@dodan , z tekstu jaki podałem informacją nas, że będą nowe TDI od końca maja 2015 spełniające EU6, znaczy to, że Twój obecny jej nie spełnia i pewnie ma EU5. Możesz to sprawdzić w homologacji, którą dostałeś lub w dowodzie rejestracyjnym. Dodatkowo z grafik od atsuki wynika, że EU5 i EU6 w dieslach się różnią. Jedynie benzyniaki mają takie same wartości.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Spoko. Jak na razie produkcja 1.2 MPI idzie pełną parą. Potem (po zakończeniu montażu MPI) jest obowiązek min. 5 lat zapewnić części. Dla R z silnikiem MPI nie będzie problemu - jest to 3/4 silnika 1.6. Części mechaniczne do silnika będą. A o resztę (blacha, plastiki, gumy,...), która jest zgodna z innymi wersjami silnikowymi - nie ma się co martwić. Rapid żyje ! Pozdrawiam
Trafiłem wczoraj na ten wątek i jak to bywa z osobą, która kupiła coś na chwilę przed zmianami, na moment zrobiło się trochę smutniej. Większość nowości na my2016 to w większości dodatkowo płatne opcje z Octavii i tak pewnie będzie w Rapidzie. Szkoda jednak szyb i może poprawiając system utrzymania toru jazdy auto będzie się lepiej prowadzić przy bocznych podmuchach. Nie ma wzmianek o jakichś zmianach w desce rozdzielczej a takie też mogą nastąpić, choćby z multimediami, z tym się jednak liczyłem.
Ponieważ odbieram auto w tym mies. najbardziej zabolała mnie zmiana silników, raptem za niecałe trzy mies.. Nowe 1,4 wydaje się jednak mocniej dopracowane i wyraźnie oszczędniejsze. Pytanie jak to się przełoży na ceny albo standardowe wyposażenie. Tak czy inaczej auto już jest w drodze i niecierpliwie na nie czekam:))
Z tego co wiem producenci mają obowiązek produkować części przez 10 lat od zakończenia produkcji modelu czy silnika. Jednak popularność tych jednostek MPI i TSI gwarantuje, że będą dostępne jeszcze dłużej:) a może i taniej.
Niby tak ale do tej pory przy zmianie MY mieliśmy można powiedzieć kosmetyczne zmiany. Tutaj jest trochę inaczej bo zmieniają się główne elementy czyli silniki.
Nie ukrywam, że ja też chciałem nowe TSI i trochę mi szkoda ale z drugiej strony stare TSI już nie sprawia problemów i w takiej cenie jaką uzyskałem za auto MY2016 już bym nie uzyskał. Po drugie jest 4 lata gwarancji więc powinno być spokój.
Ja się cieszę z tego co mam i liczę na to, że te 8 lat mi posłuży bez problemów :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Nie bójcie się o części jak by był z tym jakiś problem to by połowa aut nie jeździła po polskich drogach części na pewno będą produkowane. Podnoszą normy i firmy muszę sprostać temu poza tym firma bez przerwy modyfikuje silniki z jakiegoś powodu tak więc panika jest zbędna. Za jakiś czas zmienią też normę na 7 lub 8 aż w końcu normy będzie spełniał tylko samochód elektryczny, więc cieszmy się z tego co mamy ;-)
To jest praktycznie ta sama konstrukcja co znane do tej pory 1.2 12V HTP 64 KM (FI) lub 70 KM (FII, Roomster) i raczej jest wytrzymałym silnikiem. Ja w swojej F1 mam prawie 158 tys.km i nic się nie dzieje. Znam też auta co mają 200 tys. km i 250 tys. km i nadal bezproblemowo jeżdżą z tym silnikiem. Z drugiej strony czyta się ciągłe narzekania na ten silnik, bo 3 cylindry, bo drży, bo głośny i dziwny dźwięk i że nie jedzie. Nie wiem może nie mam jakiś wielkich wymagań ale jak dla mnie to świetny silnik, zwłaszcza na miasto. Ciągnie od dołu, do 110 km/h dość sprawnie się zbiera jak na swoją moc i pojemność. Choć muszę przyznać, że jak się przesiadam z Rapida do Fabii czuje się różnicę w mocy i momencie :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Mam F1 z tym silnikiem, aktualnie 152 tys. i od kilku tys. zauważalnie niższa kultura pracy. Chyba zaczyna dawać o sobie znać łańcuch rozrządu i kończy się sprzęgło. Poza tym sonda lambda, cewki, czasami tryb awaryjny ale nigdy nie stanął. Rocznie ok 8-9 tys. km trasa i tyle samo gęste miasto, krótkie odcinki.
Ja na szczęście nie miałem takich przygód z silnikiem. Padały inne rzeczy (głównie wyłącznik świateł STOP i czujki pakowania) ale przy silniku jeszcze cały osprzęt jest oryginalny. Też nigdy nie stanął a nawet nie wszedl w tryb awaryjny.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.