mam to samo.po 2 i pół roku użytkowania się pojawiło.od razu pomyślałem ,ze coś z kompresorem.teraz po lekturze forum już wiem ,że to sprężarka.słychać to przy włączonej klimie.przy wyłączonej nie.klima co roku serwisowana w ASO.ostatni serwis w maju.ale się w ASO ucieszą jak mnie zobaczą a wymieniali już tyle rzeczy. a gwarancje mam 4 letnią.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Witam. jest i u mnie ten problem, byłem w serwisie na Grochowskiej powiedzieli że "tak musi być" słychać silnik jak pracuje. Byłem w Carsed, mówiłem o sprężarce klimatyzacji, po oględzinach odpowiedź, serwisant znalazł zabrudzenie na rolce wyczyścił i powinno być ok, huja ok wsiadam i "żabe" słychać od razu. Ile razy jeszcze muszę jeszcze do nich pojechać żeby wymienili.
maroslaw i to jest dobra podpowiedz zgłosić problem z klima że słabo chłodzi i rytmicznie rzezi. Niech sprawdzą czynnik z wydrukiem oczywiście i uzupełnią braki. kiedyś w aso pytałem temat klimy to powiedzieli ze nie powinno nic ubyć przez minimum 3-4 sezony.
Czy komuś w roku modelowym MY16 występują objawy szurania kompresora/sprężarki klimatyzacji? Ja po przejechaniu około 8000km zauważyłem lekki szmer bez względu czy klime włączam czy nie na wolnych obrotach głos jakby świerszcza pod maska. Sama klima tez jakby nieco głośniej chodzi ale także normalnie chłodzi. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam Rafal
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Jestem umówiony na piątek do serwisu i ciekawe co mi powiedzą. Niby klima chłodzi ale na metalowej rurce wchodzącej do kompresora widzę wodę. Nie wiem czy tak powinno być, gdzie jest odpływ prawidłowy wody z klimy. Sama spręzarka gdy klima jest włączona delikatnie piszczy (widać jakby na niej dawne ślady zaschniętych zacieków) z nawiewów słychac czasami jakby przelewanie wody/szuranie/świszczenie. Kompresor podjerzałem u mam u siebie firmy Sanden produkcji Francuskiej. Nie wiem czy jest one z tej felernej serii czy już niby poprawiony. Ktoś miał takie problemy u siebie?
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Woda na rurce od powrotu gazu do sprężarki to norma. Ma prawo się "pocić". Podczas pracy jest ona na tyle zimna, że następuje wykraplanie wody z otaczającego powietrza. Było by źle, gdyby dochodziło do szronienia czy wręcz obladzania. Mogło by to świadczyć np. o zbyt małej ilości czynnika w instalacji.
U mnie też coś delikatnie "świerszczy" pod maską ale czy to akurat od sprężarki to nie wiem... Mam diesla. Świerszczyło od samego początku i nie przejmuję się tym.
Jak wygląda u Was kompresor klimatyzacji? Ja mam lekko zapocony i ASO twierdzi że tak może być. Że nie widzieli jeszcze kompresora w pełni czystego. Teraz mi wyczyscili i będę obserwował co się będzie działo.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Kompresor też ma prawo się pocić. Z tych samych powodów co rurka. Jeśli masz wątpliwości, to tuż po wyłączeniu silnika dotknij ręką zapocone miejsce. Powinno być zimne.
Witam Chciałem sie spytac a może upewnić. Czy w Rapidach sprężarka/kompresor kliamtyzacji chodzi cały czas mimo wyłączonego przycisku A/C? Chodzi mi o manulaną wersje klimy. Wydaje mi sie że pasek cały czas nim kręci ale czy to znaczy że jest przez to już smarowany. NIe załączam klimatyzacji za często choć raz na miesiąc właczam żeby sie przesmarowała. Póki co chłodzi, nie hałasuje to chyba wszystko jest ok.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Nie znam się ale wypowiem - z tego co chyba tu na forum nawet czytałem, to tak, sprężarka "chodzi" cały czas, ale pracuje tylko gdy wciśniesz A/C - zamyka się wtedy zawór komory sprężania. Niektórzy chyba nawet ten moment słyszą.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.