FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Opinie o Skodzie Rapid
  • Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Czyli według powyższego artykułu dokonałem dobrego wyboru...
    :D
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Zmieniam zdanie BUDŻET TOTALNY, 84 tyś przebiegu po przeglądzie wedle A S O  OK a miesiąc później amortyzatory do wymiany (przód) wraz łożyskami i gumami a jeżdżę 60% autostradami, dla mnie to nie do przejścia, czuję się typowym polaczkiem któremu można wciskać drugą kat, kiedyś kupiłem fabię w Utrechcie z przebiegiem 270 tyś i nie było problemu z amortyzatorami, dla niedowiarków powiem że mój znajomy miał przejścia z jednym amortyzatorem który wylał, a A S O wymienił tylko JEDEN nie oba (Gdynia ul.Morska), jak dla mnie S już nigdy nie zagości w mym garażu. 
    Nie mam zamiaru obrażać forumowiczów którzy są zadowoleni i mają inne zdanie.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Ja mam 87 tyś i lekko zapocone przednie amorki, mechanik twierdzi że do 100 tyś powinny dociągnąć i wymiana.... Niestety amorki nie są mocną stroną Skody.
    Albo miałeś pecha i faktycznie podczas przeglądu jeszcze było dobrze, a po chwili się wylały, albo nikt ich nawet nie sprawdził wzrokowo, tylko na ścieżce, a tam nawet złomy potrafią wyjść dobrze.
    Co do wymiany jednego amortyzatora, to niestety taka jest procedura producenta. Tak samo jak np. na gwarancji wymieniają uszkodzoną pompę wody, czy napinacz paska rozrządu, a pasek zostawiają stary, bo VW nie przewiduje wymiany paska podczas tej operacji. Jak chcesz, możesz sobie dokupić. Oczywiście, jak pojedziesz po gwarancji, to Ci powiedzą, że MUSISZ wymienić dwa amory, bo tak jest zgodnie ze sztuką. Niestety, w dzisiejszych czasach rządzi ekonomia.
    Piszesz, że S nie zagości w Twoim garażu.... Szanuję Twoje zdanie i mnie też czasami drażni mój R, ale pytanie co kupić? Pracuję w częściach i mam kontakt z mechanikami i z kim nie rozmawiam to mówi, że każdy nowy samochód to g...., jednorazówki itd. Jeżdżę też na szkolenia różnych producentów części i każdy mówi, że dzisiejsze samochody są obliczane na kilka lat i wszystko sypie się w tym samym czasie, żeby właścicielowi odechciało się naprawiać, tylko pójdzie do salonu po nowy. Czytam prasę motoryzacyjną i mam podobne odczucia. Testują nowe samochody i piszą, że już coś stuka, puka, plastiki słabe, trzeszczą. Nawet w tych za kilkaset tys. zł.... Poczytajcie raporty z akcji serwisowych. Tu fotel niedokręcony, tu ryzyko pożaru, tu maska może się otworzyć, dramat...
    Nie bierzcie mnie za obrońcę Skody i Rapida, ale dożyliśmy takiej właśnie motoryzacji, niezależnie od marki....
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • U mnie też wylały amorki tuż po 100 tys. i 2 mce po zakończeniu gwarancji, skoda nie uznała. Może Rapid nie jest super autem, ale raczej budżetowym, miejsca w środku ma znacznie więcej od Fabii. Szczególnie te pierwsze rapidy miały trochę chorób wieku dziecięcego, jak choćby woda w drzwiach, pękające światło 3 stopu czy pompa wody w dieslach :-) Mój dzielnie pokonał ponad 250 tys. w 5 lat, padła pompa CR, przekładnia kierownicza (luzy, została zregenerowana), amorki przód i tył, końcówki drążków, łożyska amortyzatorów, głośniki itp. W firmie w innych padły EGRy oraz wtryski (może kwestia paliwa, może zaprogramowany czas użytkowania). Poza tym większych wpadek nie było. Aku mam oryginalny, sprzęgło też, klocki i tarcze robiłem co 100 tys., więc chyba aż takich wielkich kosztów nie generował. Palił znośnie, 5,2-5,4. Olej zmieniałem co 15 tys., lałem zwykłego Castrola, tankowałem na Orlenie. Jak na 90 KM auto dość żwawe, spokojnie da się wyprzedzać bez stresu, przy wyższych prędkościach i podmuchach wiatru lubi pomyszkować. Dla mnie plusem był brak Start&Stop, teraz już takich nie robią. W środku nudny, taki typowy skodowy design, może dlatego, że wersja uboga, radio podstawowe z kiepskim zasięgiem (oczywiście w serwisie TTTM).Zobaczymy, jak jest z europejskimi koreańczykami, w tym tygodniu mam się przesiąść na i30 w dieslu :-) Ciekawe, ile warta jest ich gwarancja na 5 lat bez limitu.
    Cieszmy się takimi autami, bo od 2022 roku wrzucą w UE ograniczniki prędkości i będziemy jeździli zgodnie ze znakami, jak drogowcy zostawią 30km/h, to cyfrowy niewolnik będzie tyle jeździł. Dorzucą czarną skrzynkę i udostępnią ubezpieczalni, dojdzie nam kolejny stresujący problem. Życzę bezpiecznej jazdy Rapidami, ja będę się już żegnał.
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6 TDI/90 KM 2013
  • No cóż na tą chwilę mam samochód doprowadzony  do stanu salonowego, czytając twój post powiem tak smutno to wygląda, znalazłem mechanika który  odszedł od Skody i zarabia fajne pieniądze nie grabiąc klientów, rozrząd u niego to 500zł + win.



    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Tak sobie czytam opinie to pomyślałem że może i ja coś wykleję po 2 latach użytkowania (25k km). Swoim 1.4TDi jeżdżę głównie po mieście i trasę widzi auto rzadko. Z zalet: ogromny bagażnik w liftbacku, spalanie, koszty utrzymania, żelazność: cena/możliwości/wiek.
    No to teraz trochę ponarzekam. Zawieszenie wymieniałem calutkie (130k km) - jak skrzypiało tak skrzypi dalej na częściach z ASO i górnej półki. Plus praca pozostawia wiele do życzenia. Na oryginalnym rozmiarze 185/60 R15 na autostradzie istny ponton i nie daj boże wieje od boku. DPF po mieście dopala się średnio co 200km plus oczywiście zaprogramowane 750km więc czasem 2x w tygodniu. Z jednej strony mamy bardzo fajnie pracujące zamknięcia nawiewów, panele imitujące aluminium, skórzaną kierownicę, dotykowy ekran infotainment a z drugiej plastik z butelek. Brakuje 6go biegu - strasznie. Po mieście nie wrzuca się więcej jak 3 biegu. 

    ALE...

    kupując młody samochód w tej cenie te wszystkie wady są przyćmione przez ultra niskie spalanie i zbiornik paliwa na 55l - i tu uwaga w trasie w Polsce bez problemu można na baku zrobić 1200km. Dla pewności w swoim wymieniłem rozrząd przy 140k km. To dalej jest kawałek gumy... 1.4TDi nie ma koła dwumasowego więc strzał ze sprzęgła nie robi na nim wielkiego wrażenia. Wybacza wiele błędów i jakby nie patrzeć ciężkie warunki miejskie. Ten diesel idealnie się nadaje na takie warunki. Jazda miejska i jak trzeba czasem gdzieś wyskoczyć. Prędkość 140km/h - 150km/h można uznać za komfortową bo można w środku rozmawiać nie krzycząc do siebie. Przy 120km/h jest naprawdę cicho i turbo ekonomicznie. Z ciekawostek zauważyłem, że prowadzi się lepiej gdy jest pół pełny bagażnik i jedziemy familią we 3. Podstawowe wyposażenie jak ASR ESP klima el. szyby i grzane lusterka spełniają 100% moich wymagań odnośnie samochodu. Brakuje jedynie automatu ale tych było jak na lekarstwo. Wymieniam w swoim olej co ok 8-9 tys. km ale to znów przez to że jeździ głownie po mieście. Olej oczywiście wg norm VW dla DPF. Może przesadzam, ale ja mam czyste sumienie, że z mojej strony jest wsio robione poprawnie. Tankowany na BP bo mam pod pracą :) Często ultimate ze względu na taką samą cenę jak zwykła ropa we czwartki.  

    Reasumując idealne auto do przemieszczania się z punktu A do B, większe od fabii, względnie młode, tanie w utrzymaniu. Mimo mankamentów dla praktycznej osoby jak ja wystarczające. Jak będę miał zbyteczny hajs to wtedy będę się bawił w droższe zabawki. Narazie ma być tanio, młodo i bezawaryjnie. Pozdro
    Rapid LB | 1.4TDi EA288 CUSB 90KM | MY16 | Ambition | Biały |174500km | Wrocław
  • Dobrze piszesz. 
    Zachowanie na ori 15 calach na trasie szybkiego ruchu, w dużym ruchu i wietrze to walka o utrzymanie toru jazdy. 
    U mnie też zaczęło się skrzypenie przodu, ale tylko przy dużych ugięciach zawieszenia( wysokie łagodne chopki).
    Dzisiaj obliczyłem spalanie po pierwszym tankowaniu pod korek. 7.15 litra na 100. Ojcu palila troche mniej. 
    Mam tarcze 256mm i bęben z tyłu. Tarcze i klocki jeszcze może na 8-10 tyś km. Na tarczy juz gruby rant.
    Amorki przednie mogły by być twardsze ale o tym juz pisałem :) 
    Generalnie auto w porządku jako Daily.
    Rapid SB | CJZC 1.2 136KM/230Nm | MY2017 | Active | Srebrny | 54000km | Warszawa
  • Ja po 2 latach użytkowania i 25 tyś. km jestem z auta bardzo zadowolony. Przede wszystkim praktyczność i ergonomia - siatki i haczyki w bagażniku, normalne sterowanie automatyczna klima, radiem, a przy tym AA na pokładzie w radiu, które działa płynnie i szybko. Jak się czasem teraz rozglądam za czymś nowym (chciałbym zmieścić żonę i 2 foteliki z tyłu), to powyższe elementy wszystkie razem wzięte są nie do znalezienia poza VAGiem. Co do jazdy, to silnik 1.0 jest spoko do normalnej jazdy, ale do dynamicznej się niezbyt nadaje, bo nie rozwija płynnie mocy. Jak się go piłuje, to dynamika jest ok, ale on nie lubi takiego traktowania - bieg potrafi nie wejść, poza tym zaczyna wydawać dziwne dźwięki. - bałbym się go tak traktować na dłuższą metę. Przy ponad 30 stopniach, po włączeniu auta z Klima na 20 stopni można się zdziwić- auto nie jedzie, trzeba być przygotowanym na taka sytuacja, bo robi się niebezpiecznie jak myślisz, że się włączysz do ruchu, a trzeba traktować gaz i sprzęgło jak w polonezie gdy się ssanie ustawialo. Po paru minutach to się normuje, ale widać, że ten silnik czasem po prostu zdycha. Spalanie mieszane przy jeździe bez oglądania się na Eko (55 listków) 6.8. - normalnie. Boczne podmuchy (koła r.16) na mnie nie robią wrażenia, zwłaszcza przy przepisowych 110-120. Wcześniej jeździłem Fordem Fusion i to pudełko zapałek potrafiło przestawic o metr - Rapid w mojej ocenie radzi sobie z wiatem ok. Pierwszy przegląd z wymianą oleju zaliczony - na razie 0 jakichkolwiek problemów z autem. Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z relacji jakość do ceny (wyposażenie mojej wersji Style z dodatkami jest całkiem niezłe, nawet pod kątem wyglądu). Jedyne co chetnie bym powitał to systemy bezpieczeństwa oferowane teraz np. w Passacie w najniższej wersji Essence tzn. Front assist, lane assist, side assist. Poza tym obecnie za 66 tys nie kupilbym tak fajnego auta, więc jestem zadowolony.
    Rapid LB/110KM/2019/Style/Szary Quartz/27000/Warszawa

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?