Kodowania które działają - RAPID MY 2016. -------------------------------------------------------------------------- ♦ Staging (test/"ceremonia" zegarów) (Po włączeniu zapłonu wskazówka prędkościomierza i obrotomierza wykonuje pełny ruch.) Kodowanie: 1. Wybierz STG 17 2. Long Coding 07 3. Wybieramy bajt 1 4. Zaznaczamy bit 0 -------------------------------------------------------------------------- ♦ Stoper w MaxiDot’cie (Lap Timer) (W menu MaxiDot możemy korzystać ze stopera.) Kodowanie: 1. Wybierz STG 17 2. Long Coding 07 3. Wybieramy bajt 1 4. Zaznaczamy Bit 3 -------------------------------------------------------------------------- ♦ Wyłączanie przypomnienia o niezapięciu pasów (opcja wyłącza kontrolkę i sygnał niezapiętych pasów) Kodowanie: 1. Wybierz STG 17 2. Adaptation 10 3. z chanel wybieramy "Deactivate seat belt warning" 4. w polu NEW VALUE wybieramy YES 5. klikamy DO IT -------------------------------------------------------------------------- ♦ HHC - Hill Hold Control (wspomaganie ruszania pod górę) Gdy auto stoi na wzniesieniu pow 5% po zwolnieniu pedału hamulca pompa ABS przytrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym przez 2 sek. Kodowanie: 1. Wybierz ABS 03 2. STG Lange Coding -> Function 07 3. Bajt 16 4. włączyć Bit 0 Dodatkowo: 1. Wybierz ABS 03 2. Adaptation 10 3. CHANEL - Hill_Start_Assist 4. w oknie [Value] wybieramy czas przytrzymania hamulca (który ma 3 opcje: szybki, normalny, wolny.
♦Doświetlanie zakrętów z funkcją 'CORNER' - MY16 przy użyciu świateł przeciwmgłowych wg receptury kol. @grzesik1 z TEGO POSTU.
Moduł 09 BCM:6C0 937 089 C: Security Code: 31347 Adaptation i zmiana w kanałach: (5)-Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12 - z "not active" na "Abbiegelicht links" (5)-Leuchte13NL RB3-Light_Function_B_13 - z "not active" na "Abbiegelicht rechts".
Doświetlanie działa w pełni poprawnie czyli:
- aktywuje dopiero po włączeniu świateł mijania - włącza z kierunkowskazami (osobno prawe/lewe) - włącza od skrętu kierownicy (osobno prawe/lewe) - włącza wraz z biegiem wstecznym (oba razem) - dezaktywuje powyżej 40km/h. ----------------------------------------------------- ♦Dezaktywacja alarmu włączonego zapłonu - MY16 gdy drzwi kierowcy (lub dowolne) otwarte Moduł 17 Zegary - 5JA 920 741 Adaptation i zmiana w kanale:
Ignition active message actuator - z 'Driver door' (lub 'All doors') na 'No display'. ----------------------------------------------------- ♦Wskazanie ilości paliwa na MAXI-DOT Wskaźnik ilości paliwa - wskazuje ile paliwa brakuje do pełnego zbiornika (zaokrągla do 5 litrów w dół).
Kodowanie: 1. Wybierz STG 17 2. Long Coding 07 3. Wybieramy bajt 10 4. Zaznaczamy bit 4
♦Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY za pomocą pilota - MY16 poprzez przytrzymanie przycisku LOCK/UNLOCK na pilocie otwieramy bądź zamykamy szybę w drzwiach kierowcy
Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C Security Code: 31347 Adaptation i zmiana w kanałach:
(1)-Access control 2-Komfortbedienung global- z 'not active' na 'active' (2)-Access control 2-Comfort opening - z'not active' na 'active' (3)-Access control 2-Comfort closing - z 'not active' na 'active' (5)-Access control 2-Funk Komfort schliessen - z 'not active' na 'active' (6)-Access control 2-Funk Komfort oeffnen - z 'not active' na 'active' (21)-Access control 2-Menuesteuerung Komfortbedienung einstellbar - z 'not active' na 'adjustable' (pokazuje się menu w radiu SWING/BOLERO - otwieranie/zamykanie) (25)-Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber oeffnen- z 'not active' na 'active' (26)-Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber schliessen - z 'not active' na 'active'
♦Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY zamkiem drzwi - MY16
(7)-Access control 2-Schliesszylinder Komfort oeffnen- z 'not active' na 'active' (8)-Access control 2-Schliesszylinder Komfort schliessen- z 'not active' na 'active'
♦ Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY - MY16 po wyłączeniu zapłonu, wyjęciu kluczyka, otwarciu drzwi aż do zaryglowania drzwi (alarm)
(12)-Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Kl 15 aus- z 'not active' na 'active' (13)-Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen- z 'active' na 'not active' ------------------------------------------------- ♦Comming Home (manualnie) - bez cz. światła i bez Leaving Home - MY16
Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C Security Code: 31347 Adaptation i zmiana w kanałach:
(1)-Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus - z 'Not Present' na 'manual' (2)-Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung - z 'not active ' na 'active' (3)-Comfort illumination-Menueeinstellung Cominghome - z '0s' na '10s' (4)-Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam' na 'fog light' (5)-Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis - z 'ignition' na 'driver door' (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6- z 'ComingHome LeavingHome'na 'not active' (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7- z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'
By uruchomić funkcję - w momencie wysiadania z auta, przy otwartych drzwiach kierowcy "mrugamy" światłami drogowymi (długimi) - zapalają się halogeny.
♦Podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED - MY16 wprowadzenie tej modyfikacji likwiduje błąd żarówki tablicy rejestracyjnej po wymianie na LED nawet bez CAN-bus.
Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C Security Code: 31347 Adaptation i zmiana w kanale:
(1)-Leuchte25KZL HA60-Type_Of_Load_25 - z '2*5W' na 'allgemeine LED mit Open Load Diagnose'
♦Zmiana charakterystyki działania wspomagania kierownicy Domyślnie mamy ustawione 100% mocy silnika. Możemy to zmieniać od 20% - co 20% - do 100% mocy silnika wspomagania.
Robimy to tak: Wchodzimy w układ wspomagania (44) --> Adaptacja --> wybieramy kanał w którym jest napisane coś ze słowem "Curve" --> zmieniamy na interesującą nas wartość --> zatwierdzamy.
Prawdopodobnie będziecie proszeni o kod Security Access. O ile dobrze pamiętam to jest to 17950 ale dla pewności po kliknięciu w miejsce do jego wpisania sam się pokaże.
Jeśli chodzi o wybranie kanału to jest ich dosłownie kilka i tylko w jednym jest słowo Curve, nie pamiętam dokładnie jak to brzmiało.
Ja u siebie zmniejszyłem na 40% mocy. Zakładam że mniejsze wysilenie silnika - układ podziała dłużej.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
♦Sygnał dźwiękowy przy otwieraniu samochodu - MY16 Przy otwieraniu autka, razem z kierunkami, trąbnie klaksonem 2 razy a przy zamykaniu raz.
Funkcję uaktywniamy w następujący sposób: Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C Security Code: 31347 Adaptation i zmiana w kanałach:
(1) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Entriegeln - z 'not active' na 'active' (2) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Verriegeln - z 'not active' na 'active' (7) Acknowledgement signals - Menuesteuerung akustische Rueckmeldung- z 'not active' na'active' W tym momencie pojawia się w radiu w kategorii "Otwieranie zamykanie" opcja potwierdzenie akustyczne za pomocą które w dowolnym momencie możemy opcję wyłączyć bez konieczności używania VCDS. (6) Anti-thieft device - Akustischer Alarm Signalhorn- z 'not active' na 'active' (9) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Signalhorn - z 'not active' na 'active'.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
♦Trybquasi CH/LH świateł przeciwmgłowych (lub innych) - MY16. Aby działał CH/LH w AUTOMACIE musi być zainstalowany dodatkowy czujnik światła - na szybie albo na desce pod szybą - i dodatkowo włącznik świateł z AUTO. Dzięki poniższej modyfikacji mamy permanentne CH/LH bez konieczności posiadania powyższych elementów.
Funkcję uaktywniamy w następujący sposób (na przykładzie przeciwmgłowego przedniego lewego "Leuchte12NL LB40"):
Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C Security Code: 31347 Adaptation i zmiana w kanałach:
jako że "Leuchte12NL LB40-Light_Function_A_12" jest już zajęta przez "Nebellicht links"
możemy:
opcja 1 (jeśli "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" jest ustawiona na "not active") to • "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" ustawiamy na "Interior light"
opcja 2 (jeśli "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" jest różna od "not active" np. "Abbiegelicht links") to • "Leuchte12NL LB40-Light_Function_C_12" ustawiamy na "Interior light" (fabr. "not active") + "Leuchte12NL LB40-Dimming_CD_12" ustawiamy na "100" (fabrycznie "0") + "Leuchte12NL LB40-Dimming_Direction_CD_12 ustawiamy na "maximize" (takie powinno być fabrycznie).
Gdyby jakimś cudem Function_C było również zajęte (czyli fabr. nie "not active") to możemy ustawić kolejne - Function_D - pod warunkiem, że Dimming_CD = 100 i Dimming_Direction_CD = maximize. Jeśli nie to wybieramy Function_E i ustawiamy Dimming_EF = 100 i Dimming_Direction_EF = maximize. I tu mam nadzieję, już załapaliście, bo do dyspozycji są jeszcze Function G i H. Któraś MUSI być wolna... ;D
Identycznie jak z lewym postępujemy z prawym "Leuchte13NL RB3" i z którym tam jeszcze sobie kto chce.
EFEKT Przeciwmgłowe (czy które tam zaprogramujecie), oprócz swojej normalnej funkcji będą działać tak, jak oświetlenie wnętrza w trybie AUTO czyli: załączać się za każdym razem gdy - naciśniemy przycisk odryglowywania na pilocie [LH] - odryglujemy drzwi z zamka (raczej - tego nie sprawdziłem) - otworzymy dowolne drzwi [CH] - wyjmiemy kluczyk ze stacyjki [CH] wyłączać się za każdym razem gdy - zaryglujemy drzwi (obojętnie jak choć sens ma tylko z pilota)[koniec CH] - włączymy zapłon (przy wszystkich drzwiach zamkniętych)[koniec LH] - od załączenia upłynie 30s (tylko, jak wszystkie drzwi zamknięte).
WADY tego rozwiązania Światło będzie się zapalać zawsze, gdy będą spełnione powyższe warunki, niezależnie od pory dnia, nocy czy roku. A wyłączyć to można tylko przez VCDS lub bezpiecznik.
Oczywiście przełącznik trybu oświetlenia wewn. (nad głową) nie ma wpływu na pracę tak zaprogramowanych świateł. No i oczywiście oświetlenie wnętrza działa jak dotąd. ------------------------------------------------------- ♦Zmiana okresu międzyobsługowego QI4 na QI6 i odwrotnie - MY16
Funkcję zmieniamy w następujący sposób: Moduł 17 Zegary: 5JA-920-741 Security Code: 25327 Adaptation i zmiana w kanale: ESI: oil quality - z "poor oil quality" na "good oil quality" jeśli chcemy QI6
♦Comming Home/Leaving Home na przeciwmgłowych - MY16 Jeśli fabrycznie CH/LH jest na światłach mijania a wolimy na przeciwmgłowych
Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C Security Code: 31347 Adaptation i zmiany w kanałach:
(4)-Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam' na 'fog light' (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6- z 'ComingHome LeavingHome'na 'not active' (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7- z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'
♦ Aktywacja automatycznych świateł i wycieraczek - MY16 po doposażeniu w czujnik deszczu/światła/wilgotności (RLFS/RLHS) Modyfikacja dotyczy samochodów wyposażonych w moduł 6C0 937 089 C/D. Przypuszczalnie z innymi typami modułów BCM też da się tego moda zrobić jednak trzeba zweryfikować poniższą procedurę kodowania.
Krok 1 - kodowaniemodułu 09 09 Cent. Elect. (BCM): 6C0 937 089 C/D Long coding: bajt 6, bit 1 = 1 | aktywacja czujnika RLFS (RLHS) - po tym zabiegu czujnik zaczyna być widoczny i rozpoznawany przez BCM
bajt 7, bit 5 = 1 | aktywacja kanału AUTO we włączniku światła upewniamy się też, czy w tym samym bajcie bity 0 i 1 też są = 1 (typ CH/LH)
bajt 13, bit 5 = 1 | aktywacja funkcji automatycznej wycieraczki.
Po wykonaniu powyższych kodowań MUSIMY ponownie odczytać moduł 09 Cent. Elect. (BCM)!
Krok 2 - kodowanie czujnika RLFS (RLHS) (na przykładzie 8U0 955 559 B)
Uwaga! Czujnik jest elementem podsystemu modułu 09. Sposób jego kodowania opisałem w TYM poście.
Odczytujemy moduł 09 Cent. Elect. -> upewniamy się, że czujnik RLFS (albo RLHS - niektóre czujniki tak się zgłaszają) jest już widoczny -> Long coding -> z rozwijalnej listy wybieramy nasz czujnik RLFS (RLHS) -> kodujemy (można kodować przez „Long coding helper” albo wprost wpisać wartości w hex. - ten komponent ma tylko 3 bajty.
Właściwe kodowanie czujnika to xx185E - gdzie xx to bajt 0 o którym niżej. Uwaga! Wartość 185E (dwa ostatnie bajty) jest właściwa dla Skody Rapid i czujników 8U0 955 559 B/C oraz 5Q0 955 547 A.
Teraz trzeba podjąć decyzję jak aktywujemy czujnik deszczu - bez tego działa jedynie czujnik światła. Można tego dokonać na dwa sposoby: 1. aktywacja w module 09 (BCM): Long coding -> bajt 6, bit 3 = 1 albo 2. aktywacja w czujniku RLFS (RLHS): bajt 0, bit 1 = 1 Osobiście nie zauważyłem istotnej różnicy w pracy czujnika/wycieraczek pomiędzy tymi dwoma sposobami. Podsumowując. Jeżeli zdecydujemy się na sposób 1 to czujnik RLFS (RLHS) kodujemy 00185E, jeśli sposób 2 to kodujemy go na 02185E.
Krok 3 - zmiany w kanałach adaptacji modułu 09
Security Code: 31347 Adaptation i zmiana w kanałach
grupa asystenta świateł (AFL) Assistance light functions-Assistenzfahrlicht bei Regen - na ‘active’ | aktywacja asystenta świateł w deszczu - nie jestem pewny, czy ta funkcja działa… Assistance light functions-AFL Zeitverzoegerung - na ‘2000 ms’ | zwłoka włączenia świateł mijania o zmierzchu
Assistance light functions-Lichtsensorempfindlichkeit - do wyboru: non sensitive; normal; sensitive | tu wybieramy czułość czujnika światła - od tego zależy jak wcześnie, o zmierzchu, włączą się światła mijania - ustawiamy ‘normal’ (takie jest chyba fabrycznie)
EDIT: ustawienie w adaptacjach na ‘non sensitive’ sprawia, że w menu radia wartość ta nie daje się zmienić. Ustawienie ‘normal’ daje możliwość wybrania czułości z poziomu radia.
Assistance light functions-Assistance_lighting_sensitivity_adjustable - na ‘present’ | aktywacja w radiu menu ustawień czułości cz. światła (to ten parametr co wyżej) - VCDS 15.7.x tego parametru w ogóle nie widzi, widzi go dopiero VCDS 16.8.x Zmiany w pozostałych kanałach grupy AFL nie dają żadnych zauważalnych efektów
grupa komfortu Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus - na 'automatic' | aktywacja funkcji CH oraz aktywacja tej opcji w menu radia - uruchamianie automatyczne gdy ciemności już spowiją ziemię… Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung - na 'active' | aktywacja możliwości przywracania ust. fabrycznych Comfort illumination-Menueeinstellung Cominghome - na '10s' | ust. fabryczne czasu świecenia dla funkcji CH - max. 30s Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis - na 'Driver door' | wybór inicjowania funkcji CH Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Infrarot-Messung - na ‘72.0’ | próg czujnika podczerwieni dla włączenia CH/LH Comfort illumination-Leaving-Home Verbausstatus - na ‘Enabled’ | aktywacja funkcji LH oraz aktywacja tej opcji w menu radia Comfort illumination-lho_aktiviert - na ‘active’ | LH uruchamia się automatycznie gdy ciemności jeszcze spowijają ziemię… Comfort illumination-lho_zeit - na ‘10s’ | ust. fabryczne czasu świecenia dla funkcji LH - max. 30s Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Forward-Messung - na ‘100’ | próg czujnika światła widzialnego dla włączenia CH/LH
Jeśli samochód wyposażono w światła przeciwmgłowe to dodatkowo możemy zaprogramować je - miast mijania - jako CH/LH: Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam' na 'fog light' Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active' Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'
grupa nastaw czujnika RLFS - pojawia się po aktywacji tego czujnika (tylko do sprawdzenia, bo takie powinny być nastawy fabryczne) -RLS_close_glazing = 2.0 s -RLS_lights_for_autobahn-p_t_autobahn_delay_off =120 s -RLS_lights_for_autobahn-p_t_autobahn_delay_on = 9 s -RLS_lights_for_autobahn-p_v_autobahn_off = 65 km/h -RLS_lights_for_autobahn-p_v_autobahn_on = 140 km/h -RLS_Lights_on_at_Rain-p_lx_regenlichtschwelle = 6000 lx -RLS_Lights_on_at_Rain-p_n_regenlichtschwelle_high = 12 s -RLS_Lights_on_at_Rain-p_n_regenlichtschwelle_low = 6 -RLS_Lights_on_at_Rain-p_t_regenlicht = 30 s -RLS_LIN_Communication = 4 s -RLS_Night_Sensitivity-p_lx_rs_dawn = 100 lx -RLS_Night_Sensitivity-p_lx_rs_day = 200 lx -RLS_tunel_gateway_recognize = 5 s -RLS_Washer_Front = 15 s -RLS_wiper_position_parking = 15 s
Wrzucam moje kodowania dotyczące zmiany dni/kilometrów do wymiany oleju/przeglądów. Dotyczy MY15. 17-Instruments -> Adaptation i działamy :)
Zmiana wartości dystansu do następnej wymiany oleju. Ja ustawiłem 10 tkm.
Zmiana okresu międzyprzeglądowego (wymiana oleju). Good oil quality - zmienny okres międzyprzeglądowy (wg wskazań komputera/2 lata), poor oil quality - stały okres międzyprzeglądowy (15000 km/1 rok)
Zmiana wartości dystansu do następnego przeglądu
Zmiana czasu do następnej wymiany oleju
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Hej, Poniżej przedstawiam sposób przekodowania serwisu olejowego oraz przeglądu za pomocą VCDS. Standardowo wchodzimy w Address 17: Instruments / Adaptacje.
Kodowanie oleju typu LongLife 30kkm / 2 lata - QI6. W moim przypadku musi się odbyć w nastepującej kolejności: (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID off (2)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Selection of ESI or SID -> Extended Service Intervals (3)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil level -> Oil level evaluation (4)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil pressure -> dynamic oil pressure (5)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Remote clock receive -> without remote clock receiver (7)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-TOG -> Oil level thermal sensor connected to instrument cluster (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality ->good oil quality (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID ->ESI or SID on ESI: Resetting ESI ->Reset
Kodowanie oleju na stały okres wymiany 15kkm / 1 rok - QI4. W tym przypadku procedura odbywa się w natępujacej kolejności z takimi parametrami: (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID off (2)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Selection of ESI or SID -> Service Intervals Display (SID) (3)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil level -> Oil level evaluation (4)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil pressure -> dynamic oil pressure (5)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Remote clock receive -> without remote clock receiver (7)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-TOG -> Oil level thermal sensor connected to instrument cluster (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality ->poor oil quality (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID on ESI: Resetting ESI ->Reset
Dodatkowo, jezeli chcemy zmianiać czas lub pozostałą ilość kilometrów do wymiany oleju na MaxiDot, dłubiemy w: ESI: thermal load ESI: time from inspection SIA: maximum value of distance to service SIA: maximum value of time to service
Aby dokonać zmian TYLKO w terminach przeglądu należy posłużyć się parametrami FIX. Aby tego dokonać należy zmianić następujące kanały:
FIX: Distance covered since last mileage-dependent inspection
FIX: Max. distance until next mileage-related inspection
FIX: Maximum time until next time-dependent inspection
FIX: Reset value for next mileage-dependent inspection
FIX: Reset value for next mileage-dependent inspections
FIX: Time since last time-dependent inspection
Uwaga!!! Parametry FIX dotyczą TYLKO zmiany dni / km terminów przegladu na MaxiDot. Parametry te nie dotyczą serwisu olejowego.
W przypadku każdej z wymienionych wyżej procedur nie używałem żadnych kodów serwisowych (Security Code). Informuję ponadto, że procedura ta działa w moim R MY15 z modułem 5JA 920 840 D
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.