Czytam forum, użytkuję rapida z LPG i dochodzę do wniosku, że zakup tego auta jest nietrafiony ze względu na awaryjność instalacji LPG. Czy to nie jest kpina z klientów?
Krótki okres czasu firma montowała do R instalacje LPG. Jednak z uwagi na kilka czynników, które sprawiały problemy, zrezygnowała z tego rozwiązania. Aktualnie w zakładach Skody nie ma montowanej instalacji LPG. Firma do wybranych modeli (Citygo i Octavia) montuje instalacje CNG. Natomiast wiele dealerów proponowało i nadal proponuje sprzedaż R z instalacją (teraz tylko do 1.2 TSI). Pomimo zachowania gwaracji na samochód i udzielenia gwarancji na zamontowaną instalację jest to już ale dodatkowe doposażenie pojazdu, po za linią produkcyjną. Pomimo stosowania elektroniki i wielu czujników, takie rozwiązanie sprawia niektórym użytkownikom problemy. Na forum - kilka osób zastanawiało się i analizowało sensowność LPG w R. O ile dla silnika 1.2 MPI można przyjąć, że taka instalacja ma rację bytu (zmiejszenie kosztów eksploatacji) to już dla silnika 1.2 TSI zastosowanie LPG jest dyskusyjne. Każdy kierowca ma swój powód i podejście do tematu. Dla niektórych użytkowników, zastosowana instalacja LPG sprawdza się, kierowcy nie mają większych problemów, wręcz są zadowoleni. Natomiast zawsze jest część pojazdów, gdzie albo sposób doposażenia LPG, rodzaj instalacji albo i sposób użytkowania czy serwisowania stwarza pewne problemy. Dla osób mających już R., w zależności od wersji silnikowej, warto dobrze przeanalizować zasadność założenia instalacji (cena, problemy). Dla tych co już mają gaz - pozostaje korzystać z tej instalacji z zachowaniem stosownych wymogów (kontroli, przeglądów, serwisu). Pozdrawiam
@hatchet - ja mam i chwalę. Jest w sumie bezawaryjna. Faktycznie, w pierwszych latach montażu LPG stosowano badziewne wtryskiwacze, potem wymieniono je na słynne "niebieskie". Teraz jest w sumie spokój. Pojedyncze przypadki się zdarzają (czytam wasze - z @supermajkiem - przeprawy z ASO i szczerze współczuję), ale jak widzę ilość MPI z gazem do ilości postów na forum, to raczej wierzę w marne umiejętności macherów w ASO, niż zawodną instalację. Sama LPG jest Landi-Renzo, uznanej firmy, która badziewia nie zakłada. Silnik do którego zakładana jest instalacja to stary, dobry HTP, w którym sprawdziły się dziesiątki tysięcy ;) instalacji LPG różnych producentów.
Reasumując to wydaje mi się, że samo rozwiązanie jest dobre, niezawodne i raczej funkcjonalne. Dyskusyjna jest w ogóle sprawa dotrysku (ale ja go lubię, bo dzięki temu tak nie grzeję na autobahnach :) ). Ale to akurat może tylko pomóc żywotności instalacji...
Instalacja względem pierwszej wersji wymagała zmiany mocowania wtryskiwaczy na porządne i stabilne, odseparowania zaworu od parownika aby się nie przegrzewał. Zmieniono mi również program, jedyne co zauważyłem to szybciej się przełącza na gaz. Z usterek to zawór, kłopot ustąpił po odseparowaniu, i trzy wtryskiwacze musiały być wymienione. Wszytko w ramach gwarancji.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@supermajku - na jaki program zmieniono u Ciebie? "moja" ASO (czyli ta jedna i jedyna w moim mieście) twierdzi, że mam "najnowsze mapy" i wszystko zgodne z wytycznymi producenta (co rzekomo potwierdził specjalista z Landi). Szybciej się przełącza na gaz? U mnie czeka aż się silnik nagrzeje do 45-50 stopni. W chłodniejsze dni to i nawet 2 km można przejechać na benzynie. No i przełącza się gdy obroty SPADAJĄ poniżej 2000.
Zapewne mimo rozgrzanego samochodu również musisz odczekać ok 30 sekund, aby nastąpiło przełączenie w czasie opadających obrotów. Przełącza mi się obecnie przy 1100, niezależnie czy opadają czy rosną, bez czekania. Maksymalne Spalanie spadło o ok 0,2-0,5 l/100km. Jest to autorska mapa serwisanta Landirenzo.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Mój Rapidek ma zaledwie 4700 km, po przekroczeniu 3000 obr/min zapaliły mi się kontrolki EPC plus kontrola trakcji, silnik przechodził w tryb awaryjny. Po zgaszeniu auta wszystko OK pod warunkiem ,że nie przekraczałem tych 3000. Okazało się w ASO , że padł jeden wtrysk co nieco zdziwiło pana z serwisu bo przeważnie wymieniają je po przebiegu 150 tys. Auto jest z maja 2015, wiec chyba już instalacja LPG błędy wieku młodzieńczego powinna mieć usunięte?
Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
Ja mam ponad 40 tyś bez żadnych problemów. Także długie trasy po Europie. Wszystkie trzymają, raz mi korygowali mapą wtrysków. Standardowo pojawia się błąd systemu trakcji, ale to po wyjeżdżeniu zbiornika do 0. Ponoć tak może być. Po wyłączeniu silnika, ponownym uruchomieniu na Pb nie ma problemów. W logach też nie ma nic ciekawego...
halif Nie czegoś takiego jak ":standardowo pojawiający się błąd" w przypadku działania instalacji LPG. Tak samo jak mieszanka musi być prawidłowa a nie trochę za uboga, trochę za bogata. Ja bym na twoim miejscu odwiedził porządnego gazownika.
Tak na marginesie: Jesli w przyszłości będziesz miał problem z instalacją LPG to wal śmiało do www.tomanek-gaz.com.pl Niestety wydałem sporo pieniędzy na różne instalacje LPG, zanim trafiłem na porządnego fachowca w bardzo rozsądnych cenach.
Mniej więcej już wcześniej pisałem dokładnie teraz nie pamiętam. Wtrysk nr 1: 5tys km, 56 tys km Wtrysk nr 3: 54 tys km. Przy wymianie katalizatora ok 46 tys km wgrano nową mapę. (latem)
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Brat koleżanki ma lpg już w drugim Priusie, spalanie to 5-8 litrów gazu. Sęk w tym że prius ma mały bagażnik, a ja nie chce juz koła w bagażniku.(wymagane prawem w taxi) Instalacja do hybrydy różni się tym, że gdy silnik już ciepły to ma startować na lpg. I tyle. Cena to 5 tys. Brc. Montaż w ASO :)
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wygląda jakby instalacja L-R nie lubiła pracy non-stop przez okrągły rok. Co prawda kilku kierowców robiło już długie trasy wakacyjne i było ok, ale być może poziom użytkowania "taxi" to za dużo dla nie niej. Albo coś nie tak z kierowcami @supermajka - bez urazy kolego...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.