@supermajku a jak spalanie w tej toyocie hybrid? Ja w moim rapid po mieście to 6-7l wychodzi jazda podmiejska tak do 100km/h to 5-6l. Też się zastanawiam nad drugim samochodem i toyota auris hybrid wydaje się ciekawym rozwiązaniem, cena wiadomo dużo wyższa ale od 75kPLN. Za to jest nadzieja że pojeździ ten samochód mniej awaryjnie ze względu na braki osprzętu no i to spalanie jak ktoś lubi jak samochód mało pali tak jak ja i nie ma zapędów rajdowych na drogach publicznych to jest nadzieja na 4.5l z tego co widać na motostat i youtube. Drugi argument jest taki że podejrzewam że spadek wartości takiej toyoty będzie mniejszy a i sprzedać będzie łatwiej ponieważ widać gwałtowny wzrost sprzedaży aut hybrydowych w latach 2016/17.
spalanie w mieście jest zależne od tempa i stylu jazdy. moje oscyluje 4,2-5,6 regularnie. Wystarczy jedynie nieco spokojniej jechać i od razu spalanie spada poniżej 5 litrów. Dla przykładu 109 tys km żadnej awarii samochodu klocki hamulcowe wciąż te same. druga toyota 75 tys km również bez awarii.
Po doświadczeniach ze skodą jestem w aso upierdliwy w ramach gwarancji wymienili mi zaciski i klocki z tyłu (5 tys km) bo hamulce piszczały :D:D:D poszycie foteli bo lekko skóra się złuszczyła i radio bo raz w tygodniu się restartowało i zegary bo od wew strony plamka się zrobiła. De facto nic co miało wpływ na samochód sam w sobie.
Z racji, częstego wożenia pasażerów i ich wsiadania i wysiadania wyskoczył komunikat "usterka chłodzenia układu hybrydowego skontaktuj się z aso". Co się okazało? Sitko się zatkało kurzem w 50%. Toyota dmucha na zimne. I na dobrą sprawę nigdy w Polsce to nie wystąpiło. Dopiero eksploatacja na taxi ujawniła to. Potem zamontowano dodatkowy filtr łatwiej dostępny i przy sprzątaniu wystarczy odkurzyć/wytrzepać/przetrzeć/spojrzeć. Tak więc jestem zadowolony.
Można auto bez problemu zagazować. Co do spalania ja mam zapędy rajdowe i gdy robię wszystko aby spalanie było jak największe to i osiągnę 7 litrów jadąc w głupi sposób dla testów. Natomiast jazda dynamiczna i z głową jak również z elementami eco drivingu z uwzględnieniem, że to hybryda to 5,2-5,6. Spokojna jazda 4,1-4,6 i takie wyniki są uzyskiwane regularnie. Bardzo dużo używam tempomatu - w mieście nastawiam go na prędkość 50-60kmh i tak można spokojnie pomykać na zielonej fali. Komputer też pokazuje spalanie od uruchomienia i nie jednokrotnie osiągałem na krótkich odcinkach spalanie nawet 2,5 litra lecz to nie jest miarodajne.
Dla każdego auta z wtryskiem paliwa: widzisz czerwone - puść gaz i dojedź na biegu do świateł. Nie ma co cisnąć w czerwone. Wtedy komputer odcina dopływ paliwa i oszczędność jest całkiem spora. A w hybrydzie silnik spalinowy już nie pracuje (oszczędność 1), odzyskuje energię elektryczną (oszczędność 2), rusza odzyskanym prądem (oszczędność 3).
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.