FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Awarie diesla 1.6 90 KM
  • Tak w skrócie awarie związane z silnikiem i osprzętem w trakcie przejechania 150 tys. przez 3 lata:
    1. Wymiana turbiny z powodu zablokowania się łopatki turbo (około 27 tys. - gwarancja)
    2. Amortyzatory przy przebiegu około 100 tys. miesiąc po gwarancji (ciekły)
    2. Awaria pompy wody przy przy przebiegu 134 tys. - wciągało płyn chłodniczy. Przy okazji trzeba było zrobić rozrząd za jednym razem.
    3. Najnowsza akcja 148 tys km - awaria pompy wysokiego ciśnienia - przecieki, niebezpieczeństwo zapłonu auta. Bardzo droga naprawa, co gorsza paliwo lało się po pasku rozrządu i też jest do wymiany.
    Niestety albo mam wyjątkowo pechowy egzemplarz albo ten model nie jest zbyt trwały.
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6/90 KM 2013
  • Nie model tylko silnik, chwalą 1.6 tdi ale znajomy z aso ma inne zdanie mówi ze przy nich jest najwięcej roboty, najmniej przy tsi na pasku te od 2015r.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Wiesz, nie chcę mówić że skoda to bee a inny cacy, staram się na to obiektywnie spojrzeć. Jeśli chodzi o te TSI od 2015r. to młody silnik, więc takich wielkich przebiegów jeszcze nie ma, wyjdzie w praniu.
    Jeśli chodzi o model to zbierająca się woda we wszystkich drzwiach, samoistne pękanie 3go stopu i czy wymiana amortyzatorów tuż po gwarancji nie licząc innych drobnostek, to trochę dużo. Poprzednią Fabią II zrobiłem 300 tys. i nie miała takich przebojów (1,4 tdi 80 KM).  Taka pompa CR w ASO kosztuje oryginalna 6,5 tys., regenerowana 1,5tys, nowa turbina podobnie. Dobrze, że sponsorem imprezy jest pracodawca, bo prywatnie to bym raczej się zastanowił nad takim nowym modelem.
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6/90 KM 2013
  • Rzeczywiście sporo tego, aż strach się bać:) Ja mam przejechane 80 tys. km wiec na razie jest ok. Jedynym problem to padła mi skrzynia po przejechaniu 700 km, wymienili na gwarancji. No nic, mam nadzieję, że u mnie będzie lepiej, jak najeżdżę te 150 tys. to będę chciał go sprzedać, myślę że to będzie dobry moment.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • @Miro to i tak nieźle. Ja się teraz dowiedziałem, że mam wyciek z pompy wody przy 84 tys. w k.....ć się można. Co za sprzęt. Wymieniam pompę bo nie mam wyjścia ale rozrząd zostawiam ten sam.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Najciekawsze że rozrząd jest na ponad 200 tyś km a producent pomp wodnych zaleca ich wymianę w zakresie 90-120 tyś km , a jak ta sama pompa jest sygnowana tylko znaczkiem producenta samochodów to wytrzymuje 200 tyś km i kto tu kłamie?
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • @Miro nie porównuj samochodów, które produkowano kiedyś do dzisiejszych, niestety dzisiaj samochody produkuje się jak najbardziej budżetowo, oszczędzają na wszystkim co się da stąd taka jakość, TSI też ma swoje problemy jak woda w drzwiach czy wymiana poduszki pod skrzynią (miałem wymianą ale mam wrażenie że teraz znów coś stuka podobnie po 30 tys. km od wymiany), ale dochodzą inne rysujące się szyby, amortyzatory moje po 35 tys. też lekko podciekają choć staram się omijać tyle dziur ile się da. Mam wrażenie że Rapid został zaprojektowany na szybko byle tylko stworzyć coś pomiędzy Octavią i Fabią i nie wyszło im to za dobrze
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • Wzornictwo nie ma nic do techniki, silnik z osprzętem jest ten sam co w Audi, VW, Seat i Skoda a mory te same co w VW i te części ida z tej samej linii produkcyjnej. Po prostu jakość materiałów z ponownej obróbki jest już inna.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Właśnie mam info o drugim rapidzie w firmie, że cieknie pompa przy 140 tys. (1,6 tdi 90 KM), więc do wymiany rozrząd, na który Skoda przewiduje 180 tys. Świetny chwyt marketingowy, rozrząd wytrzyma, ale jak już pompę będziesz wymieniał, to i Rozrząd przy okazji wymień, tak na wszelki wypadek. Czy w ogóle te pompy mają szansę dotrwać do tych 180 tys czy to zaklinanie rzeczywistości, a nóż się uda?
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6/90 KM 2013
  • Z doświadczenia wiem ze niezależnie od marki pompa powinna max 120 tyś km ganiac. To nie tylko domena VW, inne marki po prostu maja krótsze interwały, Peugeot rozrząd co 240 tyś km, pompa wytrzmala 135 tyś km.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Myślę, że te pompy nie mają szans wytrzymać 180 tys., a rzeczywiście po takim przebiegu w dieslu zaleca Skoda wymianę rozrzadu. Kompletny jakiś bezsens ze strony producenta. Przez ich oszczędności musze dwa razy rozrząd otwierać, bo przecież nie będę po 84 tys. rozrządu wymieniał. Tylko w koszty ludzi wpuszczają takim dziadowskimi oszczędnościami.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Kiedyś rozrzad był w granicach 60-90 tyś km a w technologu pomp nic się nie zmieniło, a wydłużyli tylko interwał wymiany wzmacniając pasek. Co z tego jak najczęściej zawodzi właśnie osprzęt.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Przecież wymiana całego, kompletnego rozrządu co 90 tysięcy nie jest jakimś dużym wydatkiem.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Absolutnie nie jest to duży wydatek tylko deczko ponad tysiąc i to robiąc w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jak dla mnie to duży koszt. Oprócz pompy musiałem też wymienić i pasek rozrządu, bo "wątpliwe" wyglądał i trochę się obawiałem o jego trwałość. Ale to mi pokazało co Skoda kładzie do środka, po prostu cały misz-masz, wkładają wszystko jak leci. Pompa wody była pod oryginalnym logo, bez marki żadnego producenta. Natomiast Pasek rozrządu był firmy Contitech, ale rolki i napinacze były już Gates-a:) Więc wsadziłem nowy pasek Gatesa żeby był komplet:)
    Niech mi tylko nikt nie opowiada tych bzdur że to jest norma, że kiedyś rozrząd wymieniało się co 90 tysi i było ok. Skoro robi się interwały co 180 tys. a w sadza się części, które nie wytrzymują nawet 90 tysi. to dla mnie jest to ku....wo i chamskie oszukaństwo!
    Kupel kupił hultaja i30 zrobił nim już 140 tys. oprócz przeglądów i wymiany klocków nie robił przy nim jeszcze nic.....takie tylko małe porównanie:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • A ja miałem Kia Ceed wszyscy chwalą w gazetach a to dopiero chłam, plastik po 100 tyś km wygląda jak po 500 tyś km w VW, psuło się wszystko po 100 tyś km a 7 lat gwarancji to fikcja. Dla niektórych jak auto odpala to się nie psuje, ja mam inne poczucie bezawaryjności.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Kia ma raczej kiepską opinię ale ponoć już Hyundai to zupełnie co innego, choć to ta sama grupa producenta. Vag leci u nas na dawnej opinii ale to już jest po prostu mit, a jakość skody nie różni się od Kia.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Akurat Ceed jest mocno chwalony, chocby przez flote Policyjna gdzie placza nad insignia a ceed niby nie do zdarcia...
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • Przestań, mam rodzinę w Policji, Octavia I i Vento były nie do zdarcia, Ceed w 2 0 diesel chłam, odpala ale 80 tyś km luzy, turbiny, dwumasy to standard. Chwalony przez tych co urządzali przetarg, jeździ to ale do 80 tyś km.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • O jak przeczytałem że Octavia nie do zdarcia to ogarnął mnie pustych śmiech, poprzednie moje auto to OI TDI i sypał się w niej wszystko, gumy wahaczy co roku do wymiany, przepływomierz padł po 50 tys., turbina, dwumasa, uszczelką pod głowicą, innych "drobnych rzeczy nawet nie wspomnę. Myślałem wtedy, że taki mi się trafił egzemplarz, ale teraz użytkując już drugą Skodę, mogę tylko powiedzieć ta Marka tak ma. W każdym bądź razie trzeciej Skody już nie będzie:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Oczywiscie kazdy ma stryjka i szfagra ktory mu mowil :) Ja tylko slyszalem opinie z zakladu ktory naprawia flote Policji w rejonie Szczecinskim, twierdzi ze Ceed'y u nich nie goszcza, sam nie mam porownania i nie znam tych aut.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • Bo ceedy są naprawiane na gwarancji w warsztatach policji takie były warunki zakupu aut. Kia ma przeszkolic mechanikow, dostarczyc sprzet i rozliczac sie za naprawy z warsztatami policji zachowujac gwarancje.Nie są naprawiane w ASO Kia i stad mechanicy nie znają tych aut .W Szczecinie naparwa policyjnych aut zajmuje się Warsztat KWP Szczecin przy ul. Wernyhory. A psuja się psują i to nie mało. Przy poważniejszych awariach dopiero trafiają do ASO np jak nawali elektronika.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?