FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zawieszenie przód
  • Mam pierwsze uwagi dotyczące mojego Rapida (1000 km przebiegu). Podczas ruszania na skręconych nawet lekko kołach słychać pojedyncze stuknięcie dobiegające z przedniego zawieszenia. Stuknięcie to pojawia się zawsze tylko przy ruszaniu i zaczęło się przy przebiegu około 300 - 400 km. Więc pytanie czy to normalne, czy może jednak coś jest niedokręcone? Od około trzech dni zauważyłem też,że jadąc na wprost, kierownica przekręcona jest o kilka stopni w prawo. Wcześniej tego nie było. Samochodu nie ściąga, utrzymuje prawidłowy tor jazdy. Więc czy mogła rozregulować się zbieżność lub czy może mieć to związek z opisywanym wcześniej stukaniem? Korzystając z okazji chcę zapytać czy przy wyższych prędkościach lub większych porywach wiatru słychać u was szum - świst wdzierającego się do wnętrza powietrza przez uszczelki drzwi przednich jak i tylnych.
    Proszę o wyrozumiałość i podpowiedzi, bo jest to mój pierwszy nowy samochód i miałem nadzieję że na długie lata będę miał spokój, a denerwuje mnie że zaraz być może będę z nim jeździł po mechanikach, tak jak w przypadku używanego pojazdu.
    Rapid LB | 1.2 110 KM | MY16 | Style Max | Szczytno
  • Co do kierownicy to umawiaj się do ASO, bo wszelkie regulacje - w tym geometria - są w ramach gwarancji do 5 tyś (choć w ASO powiedziano mi, że do 10 tyś) przebiegu. Sprawdzą i ew. ustawią. Przy okazji powiedz o pozostałych objawach i nie zawracaj sobie głowy na zapas. Szum może być ale świst - jak by nieszczelne okno było - to już nie. Ja też mam taki świst po stronie pasażera i będę to zgłaszał.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Dzięki @van_daal za odpowiedź. Co myślisz o tych stukach i o tym że geometria mogła się rozregulować po tak krótkim czasie. Co do zawracanie sobie głowy to wkurza mnie że po miesiącu użytkowania będę już musiał coś regulować i tracić czas oraz pieniądze choćby na dojazd do ASO. Pozdrawiam i czekam również na opinie innych użytkowników forum.
    Rapid LB | 1.2 110 KM | MY16 | Style Max | Szczytno
  • Mogła. Pewne naprężenia wynikające z montażu mogły się skasować. Nadwozie się poukładało etc stąd może wystąpić różnica.
    P.s. W przeciągu roku bylem ponad 30 razy w serwisie przekłady plus gwarancje (przebieg 105 tys km na rok).
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Endura i co z tymi stukami podczas ruszsnia po odpaleniu silnika? U mnie ten sám problem, . Pojedyńczy stuk podczas ruszania.ktoś ma jakiś pomysły?
    Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
  • Pojedynczy stuk podczas ruszenia samochodu przy ruszeniu w przód, przy kołach skręconych w prawo lub przy ruszeniu w tył, przy kołach skręconych w lewo.
    Wg stanowiska Skody - ten dźwięk ma charakter głośnego, metalicznego uderzenia. Jego źródłem jest poosiowy ruch łożyska w głowicy zwrotnicy koła. Do niewielkiego poosiowego ruchu łożyska dochodzi najczęściej przy ruszaniu pojazdu, jeżeli łożysko jeszcze nie osiągnęło temperaturę roboczą.
    Zalecenia:
    1. Stwierdzić, z której strony pojazdu pochodzi odgłos.
    2. Zdemontować łożysko przedniego koła.
    3. Na całą wewnętrzną powierzchnię otworu łożyska zwrotnicy koła nanieść smar (Optimol VP 317).
    4. Do montażu należy zastosować nowe łożysko.

    W niektórych pojazdach objawy występują przy skręconych kołach, w niektórych modelach można spotkać się z odgłosem wydawanym przy kołach ustawionych do jazdy na wprost.
    Można spróbować podnieść cały samochód na podnośniku. Luźnym przednim kołem należy próbować poruszać, koło może mieć minimalny luz po osi (prostopadle do kierunku jazdy) z metalicznym odgłosem. Takie objawy kwalifikują łożysko do wymiany.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dzięki jercen to by się zgadzało sztuk powstaje w okolicy lewego Koła po dłuższym postoju.
    Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
  • Szkoda @jercen, że ten opis podałeś dopiero teraz. W dniu 29 marca odebrałem pojazd z ASO. Oczywiście stwierdzili, że nie słyszą żadnych stuków, że i wszytko w zawieszeniu jest ok. 
    Rapid LB | 1.2 110 KM | MY16 | Style Max | Szczytno
  • Ja miałem to samo w Aso "stukin jakie stuki wsztstko jest ok"
    Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
  • A stuki powstawały po postoju gdy ostygło wszystko, i tak jak @jercen pisze luz na łożysku zmniejszał się od temperatury.

    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Dokładnie jak piszesz. Próby przeprowadzali gdy tylko do nich przyjechałem i części były rozgrzane. Później niby sprawdzali na podnośniku. 
    Rapid LB | 1.2 110 KM | MY16 | Style Max | Szczytno
  • Dzisiaj auto stało 9 godz w słońcu 21'C przy rusaniu zero stuki czyli jak jest ciepło nie stuka przy r uszaniu po nocy temp ok 5'C stuk występuje czyli pasuje na łożysko.
    Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
  • Troche mi to nie pasuje na lozysko, rozumiem, ze to Skoda ale ......... w Octavii II byl podobny problem, ktory tez mnie dopadl. Powodem stukniecia przy cofaniu ( bo wtedy to najczesciej wystepowalo )  byl klocek hamulcowy, ktory "luzno" siedzial. Po wymianie na zamiennik problemu nie bylo. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Też może być. Luqi molly ma specjalny klej do klocków.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • W aso pierwsze co mówili to klocki na 100% są luźne, tylko ze ten "stuk" występuje jednorazowo a klocek pracuje przy każdym hamowania a po pierwszym stuknieciu już jest cisza?
    Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
  • No własnie stuk klocka w Octavii był tylko jeden i akurat przy cofaniu. Potem było OK, czasami była to reguła a czasami zdarzało się rzadko.
    Gdybyś miał w ręku klocek ori i zamiennik ( nawet najlepszy ) to cześć oryginalna, wsadzana w fabryce jest dużo bardziej/dokładnie wykonana i stąd też jest ten luz. Na pierwszym komplecie od nowości w Octavii miałem ten stuk, po zmianie na komplet ATE ( akurat taki założyłem ) problem zniknął na zawsze.
    Dla mnie objawy o których piszesz bardziej są związane np. z klockami niż z "ruchomym" łożyskiem w piaście.
    Poczytaj/poszukaj może coś znajdziesz :
    -http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34582&highlight=klocki+hamulcowe+stuk
    -http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83762&highlight=pukaj%B1ce+klocki
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?