FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
VCDS - Sprawdzone kodowania
  • Ta dyskusja została utworzona z wydzielenia komentarzy z wątku: VCDS - instrukcja kodowania krok po kroku.

    W TYM WĄTKU NIE DYSKUTUJEMY - TUTAJ WRZUCAMY WYŁĄCZNIE SPRAWDZONE "PRZEPISY".
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Kodowania które działają - RAPID MY 2016.
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ Staging (test/"ceremonia" zegarów)
    (Po włączeniu zapłonu wskazówka prędkościomierza i obrotomierza wykonuje pełny ruch.)
    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 1
    4.     Zaznaczamy bit 0
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ Stoper w MaxiDot’cie (Lap Timer)
    (W menu MaxiDot możemy korzystać ze stopera.)
    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 1
    4.     Zaznaczamy Bit 3
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ Wyłączanie przypomnienia o nie zapięciu pasów
    (opcja wyłącza kontrolkę i sygnał niezapiętych pasów)
    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Adaptation 10
    3.     z chanel wybieramy  "Deactivate seat belt warning"   
    4.     w polu NEW VALUE wybieramy  YES
    5.    klikamy DO IT
    --------------------------------------------------------------------------
    ♦ HHC - Hill Hold Control (wspomaganie ruszania pod górę)
    Gdy auto stoi na wzniesieniu pow 5% po zwolnieniu pedału hamulca pompa ABS przytrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym przez 2 sek.
    Kodowanie:
    1.     Wybierz ABS 03
    2.     STG Lange Coding -> Function 07
    3.     Bajt 16
    4.     włączyć Bit 0
    Dodatkowo:
    1.     Wybierz ABS 03
    2.     Adaptation 10
    3.     CHANEL - Hill_Start_Assist
    4.     w oknie [Value] wybieramy czas przytrzymania hamulca (który ma 3 opcje: szybki, normalny, wolny.
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • Tak wygląda LAP TIMER 2016
    DSC_0022.JPG
    960 x 540 - 346K
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 15000 km | Olsztyn
  • Doświetlanie zakrętów z funkcją 'CORNER' - MY16
    przy użyciu świateł przeciwmgłowych
    wg receptury kol. @grzesik1 z TEGO POSTU.

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C:
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (5)-Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12
    - z "not active" na "Abbiegelicht links"
    (5)-Leuchte13NL RB3-Light_Function_B_13 - z "not active" na "Abbiegelicht rechts".

    Doświetlanie działa w pełni poprawnie czyli:

    - aktywuje dopiero po włączeniu świateł mijania
    - włącza z kierunkowskazami (osobno prawe/lewe)
    - włącza od skrętu kierownicy (osobno prawe/lewe)
    - włącza wraz z biegiem wstecznym (oba razem)
    - dezaktywuje powyżej 40km/h.
    -----------------------------------------------------
    Dezaktywacja alarmu włączonego zapłonu - MY16
    gdy drzwi kierowcy (lub dowolne) otwarte

    Moduł 17 Zegary - 5JA 920 741
    Adaptation i zmiana w kanale:

    Ignition active message actuator - z 'Driver door' (lub 'All doors') na 'No display'.
    -----------------------------------------------------
    Wskazanie ilości paliwa na MAXI-DOT
    Wskaźnik ilości paliwa - wskazuje ile paliwa brakuje do pełnego zbiornika (zaokrągla do 5 litrów w dół).

    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 17
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 10
    4.     Zaznaczamy bit 4
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY za pomocą pilota - MY16
    poprzez przytrzymanie przycisku LOCK/UNLOCK na pilocie otwieramy bądź zamykamy szybę w drzwiach kierowcy

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (1)-Access control 2-Komfortbedienung global - z 'not active' na 'active'
    (2)-Access control 2-Comfort opening - z 'not active' na 'active'
    (3)-Access control 2-Comfort closing - z  'not active' na 'active'
    (5)-Access control 2-Funk Komfort schliessen - z 'not active' na 'active'
    (6)-Access control 2-Funk Komfort oeffnen - z 'not active' na 'active'
    (21)-Access control 2-Menuesteuerung Komfortbedienung einstellbar - z 'not active' na 'adjustable'  (pokazuje się menu w radiu SWING/BOLERO - otwieranie/zamykanie)
    (25)-Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber oeffnen - z 'not active' na 'active'
    (26)-Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber schliessen - z 'not active' na 'active'

    Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY zamkiem drzwi - MY16

    (7)-Access control 2-Schliesszylinder Komfort oeffnen - z 'not active' na 'active'
    (8)-Access control 2-Schliesszylinder Komfort schliessen - z 'not active' na 'active'

    Otwieranie/zamykanie szyby w drzwiach KIEROWCY - MY16
    po wyłączeniu zapłonu, wyjęciu kluczyka, otwarciu drzwi aż do zaryglowania drzwi (alarm)

    (12)-Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Kl 15 aus - z 'not active' na 'active'
    (13)-Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen - z 'active' na 'not active'
    -------------------------------------------------
    Comming Home (manualnie) - bez cz. światła i bez Leaving Home - MY16

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (1)-Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus - z 'Not Present' na 'manual' 
    (2)-Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung - z 'not active ' na 'active'
    (3)-Comfort illumination-Menueeinstellung Cominghome - z  '0s' na '10s'
    (4)-Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam'  na  'fog light'
    (5)-Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis - z 'ignition' na 'driver door' 
    (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active' 
    (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'

    By uruchomić funkcję - w momencie wysiadania z auta, przy otwartych drzwiach kierowcy "mrugamy" światłami drogowymi (długimi) - zapalają się halogeny.
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • Zależność prędkości wycieraczek od prędkości samochodu - MY12..15
    wycieraczki zmniejszają częstość pracy gdy V=0km/h

    Moduł 09 BCM: 6R0 937 087 P

    Kodowanie:
    1.     Wybierz STG 09
    2.     Long Coding 07
    3.     Wybieramy bajt 14
    4.     Zaznaczamy bit 7
  • Podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED - MY16
    wprowadzenie tej modyfikacji likwiduje błąd żarówki tablicy rejestracyjnej po wymianie na LED nawet bez CAN-bus.

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanale:

    (1)-Leuchte25KZL HA60-Type_Of_Load_25  - z '2*5W' na 'allgemeine LED mit Open Load Diagnose'
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Wyłączenie świateł dziennych (DRL) przy zaciągniętym ręcznym - MY16

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanale:

    (5)-Daytime running lights-Tagfahrlicht Dauerfahrlicht bei Handbremse abschalten - z 'not active' na 'active'.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Zmiana charakterystyki działania wspomagania kierownicy
    Domyślnie mamy ustawione 100% mocy silnika.
    Możemy to zmieniać od 20% - co 20% - do 100% mocy silnika wspomagania.

    Robimy to tak:
    Wchodzimy w układ wspomagania (44) -->
    Adaptacja --> wybieramy kanał w którym jest napisane coś ze słowem "Curve" --> zmieniamy na interesującą nas wartość --> zatwierdzamy.

    Prawdopodobnie będziecie proszeni o kod Security Access. O ile dobrze pamiętam to jest to 17950 ale dla pewności po kliknięciu w miejsce do jego wpisania sam się pokaże.

    Jeśli chodzi o wybranie kanału to jest ich dosłownie kilka i tylko w jednym jest słowo Curve, nie pamiętam dokładnie jak to brzmiało.

    Ja u siebie zmniejszyłem na 40% mocy. Zakładam że mniejsze wysilenie silnika - układ podziała dłużej.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 15000 km | Olsztyn
  • Sygnał dźwiękowy przy otwieraniu samochodu - MY16
    Przy otwieraniu autka, razem z kierunkami, trąbnie klaksonem 2 razy a przy zamykaniu raz.

    Funkcję uaktywniamy w następujący sposób:
    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    (1) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Entriegeln - z 'not active' na 'active'
    (2) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Verriegeln - z 'not active' na 'active'
    (7) Acknowledgement signals - Menuesteuerung akustische Rueckmeldung - z 'not active' na 'active'
    W tym momencie pojawia się w radiu w kategorii "Otwieranie zamykanie" opcja potwierdzenie akustyczne za pomocą które w dowolnym momencie możemy opcję wyłączyć bez konieczności używania VCDS.

    (6) Anti-thieft device - Akustischer Alarm Signalhorn
    - z 'not active' na 'active'
    (9) Acknowledgement signals - Akustische Rueckmeldung Signalhorn
    - z 'not active' na 'active'.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 15000 km | Olsztyn
  • Tryb quasi CH/LH świateł przeciwmgłowych (lub innych) - MY16.
    Aby działał CH/LH w AUTOMACIE musi być zainstalowany dodatkowy czujnik światła - na szybie albo na desce pod szybą - i dodatkowo włącznik świateł z AUTO.
    Dzięki poniższej modyfikacji mamy permanentne CH/LH bez konieczności posiadania powyższych elementów.

    Funkcję uaktywniamy w następujący sposób (na przykładzie przeciwmgłowego przedniego lewego "Leuchte12NL LB40"):

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach:

    jako że "Leuchte12NL LB40-Light_Function_A_12" jest już zajęta przez "Nebellicht links"

    możemy:

    opcja 1 (jeśli "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" jest ustawiona na "not active") to
    ˜• "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" ustawiamy na "Interior light"

    opcja 2 (jeśli "Leuchte12NL LB40-Light_Function_B_12" jest różna od "not active" np. "Abbiegelicht links") to
    • "Leuchte12NL LB40-Light_Function_C_12" ustawiamy na "Interior light" (fabr. "not active")
    + "Leuchte12NL LB40-Dimming_CD_12" ustawiamy na "100" (fabrycznie "0")
    + "Leuchte12NL LB40-Dimming_Direction_CD_12 ustawiamy na "maximize" (takie powinno być fabrycznie).

    Gdyby jakimś cudem Function_C było również zajęte (czyli fabr. nie "not active") to możemy ustawić kolejne - Function_D - pod warunkiem, że Dimming_CD = 100 i Dimming_Direction_CD = maximize. Jeśli nie to wybieramy Function_E i ustawiamy Dimming_EF = 100 i Dimming_Direction_EF = maximize.
    I tu mam nadzieję, już załapaliście, bo do dyspozycji są jeszcze Function G i H. Któraś MUSI być wolna... ;D

    Identycznie jak z lewym postępujemy z prawym "Leuchte13NL RB3" i z którym tam jeszcze sobie kto chce.

    EFEKT
    Przeciwmgłowe (czy które tam zaprogramujecie), oprócz swojej normalnej funkcji będą działać tak, jak oświetlenie wnętrza w trybie AUTO czyli:
    załączać się za każdym razem gdy
    - naciśniemy przycisk odryglowywania na pilocie [LH]
    - odryglujemy drzwi z zamka (raczej - tego nie sprawdziłem)
    - otworzymy dowolne drzwi [CH]
    - wyjmiemy kluczyk ze stacyjki [CH]
    wyłączać się za każdym razem gdy
    - zaryglujemy drzwi (obojętnie jak choć sens ma tylko z pilota) [koniec CH]
    - włączymy zapłon (przy wszystkich drzwiach zamkniętych) [koniec LH]
    - od załączenia upłynie 30s (tylko, jak wszystkie drzwi zamknięte).

    WADY tego rozwiązania
    Światło będzie się zapalać zawsze, gdy będą spełnione powyższe warunki, niezależnie od pory dnia, nocy czy roku. A wyłączyć to można tylko przez VCDS lub bezpiecznik.

    Oczywiście przełącznik trybu oświetlenia wewn. (nad głową) nie ma wpływu na pracę tak zaprogramowanych świateł. No i oczywiście oświetlenie wnętrza działa jak dotąd.
    -------------------------------------------------------
    Zmiana okresu międzyobsługowego QI4 na QI6 i odwrotnie - MY16

    Funkcję zmieniamy w następujący sposób:
    Moduł 17 Zegary: 5JA-920-741
    Security Code:
    25327
    Adaptation i zmiana w kanale:

    ESI: oil quality
    - z "poor oil quality" na "good oil quality" jeśli chcemy QI6

    ESI: oil quality - z "good oil quality" na "poor oil quality" jeśli chcemy QI4
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Comming Home/Leaving Home na przeciwmgłowych - MY16
    Jeśli fabrycznie CH/LH jest na światłach mijania a wolimy na przeciwmgłowych

    Moduł 09 BCM: 6C0 937 089 C
    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiany w kanałach:

    (4)-Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam'  na  'fog light'
    (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active' 
    (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • ♦ Aktywacja automatycznych świateł i wycieraczek - MY16
    po doposażeniu w czujnik deszczu/światła/wilgotności (RLFS)
    Modyfikacja dotyczy samochodów wyposażonych w moduł 6C0 937 089 C.
    Przypuszczalnie z innymi typami modułów BCM też da się tego moda zrobić jednak trzeba zweryfikować poniższą procedurę kodowania.

    Krok 1 - kodowanie
    modułu 09

    09 Cent. Elect. (BCM): 6C0 937 089 C
    Long coding:
    bajt 6, bit 1 = 1 | aktywacja czujnika RLFS - po tym zabiegu czujnik zaczyna być widoczny i rozpoznawany przez BCM

    bajt 7, bit 5 = 1 | aktywacja kanału AUTO we włączniku światła
    upewniamy się też, czy w tym samym bajcie bity 0 i 1 też są = 1 (typ CH/LH)

    bajt 13, bit 5 = 1 | aktywacja funkcji automatycznej wycieraczki.

    Po wykonaniu powyższych kodowań MUSIMY ponownie odczytać moduł 09 Cent. Elect. (BCM)!

    Krok 2 - kodowanie czujnika RLFS (na przykładzie 8U0 955 559 B)

    Uwaga! Czujnik jest elementem podsystemu modułu 09. Sposób jego kodowania opisałem w TYM poście.

    Odczytujemy moduł 09 Cent. Elect. -> upewniamy się, że czujnik RLFS jest już widoczny -> Long coding -> z rozwijalnej listy wybieramy nasz czujnik RLFS (albo RLHS  - niektóre czujniki tak się zgłaszają) -> kodujemy (można kodować przez „Long coding helper” albo wprost wpisać wartości w hex. - ten komponent ma tylko 3 bajty.

    Właściwe kodowanie czujnika to xx185E - gdzie xx to bajt 0 o którym niżej.
    Uwaga! Wartość 185E (dwa ostatnie bajty) jest właściwa dla czujników 8U0…B/C
    Dla innego typu czujnika (np. 5Q0…) wartości w tych bajtach będą inne.


    Teraz trzeba podjąć decyzję jak aktywujemy czujnik deszczu - bez tego działa jedynie czujnik światła. Można tego dokonać na dwa sposoby:
    1.    aktywacja w module 09 (BCM): Long coding -> bajt 6, bit 3 = 1    albo
    2.    aktywacja w czujniku RLFS: bajt 0, bit 1 = 1
    Osobiście nie zauważyłem istotnej różnicy w pracy czujnika/wycieraczek pomiędzy tymi dwoma sposobami.
    Podsumowując. Jeżeli zdecydujemy się na sposób 1 to czujnik RLFS kodujemy 00185E,
    jeśli sposób 2 to kodujemy go na 02185E.

    Krok 3 - zmiany w kanałach adaptacji modułu 09

    Security Code: 31347
    Adaptation i zmiana w kanałach

    grupa asystenta świateł (AFL)
    Assistance light functions-Assistenzfahrlicht bei Regen - na ‘active’ | aktywacja asystenta świateł w deszczu - nie jestem pewny, czy ta funkcja działa…
    Assistance light functions-AFL Zeitverzoegerung - na ‘2000 ms’ | zwłoka włączenia świateł mijania o zmierzchu
    Assistance light functions-Lichtsensorempfindlichkeit - do wyboru: non sensitive; normal; sensitive | tu wybieramy czułość czujnika światła - od tego zależy jak wcześnie, o zmierzchu, włączą się światła mijania - dla mnie optymalne było ‘non sensitive’
    Assistance light functions-Assistance_lighting_sensitivity_adjustable - na ‘present’ | aktywacja w radiu menu ustawień czułości cz. światła (to ten parametr co wyżej) - VCDS 15.7.x tego parametru w ogóle nie widzi, widzi go dopiero VCDS 16.8.x
    Zmiany w pozostałych kanałach grupy AFL nie dają żadnych zauważalnych efektów

    grupa komfortu
    Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus - na 'automatic' | aktywacja funkcji CH oraz aktywacja tej opcji w menu radia - uruchamianie automatyczne gdy ciemności już spowiją ziemię…
    Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung - na 'active' | aktywacja możliwości przywracania ust. fabrycznych
    Comfort illumination-Menueeinstellung Cominghome - na '10s' | ust. fabryczne czasu świecenia dla funkcji CH - max. 30s
    Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis - na 'Driver door' | wybór inicjowania funkcji CH
    Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Infrarot-Messung - na ‘72.0’ | próg czujnika podczerwieni dla włączenia CH/LH
    Comfort illumination-Leaving-Home Verbausstatus - na ‘Enabled’ | aktywacja funkcji LH oraz aktywacja tej opcji w menu radia
    Comfort illumination-lho_aktiviert - na ‘active’ | LH uruchamia się automatycznie gdy ciemności jeszcze spowijają ziemię…
    Comfort illumination-lho_zeit - na ‘10s’ | ust. fabryczne czasu świecenia dla funkcji LH - max. 30s
    Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Forward-Messung - na ‘100’ | próg czujnika światła widzialnego dla włączenia CH/LH

    Jeśli samochód wyposażono w światła przeciwmgłowe to dodatkowo możemy zaprogramować je - miast mijania - jako CH/LH:
    Comfort illumination-Coming Home Leuchten - z 'Low beam'  na  'fog light'
    Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'
    Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - z 'ComingHome LeavingHome' na 'not active'

    grupa nastaw czujnika RLFS - pojawia się po aktywacji tego czujnika (tylko do sprawdzenia, bo takie powinny być nastawy fabryczne)
    -RLS_close_glazing = 2.0 s
    -RLS_lights_for_autobahn-p_t_autobahn_delay_off =120 s
    -RLS_lights_for_autobahn-p_t_autobahn_delay_on = 9 s
    -RLS_lights_for_autobahn-p_v_autobahn_off = 65 km/h
    -RLS_lights_for_autobahn-p_v_autobahn_on = 140 km/h
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_lx_regenlichtschwelle = 6000 lx
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_n_regenlichtschwelle_high = 12 s
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_n_regenlichtschwelle_low = 6
    -RLS_Lights_on_at_Rain-p_t_regenlicht = 30 s
    -RLS_LIN_Communication = 4 s
    -RLS_Night_Sensitivity-p_lx_rs_dawn = 100 lx
    -RLS_Night_Sensitivity-p_lx_rs_day = 200 lx
    -RLS_tunel_gateway_recognize = 5 s
    -RLS_Washer_Front = 15 s
    -RLS_wiper_position_parking = 15 s
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Moje kodowania w R MY2015 TSI

    HHC




    Staging lub indicator celebrating




    Ilość migniec kierunkowskazów




    Potrzebna ilość paliwa na Maxidot




    Wyłaczenie przypominacza niezapiętych pasów LongCoding




    Wyłaczenie przypominacza niezapiętych pasów




    Temperatura oleju na Maxidot


    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Wrzucam moje kodowania dotyczące zmiany dni/kilometrów do wymiany oleju/przeglądów. Dotyczy MY15. 17-Instruments -> Adaptation i działamy :)

    Zmiana wartości dystansu do następnej wymiany oleju. Ja ustawiłem 10 tkm.




    Zmiana okresu międzyprzeglądowego (wymiana oleju). Good oil quality - zmienny okres międzyprzeglądowy (wg wskazań komputera/2 lata), poor oil quality - stały okres międzyprzeglądowy (15000 km/1 rok)




    Zmiana wartości dystansu do następnego przeglądu




    Zmiana czasu do następnej wymiany oleju


    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 60000 km | Sochaczew
  • Hej,
    Poniżej przedstawiam sposób przekodowania serwisu olejowego oraz przeglądu za pomocą VCDS. Standardowo wchodzimy w Address 17: Instruments / Adaptacje.

    Kodowanie oleju typu LongLife 30kkm / 2 lata - QI6. W moim przypadku musi się odbyć w nastepującej kolejności:
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID off
    (2)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Selection of ESI or SID -> Extended Service Intervals
    (3)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil level -> Oil level evaluation
    (4)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil pressure -> dynamic oil pressure
    (5)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Remote clock receive -> without remote clock receiver
    (7)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-TOG -> Oil level thermal sensor connected to instrument cluster
    (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality ->good oil quality
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID on
    ESI: Resetting ESI ->Reset

    Kodowanie oleju na stały okres wymiany 15kkm / 1 rok - QI4. W tym przypadku procedura odbywa się w natępujacej kolejności z takimi parametrami:
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID off
    (2)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Selection of ESI or SID -> Service Intervals Display (SID)
    (3)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil level -> Oil level evaluation
    (4)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil pressure -> dynamic oil pressure
    (5)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Remote clock receive -> without remote clock receiver (7)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-TOG -> Oil level thermal sensor connected to instrument cluster
    (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality ->poor oil quality
    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID -> ESI or SID on
    ESI: Resetting ESI ->Reset

    Dodatkowo, jezeli chcemy zmianiać czas lub pozostałą ilość kilometrów do wymiany oleju na MaxiDot, dłubiemy w:
    ESI: thermal load
    ESI: time from inspection
    SIA: maximum value of distance to service
    SIA: maximum value of time to service

    Aby dokonać zmian TYLKO w terminach przeglądu należy posłużyć się parametrami FIX. Aby tego dokonać należy zmianić następujące kanały:

    FIX: Distance covered since last mileage-dependent inspection FIX: Max. distance until next mileage-related inspection FIX: Maximum time until next time-dependent inspection FIX: Reset value for next mileage-dependent inspection FIX: Reset value for next mileage-dependent inspections FIX: Time since last time-dependent inspection
    Uwaga!!!
    Parametry FIX dotyczą TYLKO zmiany dni / km terminów przegladu na MaxiDot. Parametry te nie dotyczą serwisu olejowego.

    W przypadku każdej z wymienionych wyżej procedur nie używałem żadnych kodów serwisowych (Security Code). Informuję ponadto, że procedura ta działa w moim R MY15 z modułem 5JA 920 840 D
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?