FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Gotówkowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Wspomaganie kierownicy
  • No wlasnie, wie ktos moze czy w R jest mozliwosc zmiany ustawien wspomagania? Ew. e jakich rocznikach?
    Pytalem w jednym aso to nic nie wiedzieli w tym temacie
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Oczywiście że jest na 100% w MY2016. Polecam wątek "VCDS - sprawdzone kodowania i mój post w nim...
    Zmiana charakterystyki działania wspomagania kierownicy

    Możemy to zmieniać od 20% - co 20% - do 100% mocy silnika wspomagania.
    Ja u siebie zmniejszyłem na 40% mocy. Zakładam że mniejsze wysilenie silnika - układ podziała dłużej.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • No jesli juz teraz jest na 100% to kiepsko
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Wcześniejsze roczniki też mają 3 stopnie regulacji wspomagania.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • a Tutaj jest ich 5 i z fabrycznie ustawione na full...
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Ciekawe czy jest szansa ze u mnie ustawienia sa na nizszych wartosciach bo wg mnie wspomaganie powinno byc lepsze
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Ty masz Rapida z MY 2015 w którym wspomaganie jeszcze było wg mnie elektrohydrauliczne a nie elektryczne jak w MY2016. Stąd może być różnica.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • jest tylko elektryczne
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @maciektsi
    Chciałbym jednak podyskutować Maćku z Twoim założeniem, że
    "...mniejsze wysilenie silnika [rozumiem, że wspomagania] - układ podziała dłużej."
    Pozwolę się z tym twierdzeniem nie zgodzić. Zakładając bowiem, że wspomaganie jest elektryczne to nie bardzo widzę tu zależność siły wspomagania od intensywności zużycia tego podzespołu.
    Wszak zużycie elementów mechanicznych (łożyska, przekładnie itp.) zależą wyłącznie od ich pracy mechanicznej czyli od częstości i intensywności kręcenia kierownicą a tej zmniejszoną siłą wspomagania nie ograniczysz.
    A zużycie samego silnika elektrycznego czyli - nie wiem - uzwojeń? W praktyce nie istnieje.
    Moim skromnym zdaniem zmniejszenie siły wspomagania będzie miało wpływ jedynie na redukcję zużycia energii czyli oszczędność paliwa i raczej w stopniu nieznaczącym. No może w niewielkim stopniu też oszczędzisz akumulator.

    Tak więc zmniejszanie siły wspomagania widzę jedynie w aspekcie komfortu czy przyzwyczajeń albo preferencji kierującego.

    Ja akurat uważam, że to fabryczne wspomaganie jest akuratne.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Idąc Twoją teorią to silniki elektryczne by się nie zużywały.. nie uszkadzały itp itd..
    Jak myślisz, dając 100% mocy elektrycznej na silnik przy takim samym obciążeniu od kół silnik wysila się tak samo jak przy 20% mocy elektrycznej? Oczywiście że nie. Większa moc, większa temperatura, nagrzewanie a w perspektywie lat i tysięcy kilometrów szansa na uszkodzenie. To tylko elektryka. Przy 20% mocy więcej pracy musimy wykonać mięśniami - "wyręczamy" silnik. Po doświadczeniach ze wspomaganiem inne niż mechaniczne które jest np. w O1 wiem że im mniejsza moc idzie na silnik tym układ podziała dłużej. Wiele z tym walczyłem i wiem co to znaczy, a nie oszukujmy się ale dziś aut nie robi się na lata tylko z nastawieniem na serwis więc ja patrząc na to że auto ma mi jak najdłużej służyć robię co mogę by je oszczędzić. 

    PS. Już widziałem R z roczników 2012/2013 w których wyłazi ruda więc widać jak się oszczędza na wszystkim:) Jest jedno bardzo niebezpieczne miejsce u każdego które należy zabezpieczyć.. Miejsce mocowania oświetlenia tablicy rejestracyjnej. 
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Panowie, po może w ogóle wyłączymy wspomaganie :) na pewno się nie zepsuje, a tak całkiem poważnie myślę, że to czy będzie działało ze 100% możliwości czy 50% to 200tyś km wytrzyma, w sumie to nie słyszałem jeszcze o usterce wspomagania wśród znajomych... prędzej padnie maglownica bo będzie miała luzy niż silnik od wspomagania :)
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • Silniki elektryczne, o ile nie są przeciążone, są (elektrycznie) niezniszczalne. Pracują latami. Jedyne niebezpieczeństwo to możliwość przegrzania w wyniku zbyt intensywnego wysilenia. Takie przypadki podobno występowały jednak tylko w egzemplarzach aut używanych w szkołach jazdy (niekoniecznie aut grupy VAG), na placach manewrowych. W codziennym, zwykłym, użytkowaniu takiego niebezpieczeństwa raczej nie ma.
    Polecam artykuł "Elektryczne wspomaganie kierownicy - jak działa i jak jest zbudowane?"
    i cytat z tegoż artykułu:
    "...układy elektryczne są podatne na przegrzanie podczas długotrwałego i intensywnego kręcenia kierownicą. Przypadłość ta jest znana instruktorom nauki jazdy i kursantom podczas długich ćwiczeń parkowania."
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Ja mam auto z elektrycznym ustawionym na Maksa przebieg ponad 200 rys km i chodzi dalej jak nowe, auto.z grupy vag, wiec zmiana dla trwałości jest bez sensu.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • @maciektsi i @gross81 W Rapidach są jedne i drugie układy wspomagania. Z tym, że elektrohydrauliczne były montowane tylko w Rapidach LB i to chyba tylko do końca 2013 r. a od 2014 r. miały już elektryczne. Za to Rapid SB od samej premiery na jesień 2013 r. miał już tylko elektryczne.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @grzesk wiem o tym i napisalem ze u mnie MY 15 jest tylko elektryczne
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • U mnie nie ma wyłącznika ESP, ASR, opcja dostępna z pozycji radia.

    -----

    Ostatnio zauważyłem u mnie popiskiwanie z przerwami od strony kierowcy w desce rozdzielczej jakby guma lub jakby w starych magnetofonach wciągał taśmę, nie ważne czy jadę po gladkiej jak stół drodze czy po wybojach raz się pojawia jest doslowne piii przerwa po 20 sekundach znow, nie ma reguły przy jakich obrotach predkosci i po jakiej drodze. Czasami ustanie i z 5 dni spokój potem znów. Na pewno nie są to uszczelki, słychać to od strony kierowcy w desce rozdzielczej. Odpale auto po nocy przejadę 5km pojawi się piopiskiwanie, przez 4km popiskuje potem przestaje i cisza, trudne to do.zdiagnozowania. Ktoś cos takiego ma? Moze to efekt niskich temp. Na zewnątrz tego nie słychać.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • U mnie tak samo popiskuje coś jak u ciebie PinkFloyd , prawie od nowości i niema znaczenia czy to wiosna czy to zima
    RAPID LB/ 1.2 TSI 110 KM + gaz/ MY 2017 / style/ szary / 5300 KM / gdańsk
  • Ciekawe co to, bo u mnie nie ma reguły kiedy się to pojawi. Zgłaszałeś to w ASO? Dochodziłeś skąd to jest?

    To te moje trzaski ktore nie są uszczelkami i zawieszeniem i są tylko pow 20km/h nawet na super równej  drodze. Trzaski są za kierownica, po zajrzeniu znajduje się tam elektryczna pompa wspomagania i cos mi podpada ze to ona
    https://www.youtube.com/watch?v=MlaIaPltA6g&feature=youtu.be

    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • PinkFloyd-te dźwięki u mnie identyczne ale tylko czasami, nie byłem jeszcze z tym w serwisie ale jakbyś się coś dowiedział to daj znać bo mnie się wydaje że będzie trzeba z tym jeździć dopóki się nie rozwali:)no chyba że to tak ma być:)
    RAPID LB/ 1.2 TSI 110 KM + gaz/ MY 2017 / style/ szary / 5300 KM / gdańsk
  • Na forum Fabia 3 tez niektórzy to maja. Z tego co wiem to wina może leżeć po stronie silnika wspomagania, po gwarancji kosztuje ponad 6 tyś zł. Tez grupa vag sobie wymyśliła silnik w środku pod deską

    8ba7538144a7b54b76afc3063731.jpg
    2560 x 1440 - 295K
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?