FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Gotówkowy w VeloBank

Świąt Wielkanocnych, zdrowych i pogodnych
Wszystkim miłośnikom i właścicielom :)

Skody Rapid życzy

RapidKlub.pl

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
VCDS - Dyskusje, pytania itp.
  • Wczoraj zakodowałem HHC mimo braku biblioteki Label .cbl w VCDS 15.7.1
    Nie ma aktywnej funkcji (tzw. podpowiedzi kodowania) do modułu ABS 1S0-614-517-L
    ABS-LongCoding-LonCodingHelper-Bajt 16- Binary (bit 0) (zmiana na 1)

    Nie wiem czy byłoto poruszane, jeśli tak to dla przypomnienia:
    W polu "Binary" bity liczymy od prawej do lewej
    000000x - gdzie x ocznacza bit 0 natomiast
    x000000 - gdzie x oznacza bit 7

    Po zmianie wartości należy przejść do następnego bajtu i wrócić z powrotem aby
    sprawdzić, czy kodowanie się zapisało w LCode gdyż czasami naciśnięcie od
    razu ESC nie spowoduje zmiany.

    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • Tak naprawdę, to by mieć pewność skutecznego kodowania to trza zamknąć moduł i ponownie go odczytać.
    Miałem już taki przypadek, że kodowałem bezskutecznie. I adaptacji nie przyjmował choć wszystko było jak trzeba. Dopiero ponowne uruchomienie VCDS-a przyniosło skutek.
    Tak też bywa.
    --------------------------------------------------------------------
    Łukaszu.
    Tutaj link do sposobu zmiany okresów przeglądowych (stały/zmienny).
    Niestety do SEATA. Tam są trochę inne adaptacje.
    Tutaj zaś temat, w którym gościu uporał się z tym zagadnieniem.

    Poniżej fragment z jego modułu zegarów 17, w tym przypadku SW:1P0-920-950-K:

    (1)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Status ESI or SID,ESI or SID on 
    (2)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Selection of ESI or SID,Extended Service Intervals (ESI)
    (3)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil level,Oil level evaluation
    (4)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil pressure,dynamic oil pressure
    (5)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Remote clock receiver,without remote clock receiver
    (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality,good oil quality
    (7)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-TOG,Oil level thermal sensor connected to instrument cluster
    ESI: distance driven from inspection,0 km
    ESI: maximum value km-driving distance/inspection,30000 km
    ESI: maximum value of time between inspections,744 d
    ESI: minimum value km-driving distance/inspection,15000 km
    ESI: minimum value of time between inspections,744 d
    ESI: oil quality,good oil quality
    ESI: Resetting ESI,Reset
    ESI: soot entry,0 km
    ESI: thermal load,0 km
    ESI: time from inspection,5


    Wedle powyższego kluczowe jest właśnie "oil quality".
    Ustawienie tylko i wyłącznie w
    "(6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality"
    wartości "good oil quality"
    powoduje AUTOMATYCZNE ustawienie pozostałych parametrów i przejście na zmienny okres przeglądów.

    Niestety tego parametru u nas nie ma ale sądzę, że u nas będzie podobnie. Tylko pytanie: JAK?...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • van_daal
    "(6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality"
    Ja ta opcje mam i w niej widnieje poor oil quality

    P.S próbuje stworzyć instrukcje serwisową How to

    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • No to masz szczęście. Ustaw tam "good" i powinno być OK.
    U mnie tego nie ma.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • o nie van_daal
    Tak szybko to sie nie da ........ już pisałem, że trzeba w odpowiedniej kolejności -sekwencji to ustawić.
    Jak chcę u siebie zmienić tylko ten jeden parametr to ni diabła sie nie da bo komp sie burzy.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • Według instrukcji na podlinkowanej wcześniej stronce zmiana jednego parametru w
    (6)-ESI: Coding of Service Interval Extension (SIE)-Oil quality
    załatwia sprawę.
    Piszą głupoty?
    Może trzeba jakiś kod autoryzacji specjalny...
    A co ci wyskakuje, jak zmieniasz?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Z tej stronki, która podałeś na dzień dobry korzystałem jak zaczałem doktoryzować się odnosnie ustawienia u mnie LL ale nic to nie dało.
    Nie raz zakodowywałem good oil i potem Save. Niby przyjmuje. Wchodze jeszcze raz do tego samego i co..... poor oil. I tak ciągle. Z tego co wiem i doczytałem, najpierw trzeba zrobić ESI Reset, potem ustawić zmienną dystans i dni do serwisu na 30kkm i 730dni. Po tym zabiegu ponoć komp przyjmie zmiane na good oil.

    Sam na razie tego nie próbowałem bo za kilka dnia jade do ASO i nie chcę żeby mi wyniuchali, że dłubie sobie coś VCDS-em.
    Ale wszytsko wskazuje na to, że powino to zadziałać bo jest to logiczne.

    Zerknij na zrzut manuala a VCDS dotyczacego inspekcji

    vcds.jpg
    619 x 808 - 199K
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • Według nich reszta (dystans, dni) powinno się samo zrobić.
    Ale może rzeczywiście trza najpierw zresetować?
    A jakiegoś kodu używałeś, czy bez? Jak tak to napisz jakiego.
    PS.
    Skąd masz polskiego manuala i do której wersji? Podlinkuj.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • U mnie funkcja SRI Reset nie działa. VCS krzyczy, żeby kasowac i zmienić ustawienia inspekcji musze to zrobić manualnie przez adaptacje w 17Instruments ze wzgledu na protokół UDS.
    Dłubałem bez kodu

    Zerknij tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=F7fpuEZxBPk

    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • Na filmie użyto VCDS 15.7.2
    Może tu tkwi problem?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Probówałem v14.10, v15.7.0, v15.7.1 i u mnie nie działa żaden.
    Czytałem na innym czeskim forum (chyba BriSkoda), ze kolesie mieli dokłądnie tan sam problem i rozwiazali to receptą wyżej
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • @lookashECL
    Łukaszu, teraz Cię trochę wnerwię. ;D
    Przy okazji kodowania ledów do tablicy rejestracyjnej spróbowałem zmienić u siebie:
    "ESI: oil quality" z "poor oil quality" na "good oil quality" i... udało się! Tak po prostu.
    Oczywiście wcześniej wpisałem kod autoryzacji 25327.
    Teraz przegląd mam za ponad 11 kkm lub ponad 200 dni
    a wymianę oleju za ponad 27 kkm i prawie dwa lata.
    :D
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Łał @van_daal
    Super :-)
    Ja nie bawiłem się z kodem autoryzacji ze wzgledu na gwarancje.
    Słyszałem, że zmiania sie lub znika plik ROD.
    Ponoć może sie ASO do tego dowalić ...... i po gwarancji.
    Ale tak czy siak super, że to rozkminiłeś :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • Z tym plikiem ROD to chyba nie tak. Tzn. on nie jest raczej zapisany w modułach tylko w VCDS-sie. A sądzę tak po tym, że na początku VCDS miał wszystkie ROD-y. Po kilku odczytach poznikały wszystkie (albo prawie wszystkie). Wtedy przeinstalowałem VCDS-a i WSZYSTKIE ROD-y wróciły.
    Teraz znowu mam brak wielu. Przy najbliższej okazji znowu przeinstaluję to będę miał pewność.
    A o ASO to się raczej nie martw. Patrząc na to, jaką "wiedzę" ma szczecińskie to szczerze wątpię by byli w stanie cokolwiek udowodnić
    Oni nie potrafią nawet zresetować okresu olejowego jak trzeba.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Hehe dobre :-) U mnie też patałachy do potęgi n.
    @van_daal  jestem ciekaw czy u mnie też przyjmnie ten kod autoryzacji 25327, czy też bede musiał poszukać jakiegos innego.
    P.S u mnie kode autoryzacji powinien być 20103
    ----------------------------------------------------
    Tak wiem ale powiem szczerze, że bałem sie ich testować ze względu
    właśnie na utratę gwarancji. Ale faktycznie ........... ASO to jołopy
    więc nawet nie powinni się kapnąć :-)
    P.S. Tak sobie myśle, czy na tym forum nie można by było włączyć funkcji (lajk, pomógł itp.) Bo @van_daal własnie teraz pownien dostać ode mnie takiego lajka :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • Przed chwilą sprawdziłem i potwierdzam wcześniejsze informacje.
    Po ponownej instalacji VCDS-a wszystkie ROD-y wróciły.
    Także bez obaw...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Jak macie ori VCDS PL 15.7.4 nie ma takich problemów.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • W sumie to akurat niewielki problem...
    Większym jest brak możliwości aktualizacji.
    Ale coś za coś. Za to w kieszeni spora kasa została. ;)
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @van_daal  czyli bardzo dobra informacja
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
  • ROD-y chyba są używane do identyfikacji błędów.
    Tak wygląda przykładowo log "bez ROD-a":

    -------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: Redir Fail!
       Part No SW: 6R0 614 517 BQ    HW: 6R0 614 517 BQ
       Component: EBC 460 ESP   H52 0001 
       Serial number: A00US2G
       Coding: 43F848768A7F00D3C22412305126007917F900C1
       Shop #: WSC 73430 031 00063
       ASAM Dataset: EV_Brake1ESCEBC460PQ26L 003014
       ROD: N/A
       VCID: 030217238A06BF2640-8056

    No ASAM data for: "EV_Brake1ESCEBC460PQ26L" (VW25)
    1 Fault Found:
    0314 - ROD - Unknown Error Code 
             - 00 [008]
              Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00000001
                        Fault Priority: 6
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 20
                        Mileage: 18587 km
                        Date: 2016.08.31
                        Time: 07:50:45
    -------------------------------------------------------
    A tak "z ROD-em" (po reinstalacji VCDS-a):
    -------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: Redir Fail!
       Part No SW: 6R0 614 517 BQ    HW: 6R0 614 517 BQ
       Component: EBC 460 ESP   H52 0001 
       Serial number: A00US2G
       Coding: 43F848768A7F00D3C22412305126007917F900C1
       Shop #: WSC 73430 031 00063
       ASAM Dataset: EV_Brake1ESCEBC460PQ26L 003014
       ROD: EV_Brake1ESCEBC460PQ26L_SE25.rod
       VCID: 030217238A06BF2640-8056

    1 Fault Found:
    0314 - Sensor Unit for Emergency Braking Function
              C10EC 29 [008] - Signal Implausible
              Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00000001
                        Fault Priority: 6
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 20
                        Mileage: 18587 km
                        Date: 2016.08.31
                        Time: 07:50:45
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?