Ale numer. Miałem chwilkę i się pobawiłem autem. Słyszę właśnie rytmiczne szorowanie, zawsze myślałem że taki urok, a jednak to kompresor klimy rzęzi:) Klima sprawnie działała cały czas. Dopiero gdy przyszedł sezon na jej wyłączenie to usłyszałem, że to faktycznie kompresor.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
MI się też zepsuła umówiłem się na serwis bo na początku nie wiedziałem co to jest osuhali i wyszło im , że sprężarka . Po 3 tygodniach wymienili za darmo w ASO i od tej pory wszystko ok .
Rapid SB / 1.2 MPI 75km / MY15 / Active Max / Błękit Pacyfic / 5000KM / Łódź
Firma Skoda do naszych R montuje te same sprężarki (kompresory) klimatyzacji, niezależnie od wersji sterowania: ręczna czy automatyczna. Wszelkie nieprawidłowości w pracy kompresora mogą więc pojawiać się w obu wersjach.
Na OCP w dziale O3 widziałem, że ludzie też maja problemy z odgłosami z klimy jednak tam cały czas mowa o climatroniku. Ponoć ten problem dotyka climatroniki...... chyba, że się mylę.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Z tym się nie zgodzę. Kolega ma O3 1.2 85 KM Ambition odebraną na przełomie maja i czerwca z ręczną klimatyzacją i wymieniał kompresor w sierpniu ze względu na to szorowanie, które pojawia się jeśli nie korzystał z klimatyzacji i teraz nastawia się na drugą wymianę, bo miesiąc temu znów się szorowanie pojawiło. Czeka tylko jak się nasili bo są dni kiedy jest cisza i chce aby efekt był powtarzalny aby w ASO nie powiedzieli, że jest OK. Więc w klimach ręcznych też jest ten efekt.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
O czyli dotyka tez manuali :-( Więc ewidentnie wina kompresora. Czytałem na OCP, że środkiem zaradczym jest dopełnienie klimy czynnikiem i olejem. ASO kilku osobom tak zrobiło i na razie spokój z szorowaniem. supermajku możesz nagrać dzwięk tego szorowania?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Mam Manual. W climatroniku częściej kompresor się wyłącza, bo jest inteligentnie i automatycznie sterowana jego praca. Tak nagram, W dolby 5.1. Od pierwszego dnia mi taki dźwięk istniał. Brzmi to jak ocierający łańcuch rozrządu, Dlatego myślałem że to ok, a się nie wsłuchiwałem. Klima, gdy była włączona tego nie bylo i zapominałem o tym. Dźwięk powstaje w kilka sekund po wyłączeniu Klimy. Na samym początku prosiłem o sprawdzenie właściwej ilości czynnika chłodzącego. Nie pamiętam co powiedzieli. W każdym razie prosiłem o to ponieważ, podczas uruchamiania Klimy syczenie było wg mojego doświadczenia za długie w czasie i za głośne, ewidentnie jakby za malo czynnika. Dlaczego w nowych autach takie hece? Tez jest kilka: Ludzki błąd- inżynier źle dobrał ilość czynnika, ew oleju w czynniku; celowy błąd- ekonomista dokonał oszczędności co się mści, wszakże średnio rocznie ubywa ok 5% czynnika jeżeli na starcie jest powiedzmy 90% a Klima przestanie działać powiedzmy przy 80%, a akurat wypadło by to po gwarancji, to ludzie dbający o swoje skody przyjadą do Aso na PŁATNĄ usługę nabicia Klimy a w skrajności na wymianę kompresora.... Myślę że większość kto słucha auta, to po wyłączeniu Klimy i ściszeniu radia to usłyszy. I z naprawdę ładnego i praktycznego autka jakim jest Rapid, na skutek drobniutkich a niezwykle licznych oszczędności robi się bubelek, nawet takie bubelątko.
Volkswagen Das Schwindel.
Boże czemu widzisz i nie grzmisz?!
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
20.10.2015 wymiana kompresora w PORSCHE Skoda Obornicka 249, Poznań. 3h czekania. Teraz mam inne małe problemy. Spryskiwacz szyby na postoju działa idealnie. Jadąc powyżej 60km/h spryskuje mi zaledwie: od dołu licząc 1/3 szyby. No i kolejna pierdoła - jak wsiadam i wysiadam z auta to z tyłu, lewy amortyzator kwiczy jak taka głodna świnia.
Nie wiem jaki model sprysków jest w rapidzie, ale miałem auta koncernu VAG z przełomu praktycznie 30 lat i w żadnym modelu nie było to jakimś wielkim wyzwaniem.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
U mnie rechotanie sprężarki zaczęło się po 800 km, mechaniki w ASO powiedzieli ,że to pewnie od klimy ale nagrali ten odgłos i wysłali do Skody, zapadła decyzja o wymianie kompresora ,skraplacza i jeszcze czegoś, czekałem ok 2 tygodnie. Przy odbiorze poinformowano mnie, że mam założony nowy kompresor od innego producenta, ale nie powiedzieli mi czy już mieli takie awarie. Teraz już wiem :) Dodam jeszcze ,że klima cały czas pracowała podczas rechotania bez zarzutu.
Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
U mnie szorowanie było od wyjazdu z salonu, na początku myslalem- coś się dociera. Byłem później w ASO ale mnie zbyli, że ten silnik tak ma.. Teraz po 30000 km nie odpuszczę
U mnie najlepiej było słychać na wolnych obrotach na postoju. Cykliczne szumy ,których częstotliwość rosła wraz z obrotami silnika czasem zanikające zupełnie.
Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
U mnie tak samo jak u przedmówcy... Byłem dziś przypadkiem w ASO bez auta żeby zapytać o ten problem, ale pan stwierdził, że o niczym nie wie.... Nie mieli takiego przypadku
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.