FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jakie hamulce?
  • @jercen
    To nie loteria. Zestawienie kiedy są tarczowe a kiedy bębnowe. I jak najbardziej dla 1.2 TSI 105 są bębny dla wersji Active.
    hamulce na tylnej osi.jpg
    1116 x 535 - 119K
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Rozumiem taką tabelę. Jednak to są założenia - a rzeczywistość jest trochę inna. I na drogach czy na internecie, na forach można spotkać trochę zamieszania w wyposażeniu tylnej osi w tarcze. Nie jest moim zamiarem wprowadzanie zamętu - jednak piszę o tym, co już firma "narozrabiała". Jeśli teraz trzyma się ściśle tej tabeli - to super.
    Jednak w moim R Ambition mam ... bębny.
    Ale nie narzekam. Bo nawet bębny mają swoje zalety. Co do hamowania - uważam, że samochód zachowuje się i hamuje zgodnie z oczekiwaniami (moimi).
    Pozdr  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Hmm. To może tak. Jest to na podstawie cennika z października 2014 roku. Jak bylo we wcześniejszych rocznikach modelowych to nie wiem.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • @atsuki - głowa do góry :)
    Czy takie hamulce czy takie - ważne, że hamują!
    A swoją drogą prostsze w wymianie są klocki przy tarczy, z drugiej strony - bębny dłużej trzymają ...
    Więc co by tu wybrać? Nie ma jak to osiołkowi w żłoby dano. Ale za mnie zadecydowała firma. Takie dostałem, takie mam. I spoko :)
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam,dziękuje wszystkim,którzy zechcieli się podzielić opiniami na temat zastosowania kontrowersyjnych tarcz hamulcowych na tylnej osi w Skodzie Rapid Liftback w wersji Ambition z silnikiem 1,2 TSI 85 KM.Myślę,że na 99% będą nie bębny,ale tarcze hamulcowe,choć jak to powiedział kolega w powyższym stwierdzeniu,najważniejsze jest,żeby było dobre hamowanie,a stwierdzenie co lepsze jest to są różne zdania na ten temat.Obecnie w moim samochodzie Renault Megane mam bębny hamulcowe na tylnej osi i sporo kilometrów zrobiłem do ich pierwszej wymiany szczęk hamulcowych,choć przyznam,że wymiana klocków na tarczach hamulcowych jest o wiele łatwiejszym zadaniem,które można samemu wykonać.
    Napiszcie,czy serwisujecie swój samochód w ASO Skody przez cały okres użytkowania,czy tylko w okresie gwarancyjnym 2 lat,jakie daje Skoda na podzespoły.
    Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz wszystkie opinie.
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Tak się zastanawiam czy to nie za wczesne pytanie... Rapidy są raczej młode jeszcze... ja mam zamiar ile się da serwisować w ASO, ale jak będzie nie wiem, podchodzę do tego elastycznie.
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Jakie są ceny przeglądów lift lpg MPI?? 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zależy od serwisu
    Rapid SB | 1.2 TSi, 85km | MY14 | Ambition | Beż Capucino | 15000 km | Lubelskie
  • Kilka cyferek o hamulcach:
    SERWO (wzmacniacz siły hamowania):
    główny cylinderek hamulcowy                      Ø        20,64 mm
    serwo hamulcowe                                        Ø        10''

    HAMULEC PRZEDNI:
    typ FS-III         1ZG
    tłoczek w korpusie zacisku hamulcowego    Ø        54,0 mm
    tarcza hamulcowa                                       Ø        256,0 mm
    grubość tarczy hamulcowej                                    22,0 mm
    minimalna grubość tarczy hamulcowej                   19,0 mm
    grubość klocka hamulcowego wraz z płytką mocującą               19,6 mm
    minimalna grubość klocka hamulcowego bez płytki mocującej    2,0 mm

    typ FN3         1ZC
    tłoczek w trzpieniu hamulca                       Ø        54,0 mm
    tarcza hamulcowa                                      Ø        288,0 mm
    grubość tarczy hamulcowej                                  25,0 mm
    minimalna grubość tarczy hamulcowej                  22,0 mm
    grubość klocka hamulcowego wraz z płytką mocującą    20,6 mm
    minimalna grubość klocka hamulcowego bez płytki mocującej    2,0 mm

    TYLNY HAMULEC:
    tarczowy:    typ C38         1KT
    tłoczek hamulca                                        Ø        38,0 mm
    tarcza hamulcowa                                     Ø        230,0 mm
    grubość tarczy hamulcowej                                  9,0 mm
    minimalna grubość tarczy hamulcowej                 7,0 mm
    grubość klocka hamulcowego wraz z płytką mocującą    16,9 mm
    minimalna grubość klocka hamulcowego bez płytki mocującej    2,0 mm

    bębnowy:     typ 1KL
    średnica bębna hamulcowego                   Ø        228,0 mm
    średnica cylinderka hamulcowego             Ø        19,05 mm
    szerokość szczęki hamulcowej                              32,0 mm
    grubość warstwy ciernej bez szczęki nośnej            4,4 mm
    minimalna grubość warstwy ciernej bez szczęki nośnej     1,0 mm

    To jest stan na dzień dzisiejszy, modele na polski rynek.
    Nie ma wersji na Rosję, Indie oraz prawostronny układ kierowniczy.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Z tyłu wiadomo, jest będen albo tarcze. Zaś z przodu @jercen podałeś dwa typy. One są zależne od wersji silnikowej/wyposażenia/rocznika?
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Zacząłem grzebać w kilku katalogach. I jest totalny chaos.
    Wygląda na to, że mocniejsza tarcza jest stosowana do wersji pow. 100 KM, ale to nie jest regułą.
    Np. dla Rapida 2014 znalazłem (ciekawostkę) tarczę 6RF615301A, wym. 256 x 22 5/100, (co nie jest zgodne z R).
    Z kolei to, co podawałem wcześniej - to takie hamulce były stosowane już wcześniej w Fabii II jak i wybranych VW.
    Wygląda na to, że możemy mieć podobną sytuację jak w przypadku lusterek i pasków przy słoneczkach.
    Jedyne co dla nas jest korzystne - to to, że te montowane hamulce już dłuższy czas są znane w serwisach jak i w sklepach z artykułami moto, i nie powinne być zasadniczo droższe (z tytułu nowości).
     
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Jak wszystko w skodzie
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • W poprzednim aucie leon 1( o ok. 150kg cięższym ) miałem z przodu założone tarczowe FS-III 280mm i mogę określić że ich skuteczność była dobra +.
    W Rapidzie po fizycznym sprawdzeniu grubości tarczy, założone mam FN3 także ich skuteczność jest  idealna, żyletki jak u szwagra w A3. Także u mnie skoda w tym temacie nie oszczędzała i dała porządne rzeczy.

    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • FSIII w mojej okcie 1 szybko zmieniłem bo non stop miałem pogięte tarcze a tym samym bicie na kierownicy przy hamowaniu. Zrobiłem swapa na ATE54 288 mm i problem definitywnie sie skończył. A hample zrobiły się poprostu boskie. Auto zatrzymywało się w miejscu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • zaciski też zmieniałeś?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • 45 tys km koniec klocków przód jazda 90% miasto na spokojnie. Wymiana w aso robota +  materiał ok 250zł.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Zmieniłem klocki na breck 90zl. Po 4 tyś km trochę je zgrzałem i teraz piszczą. Co ciekawe w mercedesie 87 tyś km i są jeszcze od nowości. 1,2 mpi tarcze + bębny Active max system FS III wyraźnie napisane jest na zacisku.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Na stronie skody jest promocja na klocki.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Skutki tego że będą bębny są takie, że niestety ale hamowanie jest słabsze niż przy tarczowych. Jeździłem i na bębnowych i na tarczowych i nie ma bata ale bębny z tyłu to porażka. Raz że cholernie upierdliwe przy wymianie okładzin, dwa lubią się blokować gdy dostanie się jakiś syf do środka, trzy pomimo teoretycznie większej powierzchni tarcia jednak mniej wydajne niż tarcze. Zresztą czy któreś auto powyżej 100KM ma bębny ?? ja sienie spotkałem. Może za mało miałem samochodów jeszcze.    
  • Bębny są tańsze, albo raczej były. Wiele ciężarowych bardzo długo miało bębny. W każdym razie swap samych hamulców jest bajecznie prosty, gdyż tylną belka jest taka sama, potrzeba tylko zacisk z jarzmem, klocki, tarczę, przewód hamulcowy (elastyczny powinien być ten sam), nie pamiętam co z czujnikiem abs, gdy tam zaglądałem odrazu stwierdziłem, ze to plug & Play.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?