Po czym wizualnie rozpoznać, czy Rapid ma silnik 85 czy 105 KM Na poniższych zdjęciach czerwony to 85 KM, biały to 105 KM, a różnicy w budowie silnika nie widać.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Bo ich nie ma. IMO. Nr vin, hamownia, dowód rejestracyjny, papiery z homologacji. Wizualnie nie sprawdzisz. Różnica jest w skrzyni biegów. 105 ma 6 biegów a 85 5 biegów.
Oglądając sam silnik - niewiele wskórasz o jego wersji. Konstrukcja obu silników jest identyczna. Pozostaje więc tabela informacyjna (np wyklejona w bagażniku), dokumenty, a jak będzie czas to VIN.
Po ostatnich osiągach ( V max 205 km/h) zastanawiam się czy ja na pewno mam 85 KM :-) Tym bardziej, że Ci co mają 105 KM podają V max na poziomie 200 km/h Po numerze VIN wynika że 85, ale skąd te osiągi, tym bardziej przy skrzyni 5 biegowej. Czy różnice w mocy biorą się tylko z oprogramowania silnika?
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Było by wesoło jak by się okazało, że wsadzili Ci inny silnik przez pomyłkę...:) i... no własnie... czy te silniki różnią się tylko oprogramowaniem czy jest jakaś część która fizycznie je odróżnia?
Raczej @amiskiew innego silnika nie masz. Po prostu jeździsz dynamiczne i Ci się ułożył silnik jak ułożył i masz takie osiągi jakie masz. Najlepiej byłoby po prostu odwiedzić hamowanie.
Firma podaje nominalne parametry silnika dla całej serii produkcyjnej. Te dane musi spełniać każdy silnik. Żeby takie warunki zapewnić, konstruktorzy opracowali nasz silnik (obie wersje) o kilka KM więcej. Pomimo wręcz laboratoryjnych warunków obróbki, montażu silników, dalszego docierania silnika, dochodzi do pewnego rozrzutu parametrów mocy silnika, a w efekcie końcowym różnych prędkości maksymalnych. Podejrzewam, że wersja silnika jest taka, jaką masz podaną w dokumentach. Ale zestawienie silnika i docieranie potrafią niektórym "dołożyć" kilka km prędkości maksymalnej więcej.
Jercen tak, lecz w zakresie max 5 km z reguły tak do 2 km.
Najprawdopodobniej różnica jest jedynie w mapach silnika, choć mogą być wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, nieco inna turbina, inna głowica.
Jeżeli masz dostęp do etk sprawdź głowicę, wałek dolotowy, kolektor wydechowy i dolotowy, turbo i wtryskiwacz, może tłok. i wszystko wyjaśni. Jestem przekonany na 99,(9)% że silniki są takie same.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@supermajku - ponownie piszesz o sprawach, których nie sprawdzałeś, nie wiesz. Różnica jest w oprogramowaniu silników, wcześniej ten temat już był poruszany. Wtryskiwacze, turbina czy głowica są takie same. Skąd wiesz o ile KM mają więcej silniki? Jak pamiętam - poruszasz się silnikiem 1.2 MPI, skąd zatem tyle wiedzy o innych silnikach? Dlaczego piszesz "Jak masz dostęp ... ". Nie muszę sprawdzać, bo już dawniej to robiłem, pisałem, a teraz sam to powtarzasz po mnie czy innych. A sam, nim coś takiego napiszesz - sprawdź sobie na necie. Piszesz tu wiele, zajmujesz miejsce, ale nic nowego nie podajesz. Szkoda Twojego czasu i pisania. Tak wygląda, jakby zamiast jeżdżenia stoisz i nudzisz się na postoju.
Nie muszę! mieć innego silnika aby coś o nim wiedzieć. Istnieją w tym świecie reguły. Szkoda Twojego czasu na zajmowanie się moim życiem. Żyj swoim dobrze. Jeżeli jest pytanie kieruje na odpowiedź. I w tym wątku nie ma nic o tym, ze to robiłeś. Pozatym wszystkim po co się czepiasz?
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Podaj proszę (nie dla mnie a dla ogółu) reguły, jakie istnieją na tym świecie. Może co nowego się nauczę ? W wielu wątkach były kierowane do Ciebie pytania, które pozostały bez odpowiedzi. To chyba nie jest Twoja reguła? Ale najważniejsze - jesteśmy w temacie różnic pomiędzy silnikami - i tego się trzymajmy. Proponuję przenieść wpisy nie mające nic wspólnego z tematem w inne, stosowne miejsca. Pozdrawiam
TO co piszesz w zależności od stopnia dotarcia silnika i jakości dotarcia różnice zdażają się do 5 km. Przeważnie są to 2 konie. Wcześniej napisałem, czym może się różnić jeżeli ma się różnić. I napisałem że głównie różnica to mapa programu silnika.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Na tym albo na innym forum czytałem, że silniki 105 KM mają fabrycznie około 115 KM, po sprawdzeniu na hamowni. Na szybko znalazłem: http://www.vtechpomorze.pl/aktualnosci/skoda-rapid-12tsi-105km-lpg-goldbox.html http://www.kreatormocy.pl/katalog/skoda/chip-tuning-skoda-rapid-1-2-tsi-86-km/ Więc różnica może raczej być większa niż 2 konie;) Co do rozróżnienia silników bez hamowni to można to zrobić porównując obroty przy porównywalnej prędkości. Ja mam 105 KM i przy 140km/h mam około 3000obr/min kolega ma 85 KM i przy podobnej prędkości ma prawie 4000obr/min. Oczywiście na ilość obrotów ma wpływ wiele czynników, ale mniej więcej można chyba sobie sprawdzić.
No to jeszcze należałoby rozwiązać sprawę jednakowych rozmiarów opon, przełożenia skrzyni biegów,... Dlatego ten sposób jest nie najlepszym rozwiązaniem. Pozostaję jednak przy wariancie, że to co jest w dokumentach, odpowiada rzeczywistości. Zwiedzając fabrykę, można tylko utwierdzić się w przekonaniu, że przy takim stopniu logistyki, trudno tu o podmianę silników. Pozdrawiam
Wiem, że jest wiele czynników, ale mniej więcej może coś można wyciągnąć z takiego porównania, ale może macie rację, że to bez sensu. @supermajku u mnie na 6 u kolegi na 5
Szanowny panie Michale! Najprościej jest rzucić pytanie i czekać na kogoś, kto odpowie. A może wystarczy zaglądnąć do wątków Silniki... i dalej do Charakterystyk skrzyni biegów ... Tam są odpowiedzi. A robienie testów praktycznych jest też rozwiązaniem - ale czy będą zachowane porównywalne warunki, czy będzie odczyt bez błędów? Metrologia się kłania i mówi nie. To nie jest obiektywny test. Prościej więc pozostać przy tabelach czy zestawieniach i wyciągnąć wnioski. Pozdrawiam
@supermajku bez urazy, ale wszędzie Ciebie pełno i tylko czas się traci czytając Twoje porady i pytania, na które sam byś znał odpowiedź, gdybyś się zastanowił lub odrobinę wysilił i poszukał... nie jesteś nowy na forum i tak jak @jercen napisał temat był już wałkowany, ba... na Twoje pytania można wysnuć odpowiedź bez charakterystyk skrzyń biegów... np. jak (105KM) przy 140km/h ma 3000obr. i odpowiednio (85KM) ma prawie 4000obr., to czy naprawdę trzeba być magikiem z ASO, aby znać odpowiedź na Twoje pytanie: czy oba auta jadą 5tką? nie, taką różnicę robi 6tka! etc. proszę dla Ciebie link1 i link2 oceń sam...
Oczywiście panie czepialski nie ma tam odpowiedzi odnośnie przełożeń. Po co takie wywody? Ale dla was mam na przyszłość:http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/skoda-rapid tabelkę w której są skrzynie MQ200 jakie są montowane do rapida. Nawet mpi ma taka samą. Różnią się przełożeniem.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.