FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
VCDS - INFO: Sprawdzone kodowania !!! NIE DO DYSKUSJI, PYTAŃ itp. !!!
  • Ta dyskusja została utworzona z wydzielenia komentarzy z wątku: VCDS - instrukcja kodowania krok po kroku.

    W TYM WĄTKU NIE DYSKUTUJEMY - TUTAJ WRZUCAMY WYŁĄCZNIE SPRAWDZONE "PRZEPISY".
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Kodowania które działają - RAPID MY 2016.
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ Staging (test/"ceremonia" zegarów)
    (Po włączeniu zapłonu wskazówka prędkościomierza i obrotomierza wykonuje pełny ruch.)
    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 1
    4.     Zaznaczamy bit 0
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ Stoper w MaxiDot’cie (Lap Timer)
    (W menu MaxiDot możemy korzystać ze stopera.)
    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 1
    4.     Zaznaczamy Bit 3
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ Wyłączanie przypomnienia o niezapięciu pasów
    (opcja wyłącza kontrolkę i sygnał niezapiętych pasów)
    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Adaptation 10
    3.     z chanel wybieramy  "Deactivate seat belt warning"   
    4.     w polu NEW VALUE wybieramy  YES
    5.    klikamy DO IT
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ HHC - Hill Hold Control (wspomaganie ruszania pod górę)
    Gdy auto stoi na wzniesieniu pow 5% po zwolnieniu pedału hamulca pompa ABS przytrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym przez 2 sek.
    Kodowanie:
    1.     Wybierz ABS 03
    2.     STG Lange Coding -> Function 07
    3.     Bajt 16
    4.     włączyć Bit 0
    Dodatkowo:
    1.     Wybierz ABS 03
    2.     Adaptation 10
    3.     CHANEL - Hill_Start_Assist
    4.     w oknie [Value] wybieramy czas przytrzymania hamulca (który ma 3 opcje: szybki, normalny, wolny.
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • Tak wygląda LAP TIMER 2016
    DSC_0022.JPG
    960 x 540 - 346K
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Doświetlanie zakrętów z funkcją 'CORNER' - MY16
    przy użyciu świateł przeciwmgłowych
    wg receptury kol. @grzesik1 z TEGO POSTU.

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C:
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (5)-Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12
    - z "not active" na "Abbiegelicht links"
    (5)-Leuchte13NL RB3-Light_Function_B_13 - z "not active" na "Abbiegelicht rechts".

    Doświetlanie działa w pełni poprawnie czyli:

    - aktywuje dopiero po włączeniu świateł mijania
    - włącza z kierunkowskazami (osobno prawe/lewe)
    - włącza od skrętu kierownicy (osobno prawe/lewe)
    - włącza wraz z biegiem wstecznym (oba razem)
    - dezaktywuje powyżej 40km/h.
    -----------------------------------------------------
    Dezaktywacja alarmu włączonego zapłonu - MY16
    gdy drzwi kierowcy (lub dowolne) otwarte

    Moduł 17 Zegary - 5JA 920 741
    Adaptation i zmiana w kanale:

    Ignition active message actuator - z 'Driver door' (lub 'All doors') na 'No display'.
    -----------------------------------------------------
    Wskazanie ilości paliwa na MAXI-DOT
    Wskaźnik ilości paliwa - wskazuje ile paliwa brakuje do pełnego zbiornika (zaokrągla do 5 litrów w dół).

    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 10
    4.     Zaznaczamy bit 4
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY za pomocą pilota - MY16
    poprzez przytrzymanie przycisku LOCK/UNLOCK na pilocie otwieramy bądź zamykamy szybę w drzwiach kierowcy

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (1)-Access control 2-Komfortbedienung global - z 'not active' na 'active'
    (2)-Access control 2-Comfort opening - z 'not active' na 'active'
    (3)-Access control 2-Comfort closing - z  'not active' na 'active'
    (5)-Access control 2-Funk Komfort schliessen - z 'not active' na 'active'
    (6)-Access control 2-Funk Komfort oeffnen - z 'not active' na 'active'
    (21)-Access control 2-Menuesteuerung Komfortbedienung einstellbar - z 'not active' na 'adjustable'  (pokazuje się menu w radiu SWING/BOLERO - otwieranie/zamykanie)
    (25)-Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber oeffnen - z 'not active' na 'active'
    (26)-Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber schliessen - z 'not active' na 'active'

    Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY zamkiem drzwi - MY16

    (7)-Access control 2-Schliesszylinder Komfort oeffnen - z 'not active' na 'active'
    (8)-Access control 2-Schliesszylinder Komfort schliessen - z 'not active' na 'active'

    Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY - MY16
    po wyłączeniu zapłonu, wyjęciu kluczyka, otwarciu drzwi aż do zaryglowania drzwi (alarm)

    (12)-Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Kl 15 aus - z 'not active' na 'active'
    (13)-Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen - z 'active' na 'not active'
    -------------------------------------------------
    Comming Home (manualnie) - bez cz. światła i bez Leaving Home - MY16

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (1)-Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus - z 'Not Present' na 'manual' 
    (2)-Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung - z 'not active ' na 'active'
    (3)-Comfort illumination-Menueeinstellung Cominghome - z  '0s' na '10s'
    (4)-Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam'  na  'fog light'
    (5)-Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis - z 'ignition' na 'driver door' 
    (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active' 
    (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'

    By uruchomić funkcję - w momencie wysiadania z auta, przy otwartych drzwiach kierowcy "mrugamy" światłami drogowymi (długimi) - zapalają się halogeny.
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • Zależność prędkości wycieraczek od prędkości samochodu - MY12..15
    wycieraczki zmniejszają częstość pracy gdy V=0km/h

    Moduł 09 BCM: 6R0 937 087 P

    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 09
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 14
    4.     Zaznaczamy bit 7
  • Podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED - MY16
    wprowadzenie tej modyfikacji likwiduje błąd żarówki tablicy rejestracyjnej po wymianie na LED nawet bez CAN-bus.

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanale:

    (1)-Leuchte25KZL HA60-Type_Of_Load_25  - z '2*5W' na 'allgemeine LED mit Open Load Diagnose'
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Wyłączenie świateł dziennych (DRL) przy zaciągniętym ręcznym - MY16

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanale:

    (5)-Daytime running lights-Tagfahrlicht Dauerfahrlicht bei Handbremse abschalten - z 'not active' na 'active'.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Zmiana charakterystyki działania wspomagania kierownicy
    Domyślnie mamy ustawione 100% mocy silnika.
    Możemy to zmieniać od 20% - co 20% - do 100% mocy silnika wspomagania.

    Robimy to tak:
    Wchodzimy w układ wspomagania (44) -->
    Adaptacja --> wybieramy kanał w którym jest napisane coś ze słowem "Curve" --> zmieniamy na interesującą nas wartość --> zatwierdzamy.

    Prawdopodobnie będziecie proszeni o kod Security Access. O ile dobrze pamiętam to jest to 17950 ale dla pewności po kliknięciu w miejsce do jego wpisania sam się pokaże.

    Jeśli chodzi o wybranie kanału to jest ich dosłownie kilka i tylko w jednym jest słowo Curve, nie pamiętam dokładnie jak to brzmiało.

    Ja u siebie zmniejszyłem na 40% mocy. Zakładam że mniejsze wysilenie silnika - układ podziała dłużej.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Sygnał dźwiękowy przy otwieraniu samochodu - MY16
    Przy otwieraniu autka, razem z kierunkami, trąbnie klaksonem 2 razy a przy zamykaniu raz.

    Funkcję uaktywniamy w następujący sposób:
    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (1) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Entriegeln - z 'not active' na 'active'
    (2) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Verriegeln - z 'not active' na 'active'
    (7) Acknowledgement signals - Menuesteuerung akustische Rueckmeldung - z 'not active' na 'active'
    W tym momencie pojawia się w radiu w kategorii "Otwieranie zamykanie" opcja potwierdzenie akustyczne za pomocą które w dowolnym momencie możemy opcję wyłączyć bez konieczności używania VCDS.

    (6) Anti-thieft device - Akustischer Alarm Signalhorn
    - z 'not active' na 'active'
    (9) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Signalhorn
    - z 'not active' na 'active'.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Tryb quasi CH/LH świateł przeciwmgłowych (lub innych) - MY16.
    Aby działał CH/LH w AUTOMACIE musi być zainstalowany dodatkowy czujnik światła - na szybie albo na desce pod szybą - i dodatkowo włącznik świateł z AUTO.
    Dzięki poniższej modyfikacji mamy permanentne CH/LH bez konieczności posiadania powyższych elementów.

    Funkcję uaktywniamy w następujący sposób (na przykładzie przeciwmgłowego przedniego lewego "Leuchte12NL LB40"):

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    jako że "Leuchte12NL LB40-Light_Function_A_12" jest już zajęta przez "Nebellicht links"

    możemy:

    opcja 1 (jeśli "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" jest ustawiona na "not active") to
    ˜• "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" ustawiamy na "Interior light"

    opcja 2 (jeśli "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" jest różna od "not active" np. "Abbiegelicht links") to
    • "Leuchte12NL LB40-Light_Function_C_12" ustawiamy na "Interior light" (fabr. "not active")
    + "Leuchte12NL LB40-Dimming_CD_12" ustawiamy na "100" (fabrycznie "0")
    + "Leuchte12NL LB40-Dimming_Direction_CD_12 ustawiamy na "maximize" (takie powinno być fabrycznie).

    Gdyby jakimś cudem Function_C było również zajęte (czyli fabr. nie "not active") to możemy ustawić kolejne - Function_D - pod warunkiem, że Dimming_CD = 100 i Dimming_Direction_CD = maximize. Jeśli nie to wybieramy Function_E i ustawiamy Dimming_EF = 100 i Dimming_Direction_EF = maximize.
    I tu mam nadzieję, już załapaliście, bo do dyspozycji są jeszcze Function G i H. Któraś MUSI być wolna... ;D

    Identycznie jak z lewym postępujemy z prawym "Leuchte13NL RB3" i z którym tam jeszcze sobie kto chce.

    EFEKT
    Przeciwmgłowe (czy które tam zaprogramujecie), oprócz swojej normalnej funkcji będą działać tak, jak oświetlenie wnętrza w trybie AUTO czyli:
    załączać się za każdym razem gdy
    - naciśniemy przycisk odryglowywania na pilocie [LH]
    - odryglujemy drzwi z zamka (raczej - tego nie sprawdziłem)
    - otworzymy dowolne drzwi [CH]
    - wyjmiemy kluczyk ze stacyjki [CH]
    wyłączać się za każdym razem gdy
    - zaryglujemy drzwi (obojętnie jak choć sens ma tylko z pilota) [koniec CH]
    - włączymy zapłon (przy wszystkich drzwiach zamkniętych) [koniec LH]
    - od załączenia upłynie 30s (tylko, jak wszystkie drzwi zamknięte).

    WADY tego rozwiązania
    Światło będzie się zapalać zawsze, gdy będą spełnione powyższe warunki, niezależnie od pory dnia, nocy czy roku. A wyłączyć to można tylko przez VCDS lub bezpiecznik.

    Oczywiście przełącznik trybu oświetlenia wewn. (nad głową) nie ma wpływu na pracę tak zaprogramowanych świateł. No i oczywiście oświetlenie wnętrza działa jak dotąd.
    -------------------------------------------------------
    Zmiana okresu międzyobsługowego QI4 na QI6 i odwrotnie - MY16

    Funkcję zmieniamy w następujący sposób:
    Moduł 17 Zegary: 5JA-920-741
    Security Code:
    25327
    Adaptation i zmiana w kanale:

    ESI: oil quality
    - z "poor oil quality" na "good oil quality" jeśli chcemy QI6

    ESI: oil quality - z "good oil quality" na "poor oil quality" jeśli chcemy QI4
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Comming Home/Leaving Home na przeciwmgłowych - MY16
    Jeśli fabrycznie CH/LH jest na światłach mijania a wolimy na przeciwmgłowych

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiany w kanałach:

    (4)-Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam'  na  'fog light'
    (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active' 
    (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • ♦ Aktywacja automatycznych świateł i wycieraczek - MY16
    po doposażeniu w czujnik deszczu/światła/wilgotności (RLFS/RLHS)
    Modyfikacja dotyczy samochodów wyposażonych w moduł 6C0 937 089 C/D.
    Przypuszczalnie z innymi typami modułów BCM też da się tego moda zrobić jednak trzeba zweryfikować poniższą procedurę kodowania.

    Krok 1 - kodowanie
    modułu 09

    09 Cent. Elect. (BCM): 6C0 937 089 C/D
    Long coding:
    bajt 6, bit 1 = 1 | aktywacja czujnika RLFS (RLHS) - po tym zabiegu czujnik zaczyna być widoczny i rozpoznawany przez BCM

    bajt 7, bit 5 = 1 | aktywacja kanału AUTO we włączniku światła
    upewniamy się też, czy w tym samym bajcie bity 0 i 1 też są = 1 (typ CH/LH)

    bajt 13, bit 5 = 1 | aktywacja funkcji automatycznej wycieraczki.

    Po wykonaniu powyższych kodowań MUSIMY ponownie odczytać moduł 09 Cent. Elect. (BCM)!

    Krok 2 - kodowanie czujnika RLFS (RLHS) (na przykładzie 8U0 955 559 B)

    Uwaga! Czujnik jest elementem podsystemu modułu 09. Sposób jego kodowania opisałem w TYM poście.

    Odczytujemy moduł 09 Cent. Elect. -> upewniamy się, że czujnik RLFS (albo RLHS  - niektóre czujniki tak się zgłaszają) jest już widoczny -> Long coding -> z rozwijalnej listy wybieramy nasz czujnik RLFS (RLHS)  -> kodujemy (można kodować przez „Long coding helper” albo wprost wpisać wartości w hex. - ten komponent ma tylko 3 bajty.

    Właściwe kodowanie czujnika to xx185E - gdzie xx to bajt 0 o którym niżej.
    Uwaga! Wartość 185E (dwa ostatnie bajty) jest właściwa dla Skody Rapid i czujników 8U0 955 559 B/C oraz 5Q0 955 547 A.

    Teraz trzeba podjąć decyzję jak aktywujemy czujnik deszczu - bez tego działa jedynie czujnik światła. Można tego dokonać na dwa sposoby:
    1.    aktywacja w module 09 (BCM): Long coding -> bajt 6, bit 3 = 1    albo
    2.    aktywacja w czujniku RLFS (RLHS): bajt 0, bit 1 = 1
    Osobiście nie zauważyłem istotnej różnicy w pracy czujnika/wycieraczek pomiędzy tymi dwoma sposobami.
    Podsumowując. Jeżeli zdecydujemy się na sposób 1 to czujnik RLFS (RLHS) kodujemy 00185E,
    jeśli sposób 2 to kodujemy go na 02185E.

    Krok 3 - zmiany w kanałach adaptacji modułu 09

    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach

    grupa asystenta świateł (AFL)
    Assistance light functions-Assistenzfahrlicht bei Regen - na ‘active’ | aktywacja asystenta świateł w deszczu - nie jestem pewny, czy ta funkcja działa…
    Assistance light functions-AFL Zeitverzoegerung - na ‘2000 ms’ | zwłoka włączenia świateł mijania o zmierzchu
    Assistance light functions-Lichtsensorempfindlichkeit - do wyboru: non sensitive; normal; sensitive | tu wybieramy czułość czujnika światła - od tego zależy jak wcześnie, o zmierzchu, włączą się światła mijania - ustawiamy ‘normal’ (takie jest chyba fabrycznie)
    EDIT: ustawienie w adaptacjach na non sensitive’ sprawia, że w menu radia wartość ta nie daje się zmienić. Ustawienie normal’ daje możliwość wybrania czułości z poziomu radia.
    Assistance light functions-Assistance_lighting_sensitivity_adjustable - na ‘present’ | aktywacja w radiu menu ustawień czułości cz. światła (to ten parametr co wyżej) - VCDS 15.7.x tego parametru w ogóle nie widzi, widzi go dopiero VCDS 16.8.x
    Zmiany w pozostałych kanałach grupy AFL nie dają żadnych zauważalnych efektów

    grupa komfortu
    Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus - na 'automatic' | aktywacja funkcji CH oraz aktywacja tej opcji w menu radia - uruchamianie automatyczne gdy ciemności już spowiją ziemię…
    Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung - na 'active' | aktywacja możliwości przywracania ust. fabrycznych
    Comfort illumination-Menueeinstellung Cominghome - na '10s' | ust. fabryczne czasu świecenia dla funkcji CH - max. 30s
    Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis - na 'Driver door' | wybór inicjowania funkcji CH
    Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Infrarot-Messung - na ‘72.0’ | próg czujnika podczerwieni dla włączenia CH/LH
    Comfort illumination-Leaving-Home Verbausstatus - na ‘Enabled’ | aktywacja funkcji LH oraz aktywacja tej opcji w menu radia
    Comfort illumination-lho_aktiviert - na ‘active’ | LH uruchamia się automatycznie gdy ciemności jeszcze spowijają ziemię…
    Comfort illumination-lho_zeit - na ‘10s’ | ust. fabryczne czasu świecenia dla funkcji LH - max. 30s
    Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Forward-Messung - na ‘100’ | próg czujnika światła widzialnego dla włączenia CH/LH

    Jeśli samochód wyposażono w światła przeciwmgłowe to dodatkowo możemy zaprogramować je - miast mijania - jako CH/LH:
    Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam'  na  'fog light'
    Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'
    Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'

    grupa nastaw czujnika RLFS - pojawia się po aktywacji tego czujnika (tylko do sprawdzenia, bo takie powinny być nastawy fabryczne)
    -RLS_close_glazing = 2.0 s
    -RLS_lights_for_autobahn-p_t_autobahn_delay_off =120 s
    -RLS_lights_for_autobahn-p_t_autobahn_delay_on = 9 s
    -RLS_lights_for_autobahn-p_v_autobahn_off = 65 km/h
    -RLS_lights_for_autobahn-p_v_autobahn_on = 140 km/h
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_lx_regenlichtschwelle = 6000 lx
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_n_regenlichtschwelle_high = 12 s
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_n_regenlichtschwelle_low = 6
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_t_regenlicht = 30 s
    -RLS_LIN_Communication = 4 s
    -RLS_Night_Sensitivity-p_lx_rs_dawn = 100 lx
    -RLS_Night_Sensitivity-p_lx_rs_day = 200 lx
    -RLS_tunel_gateway_recognize = 5 s
    -RLS_Washer_Front = 15 s
    -RLS_wiper_position_parking = 15 s
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Moje kodowania w R MY2015 TSI

    HHC




    Staging lub indicator celebrating




    Ilość migniec kierunkowskazów




    Potrzebna ilość paliwa na Maxidot




    Wyłaczenie przypominacza niezapiętych pasów LongCoding




    Wyłaczenie przypominacza niezapiętych pasów




    Temperatura oleju na Maxidot


    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Wrzucam moje kodowania dotyczące zmiany dni/kilometrów do wymiany oleju/przeglądów. Dotyczy MY15. 17-Instruments -> Adaptation i działamy :)

    Zmiana wartości dystansu do następnej wymiany oleju. Ja ustawiłem 10 tkm.




    Zmiana okresu międzyprzeglądowego (wymiana oleju). Good oil quality - zmienny okres międzyprzeglądowy (wg wskazań komputera/2 lata), poor oil quality - stały okres międzyprzeglądowy (15000 km/1 rok)




    Zmiana wartości dystansu do następnego przeglądu




    Zmiana czasu do następnej wymiany oleju


    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 96000 km | Sochaczew
  • Hej,
    Poniżej przedstawiam sposób przekodowania serwisu olejowego oraz przeglądu za pomocą VCDS. Standardowo wchodzimy w Address 17: Instruments / Adaptacje.

    Kodowanie oleju typu LongLife 30kkm / 2 lata - QI6. W moim przypadku musi się odbyć w nastepującej kolejności:
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID off
    (2)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Selection of ESI or SID -> Extended Service Intervals
    (3)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil level -> Oil level evaluation
    (4)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil pressure -> dynamic oil pressure
    (5)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Remote clock receive -> without remote clock receiver
    (7)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-TOG -> Oil level thermal sensor connected to instrument cluster
    (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality ->good oil quality
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID on
    ESI: Resetting ESI ->Reset

    Kodowanie oleju na stały okres wymiany 15kkm / 1 rok - QI4. W tym przypadku procedura odbywa się w natępujacej kolejności z takimi parametrami:
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID off
    (2)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Selection of ESI or SID -> Service Intervals Display (SID)
    (3)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil level -> Oil level evaluation
    (4)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil pressure -> dynamic oil pressure
    (5)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Remote clock receive -> without remote clock receiver (7)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-TOG -> Oil level thermal sensor connected to instrument cluster
    (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality ->poor oil quality
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID on
    ESI: Resetting ESI ->Reset

    Dodatkowo, jezeli chcemy zmianiać czas lub pozostałą ilość kilometrów do wymiany oleju na MaxiDot, dłubiemy w:
    ESI: thermal load
    ESI: time from inspection
    SIA: maximum value of distance to service
    SIA: maximum value of time to service

    Aby dokonać zmian TYLKO w terminach przeglądu należy posłużyć się parametrami FIX. Aby tego dokonać należy zmianić następujące kanały:

    FIX: Distance covered since last mileage-dependent inspection FIX: Max. distance until next mileage-related inspection FIX: Maximum time until next time-dependent inspection FIX: Reset value for next mileage-dependent inspection FIX: Reset value for next mileage-dependent inspections FIX: Time since last time-dependent inspection
    Uwaga!!!
    Parametry FIX dotyczą TYLKO zmiany dni / km terminów przegladu na MaxiDot. Parametry te nie dotyczą serwisu olejowego.

    W przypadku każdej z wymienionych wyżej procedur nie używałem żadnych kodów serwisowych (Security Code). Informuję ponadto, że procedura ta działa w moim R MY15 z modułem 5JA 920 840 D
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Dodatkowy ruch wycieraczki.
    Już jest kolejna adaptacja którą sprawdził van_daal i podał sposób a ja potwierdzam.
    Adaptacja działa na sterowniku  BCM 
    6C0 937 089C/D.
    Adaptacje (kod dostępu - 31347):
    "Windshield wiper-Traenenwischen Front Status" z "not active" na "active".
    Jeśli ma ktoś moduł z C ASO aktualizuje do D jako akcja serwisowa.
    Film przedstawiający działanie modyfikacji https://youtu.be/ZSt9SW0niRc
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 38000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • U mnie też działa ale powyżej 40km/h i to ciekawe, poniżej się nie uruchamia powtórzony ruch wycieraczki
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Kolejne sprawdzone kodowanie tym razem przypominajka dla zapominalskich :)

    Przypomnienie o wyłączeniu światła przeciwmgielnego z tyłu, po przekroczeniu ustawionej prędkości. 

    9 Centralna elektryka
    16 Kod 31347
    10 Adaptacje
    Nebelschlusslicht Warngeschwindigkeit
    I w polu nowa wartość zamiast 0 ustawiamy np 60 km/h.

    Po przekroczeniu tej prędkości na max dot pojawia się następujący komunikat
    "wyłącz światło przeciwmgielne".
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 38000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • Tryb serwisowy przednich wycieraczek włączany z pozycji radia.
    domyślnie opcja w radiu odznaczona kiedy zaznaczymy wycieraczki robią ruch w kierunku pionowym i tak pozostają.

    9 centralna elektryka
    Adaptacja
    IDE01268-ENG126573 -Frontwischer_Serviceposition zmieniamy na aktywne.
    IDE01268-ENG116615- Menuesteuerung Frontwischer zmieniamy na aktywne.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 38000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • Aby wycieraczka przednia wracała do pozycji zero po wyłączeniu zapłonu.
    Centralna elektryka
    Kod 31347
    Adaptacja

     Windshield wiper-Wischer stop bei KL15 aus było active zmieniamy na no active.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 38000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska

PONIŻEJ RÓŻNE OFERTY SPONSOROWANE KTÓRE WSPOMAGAJĄ RAPIDKLUB.PL
są to linki afiliacyjne lub reklamy (mamy nadzieję że Wam przydatne, dziękujemy za wsparcie)




Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

Ostatnie wiadomości:

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?