@yunior81 - tak, musi *teoretycznie*. W końcu to gwarantują na piśmie. Jednakże być może instalacja użytkowana w TAXI jest błędem statystycznym. Taka forma pewnie nie była testowana długofalowo i być może nie jest tak doskonałą, jakby @supermajku oczekiwał...
Z drugiej strony te Omegasy jeżdżą jako TAXI i nie ma z nimi jakiś wielkich problemów. Fakt, wtryskiwacze, które oryginalne dobrali do tej instalacji są do doopy, ale te sławne niebielskie wydają się byś ok.
Teść zrobił już ok 50 tyś na LPG w rapidzie MPI (robi ok 30 tyś rocznie) i póki co bez najmniejszego problemu :) Nawet go pytałem ostatnio czy nie ma kłopotów z LPG bo jak czytam na forum o padających wtryskach to aż strach... ale nie, zero problemów.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
Miłe słowa z waszej strony, a czy to nie powinno być tak, że auto może pracować non stop z przerwami na tankowanie i wymiany oleju? Powinno być dostosowane do pracy ciągłej.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
halif nie wiem jakie masz doświadczenie z samochodami wyposażonymi w LPG ale ja kupę zdrowia i kasy straciłem na rożne instalacje i wiem jedno : poprawnie dobrana, zamontowana i wystrojona instalacja musi działać i nie ma ........ we wsi, żeby było inaczej. Jezeli jest jakiś drobny niuans/problem to fachowiec od LPG go usuwa i jeździ sie dalej bezproblemowo. Jesli zaś chodzi o wadliwe wtryski w LR to nie jest to jakaś duża wada. Łatwo sie ja usuwa i dalej ne powinno byc problemu. No cóż, Skoda wybrała taka instalacje a nie inna i teraz niektórzy właściciele maja drobne lecz irytujące problemy. Cieszcie sie ze Skoda nie wybrała np. Prinsa. Po gwarancji wtryski by trochę kosztowały.
@supermajku W samochodach chyba tak nie jest, ale np jeżeli chodzi o narzędzia elektryczne, to jest różnica, czy używasz ich prywatnie, czy profesjonalnie w firmie i wtedy gwarancja jest krótsza.
Nie tylko elektronarzędzia. Zobaczcie instrukcje obsługi drukarki domowej: dziennie max. (np) 20 stron ... A elektroosprzęt do kuchni - to samo. To nie sprzęt do lokalu gastronomicznego, do pracy ciągłej. Co do samochodu - chyba żadna firma sama nie poda, że jej pojazd nie nadaje się do wypożyczalni czy na taxi. Sama by sobie podcięła swoją gałąź. Nikt by takiego "oznaczonego" samochodu nie brał. Natomiast pojazdy dla policji, służby zdrowia, na taxi czy do wypożyczalni - mają zdecydowanie większy przebieg kilometrów niż przeciętne 4 kółka. Mają też i wyższe składki ubezpieczenia. Są eksploatowane często przez kilku kierowców na zmianę. Dlatego też i awaryjność tych pojazdów nie jest na "zwykłym" poziomie, ale wymaga częstszych kontaktów z serwisem. Czego przykłady mamy tu na forum. Na jednym zdjęciu kol. supermajku pokazał mocowanie zbiornika gazu. Trochę to mocowanie niefortunnie zrobione - ale jeszcze gorzej, bo w trakcie eksploatacji doszło nie raz do zadarcia mocowania zbiornika o nierówności. A to nie świadczy dobrze o traktowaniu tego autka. I jak tak dalej pójdzie - pewnie będzie trzeba poprawić mocowanie zbiornika. Wcześniej już było wspomniane o instalacjach LPG. Sama firma Skoda z tego się wycofała. Aktualnie do nowych pojazdów SR instalacje montowane są przez dealerów, a nie w MB. Sądzę jednak, że przy normalnej eksploatacji samochodu i regularnym serwisowaniu, instalacja LPG w Rapidzie jest raczej sprawna, dająca satysfakcję właścicielowi. Opisywane tu poszczególne przypadki są w granicach błędu. I są do ustawienia czy naprawy.
Niby tak. Ale auto służy do jeżdżenia. Swego czasu fiat dawał gwarancję na 1 000 000 (milion) km przez trzy lata. Czyli 1000 dziennie. Jak myślicie czemu z tego się wycofali? W wypożyczalni klient wziął busa na 22 godziny zrobił nim 1450km!!!!! Gdyby tak codziennie to wymiana oleju trzy razy w miesiącu.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
kilku z Kolegów pisze o "nowej" lub "nowowgranej" mapie. czy moglibyście podzielić się danymi/ustawieniami, które one reguluje? moje ASO twierdzi, że nie mają nowej mapy.
O wersji nic nie wiem. We wtorek zmieniam wtrysk, i też dowiedziałem się jeszcze raz o nowej mapie i ma być wgrana. W dotychczasowej to szybsza zmiana na gaz bez czekania (kryterium czasu) oraz następuje przy niższych obrotach (kryterium obrotowe)
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
hatchetproblemy o których piszesz nie powinny mieć miejsca. ad1. można skrócić maksymalnie czas i powinno byc OK ad2.po co w ogóle jest ? W tym silniku nie jest potrzebny. ad3.instalacja ma za dużo "wymagań" ,które muszą być spełnione żeby przejść na LPG. Przejście powinno być płynne w dwie strony. Ja tylko mogę polecić znalezienie autoryzowanego warsztatu Landi Renzo lub ogarniętego gazownika ze swojej okolicy ( najlepiej poszukać tu www.lpg-forum.pl ) i udać sie na porządne wystrojenie instalacji z maksymalnym wyłączeniem "głupot" w sterowniku LPG. Silnik w Rapidzie jest tak prosty i przyjazny instalacji LPG, że aż trudno uwierzyć, że mogą być jakieś problemy.
Nie ma takiej możliwości, żeby poziom gazu powodował zaświecenie się kontrolki stabilizacji toru jazdy czy kontrolki silnika. Może powoli kończy się wtrysk lub instalacja nie pracuje prawidłowo i wywala błąd, może potrzebna regulacja instalacji.
To nie wtryski tylko ZLE WYREGULOWANA INSTALACJA LPG!!!!! miałem podobnie, niby wtryski, wszyscy krzyczą, wymień, wymień!!! A tu porządny gazownik w ASO wieliczka ustawial 1,5 h i auto hula!!!!!! Podobno mapy to fikcja!!!!! Trzeba regulować do każdego indywidualnie...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.