FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Afera spalinowa
  • Tyle afery o nic - proste w montażu, na zatrzask, każdy sobie poradzi, więc wystarczy tą siatkę tłumiącą przepływ powietrza każdemu wysłać pocztą i problem rozwiązany.
    Ironia off

    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 50kkm | KRK
  • Z tą pocztą to jest fajny pomysł, ale nie daje on pewności, że dany adresat założy część do auta. Dalej - nie ma bazy samochodów z adresami kierowców, którzy kupili z drugiej ręki czy przywieźli z zachodu. Prawdopodobnie pozostaną jednak akcje.
    Tak jak pisałeś - łatwo założyć - to i łatwo zdemontować ...
    Kto będzie sprawdzał, że dany samochód po takiej wizycie (założeniu i odpowiedniej dokumentacji) będzie dalej jeździł z zamontowanym kawałkiem plastiku? To już pozostanie tylko w sferze domniemań.
    Chyba że tam zostanie założona plomba ...
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja właśnie najchętniej nic bym nie robił. Ciekawe, czy ta akcja będzie obowiązkowa.
    Rapid LB | 1.6 CAYB 90KM | MY15 | Ambition Max | Blue Race | Red Dynamic | Gdynia
  • W Niemczech jest obowiązkowa. Jeżeli na trzecie wezwanie się nie zgłosisz, dostaniesz zakaz poruszania się drodze, lub co najmniej przegladu nie przejdziesz.

    kol. supermajku
    - nie powtarzaj wcześniej podane wiadomości przez innych, tu na forum, sprzed miesiąca. To nie Twoja wiadomość. Innym zarzucasz kopiuj - wklej, a sam to doskonale robisz. Jak masz zamiar coś podać - cofnij się o kilka wpisów i upewnij, że tej "nowinki" nie ma jeszcze na forum. Nie jest to pierwszy raz.
    moderator


    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Dla silnika  EA 189 o pojemności 1,6 l zaproponowano rozwiązanie w postaci wymiany software'u oraz mechanicznej zmianie - wkładki w trakcie ssącym. Cena wkładki to kilkanaście zł.
    Jak podaje Skoda Auto: Takie rozwiązanie rzeczywiście mogło by wyranie przyczynić się do obniżenia produkcji tlenku azotu i równocześnie praktycznie nie wpłynie na zużycie i emisję CO2.
    Siatka ma przyczynić się do ukierunkowania strumienia powietrza do silnika. Czujnik masy powietrza, który jest standardowo w układzie ssania, może podawać bardziej szczegółowe informacje jednostce centralnej. To umożliwi dokładniejsze sterowanie udziału recyrkulacji spalin w silniku, przy różnych warunkach pracy silnika. Przejawiać się to będzie niższą temperaturą spalania i powstanie mniejsza ilość tlenku azotu. Takie działanie miało by sprawdzać się przy pomiarach jak w laboratorium tak i w codziennej eksploatacji.
    Życie (po czasie) pokaże samo, czy to rozwiązanie się sprawdzi.
    Pozdrawiam.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  •  Jeżeli to jest takie proste i tanie, dlaczego do tej pory tego nie było?
  • Każdy prosty element, który niewiele kosztuje, firma wielokrotnie analizuje, czy umieścić go w produkcji. Przy wielkości produkcji rzędu 1000 - 1500 - 2000 pojazdów dziennie, to już są znaczące koszty. I to nie tylko zakupu, ale całej dokumentacji, logistyki, wkomponowania tego elementu do linii montażowej, potem serwis, części zamienne,...
    Dla przykładu - w naszych R - w pierwszych egzemplarzach były wyłączniki świateł dziennych. Od 2013 są już tylko otwory do zamocowania (obok bezpieczników).
    Takich przykładów jest więcej.
    Problemem jest nie tylko to, że firma "dołoży" na dzień dobry do wybranych modeli kawałek plastiku, ale pozostaje potem sprawa kontroli "używania" albo "niezdemontowania" tego elementu w codziennej eksploatacji. Prawdopodobnie stacje kontroli pojazdów będą uczulone na kontrolę tego elementu. To teoria. A praktyka - zobaczymy.
    Pozdrawiam  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • I wy wierzycie, że taki plastik załatwi problem, a VW nie zamontował go ryzykując utratę renomy? Bzdura. Taka sama bzdura jak to, że ten plasticzek coś zmieni. Ściema pod publikę. Dogadali się pewnie z UE czyli z ciocią Angelą, że COŚ trzeba w tym kierunku popchnąć - popchnęli. Zamontują plasticzek i po sprawie, a auto dalej będzie syfić jak syfiło. Żeby było jasne, to wg mnie te całe eko-przepisy to bzdura, bo to co zaoszczędzą te niby "start-stopy" to środowisku dostanie się kilka razy więcej na utylizacji akumulatorów. Ale to już temat rzeka. Ja ubolewam nad brakiem wolnossących benzyn, V6stek i innych fajnych aut. Nawet zwykły golf R już golfem R nie jest. Bez 6 cylindrów to auto nie ma sensu.
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  •  @jercen Właśnie o to mi chodzi, że jeżeli można było coś takiego wstawić mimo kosztów, to teraz odbudować zaufanie i renomę będzie o wiele drożej. Przyćmić tę aferę, może dopiero jeszcze większa afera konkurencji.

  • Na spotkaniu w Anglii, ministrowie komunikacji Anglii - Patrick Mc Loughlin i Czeskiej Republiki - Dan Tok doszli do wniosku, że przeglądy wybranych silników Diesla, nie będą obowiązkowe. Wg ich poglądów, nie ma takiego prawa, które zmusi kierowców do kontroli.
    Angielska firma VCA (która przeprowadza homologację Skody na rynek europejski) oraz brytyjskie ministerswo komunikacji twierdzą, że nie ma środków prawnych, do obowiązkowego udania się do serwisu właścicieli poszczególnych samochodów z silnikiem Diesla.  
    Niemniej obie instytucje szukają rozwiązania, jak przekonać jak największą liczbę kierówców do wymiany software.
    W styczniu odbędzie się jeszcze spotkanie przedstawicieli grupy Wyszehradzkiej, gdzie będą analizowane dalsze wspólne działania.
    Ostateczne rozwiązanie dla Europy zapadnie dopiero na początku przyszłego roku.
    Niezależnie od tych kroków Skoda Auto będzie próbować przekonać kierowców, że dynamika i zużycie po zmianie miały by być lepsze. Chodzi więc o firmowe, lekkie  chipowanie silnika.
    Co z tego jeszcze wyjdzie - okaże się.

    -------
    Europejskie autokluby badały zachowanie się dwulitrowych turbodiesle, które grupa VW zwołuje do wymiany softwaru jednostki sterującej. Testowi poddane zostały trzy Audi A4 Avant i jeden VW Golf z silnikami 2,0 TDI EA 189, wszystkie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Chodzi o silniki starszej generacji, które mają oprogramowanie nastawione tak, by "lepiej" sprawdzały się w testach emisji. 
    W warunkach laboratoryjnych technicy mierzyli wg standardowych kryteriów moc, emisję i zużycie. Następnie w rzeczywistym ruchu testowali dynamiczne parametry samochodów i ich zużycie wg metodyki WLTC i BAB130, które bardziej wiarygodnie mierzy zużycie.
    Test sprawdzał parametry samochodów przed i po wymianie softwaru.
    Wszystkie cztery samochody są jednakowo głośne przed jak i po wymianie, mają takie samo przyśpieszenie, podaje szwajcarski autoklub TCS. Pomiary na dymamometrze wykazały, że i moc została zachowana. Testy potwierdziły, że i po wymianie softu silniki spełniają normę Euro 5, która obowiązywała w czasie produkcji samochodów.  
    W przypadku audi wg pomiarów TCS zużycie nie zmieniło się. Dla VW, który mierzył niemiecki ADAC, zmierzono lekki wzrost zużycia o 0,15 l/100 km. Przy uwzględnieniu dozwolonego błędu pomiaru +/-2 % wzrost zużycia leży między 0,4 a 2,5 % w zależności od zastosowanego cyklu testów. 
    Autokluby pomiarami ponownie potwierdziły, że oficjalnie podawane "tablicowe" zużycie można osiągnąć tylko w warunkach laboratoryjnych, które z rzeczywistym ruchem drogowym nie ma nic wspólnego. W czasie testów lepiej odwzorowujących rzeczywiste warunki drogowe samochody miały większe zużycie. ADAC nawet zmierzył dla badanych samochodów zużycie o 7 -15 % większe w normowanym teście NEDC (NEFZ).  
    Autokluby mierzyły również emisję tlenków węgla, wokół których wybuchła cała afera. Stwierdzono, że zmiany rzeczywiście dają poprawę: dla audi wydzielanie COx spadło o 
    12 %, dla Golfa nawet o 36 %.
    Wg TCS nie ma powodu do obaw dla wymiany softwaru. ADAC jest ostrożniejszy i zwraca uwagę, że zmierzone wartości obowiązują dla testowanych pojazdów, dla innych modeli silników należy wpływ zmian na parametry jeszcze sprawdzić.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Za ładnie mi to wygląda, pytanie tylko, kto był sponsorem owych badań? Czasem nie VW, żeby wmówić ludziom przyjeżdżajcie, będzie ok? Jak dla mnie to kupa bzdur. Bo jeśli nic się nie zmienia w kwestii spalania, osiągów, przyśpieszenia ect. to po co niby VW wprowadził lewe oprogramowanie? Tak dla jaj? Czy może po to żeby zapłacił milionowe odszkodowanie? Wszystko to nie trzyma się kupy.....
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • W ramach afery "dieselgate" u południowych sąsiadów rozpoczęto akcję serwisową. Do serwisów zostało wezwanych 18500 samochodów (z całkowitej liczby 106 tys.). Akcja serwisowa aktualnie dotyczy poprzedniej generacji Skoda Superb z dwulitrowym silnikiem oraz O 2.0 TDI o mocy 103 kW. Akcja serwisowa polega na wymianie software jednostki centralnej. Klienci są wpierw informowani, że akcja jest dobrowolna oraz także, by nie zamawiali dotatkowych wizyt, ale pozostawili to do najbliższej regularnej wizyty serwisowej samochodu lub innego, koniecznego serwisowego kontaktu.
    O silnikach 1.6 TDI na razie cisza.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Rapid LB |1,2 TSI 63 kW LPG | MY15 | Elegance Max | Błękit Race | 27500 | Hanysowo der Hauptstadt

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?