobnie serwis nie wiedział w czym problem. Dopiero drugi mechanik o pseudonimie "Wujek" :-) naprawił. Chodziło o odpowiednie dopasowanie ciśnienia w reduktorze oraz jakiś regulacjach na zaworze w zbiorniku paliwa.
Co do filtrów to również zalecano kupowanie oryginałów (ja miałem instalację BRC) oraz terminowe wykonywanie przeglądów gazowych. Przygasanie silnika może być również oznaką braku pełnej przelotowości instalacji LPG. To również zaliczyłem tzn. dwa razy zatankowałem na Lotosie a potem wymiana "uświnionych" filtrów oraz "przedmuchiwanie" rurek doprowadzających gaz do pierwszego filtra.
Jeżeli coś pomogłem to fajnie :-) Jeżeli coś popsułem to przepraszam.
Robert Freshfrogh
Rapida SB | 1.2 TSI 105KM | MY14 | Ambition | Srebrny | 65Kkm | Polska
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.