Kochani - skąd macie sprzęgło dwumasowe w R ?! Ten temat był już wałkowany. Żaden Rapid w wersji na polski rynek nie ma dwumasy. Wystarczy spojrzeć na katalog a nie pisać niesprawdzonych informacji. Nie mówię tu o podwójnym sprzęgle do DSG, to inna bajka. Pozdrawiam
Wysoki moment obrotowy i brak dwumasy może powodować takie szarpanie. Z jednej strony plus, bo mniejsze koszty w razie awarii sprzęgła, ale minus taki , że szarpie, ale to tylko domysł. Niech wypowiedzą się inni posiadacze TDI, może mają jakieś spostrzeżenia.
@lukasz13 być może to faktycznie tak jest, że brak dwumasy powoduje w TDI lekkie szarpniecie, a u kolegi @bialymontaz coś jest skopane i dlatego szarpie bardziej. U mnie szarpnięcia są ale nie takie żeby się ktoś z pasażerów skarżył. I jeszcze pytanie do znawców tematu, co zastosowano w rapidzie TDI zamiast dwumasy, bo chyba nie jest to zwykłe sztywne sprzęgło?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
"Zwykłe" sprzęgło też ma wbudowane sprężyny. Służą one do amortyzacji drgań podczas pracy silnika. Zastanawiam się - silnik 1.2 MPI ma najmniejszy moment z R - 112 Nm, 1.2 TSI mają wyższy moment 160/175 Nm, 1.4 TSI ma 200 Nm, największy moment jest dla silników Diesla 230/250 Nm. Chyba najczęściej na ten problem narzekają właśnie właściciele wersji z silnikiem Diesla. Możliwe też, że sprawa poduszki mocującej silnik to tylko jeden problem. Kiedy silnik podczas pracy drga, jedna poduszka ogranicza dobicie w jedną stronę, a jak silnik obraca się w drugą stronę - to na czym/o co opiera się silnik? Silnik jako element drgający może mieć pewien zakres drgań. Pytanie - czy jak dobija z jednej strony (znany problem poduszki) - nie powinien gdzieś mieć "oparcie" (albo dosyć sztywne mocowanie) z drugiej strony? Czy właśnie amortyzacja silnika jest aby odpowiednio dobrana - odpowiednio sztywna? Nie wiem - nie mam dostępu do R 1.6. Ale takie kwestie to najlepiej powinni rozwiązać w ASO.
Dzięki :) Czuję się zaproszony :) Jednak do Gdańska w tym roku nie planuję jazdy. Niemniej byłem w zeszłym roku. Zawsze Gdańsk dla mnie - to kawał historii no i masa wrażeń oraz wypoczynek. Wierzę, że Twój R w końcu zacznie pracować tak, że da Ci jeszcze sporo zadowolenia. Trochę cierpliwości, uporu wobec Aso - i na pewno się uda. Przecież jest tyle innych R z takim silnikiem i nie mają takich problemów. Pozdrawiam
Coś mi się obiło o któreś fatalne Aso z 3miasta. Jercen sprężyny w tarczy sprzęgła jak również z dwumasy nie mają zadania niwelowania drgań z samej pracy lecz z przeniesienia mocy ! Podczas ruszania, włączania sprzęgła, dodawania i odejmowania gazu podczas jazdy min.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@supermajkutak po krótce - specjalnie TYLKO dla Ciebie - dwie dowolnie wybrane info z netu (żeby nie było że wymyślam):
Tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumiki drgań skrętnych w postaci par sprężyn śrubowych, które pozwalają na względny obrót miejsca osadzenia (piasty osadzonej na wielowypuście wału sprzęgłowego skrzyni biegów) i krawędzi tarczy nośnej (na której znajdują się okładziny cierne) względem siebie nawet o kilka stopni. Pozwala to na eliminację drgań powstałych podczas sprzęgania elementów czy zmiany wartości przenoszonego momentu.
Tarcza sprzęgła zawiera tłumik drgań skrętnych – stosuje się go w celu ograniczenia drgań przekładanych z silnika na skrzynię biegów.
Chylę czoła dla Twojej wiedzy. Wpierw podajesz że mamy sprzęgło dwumasowe, teraz że cyt:"... sprężyny w tarczy sprzęgła jak również z dwumasy nie mają zadania niwelowania drgań ... ". Bez komentarza :) Pozdrawiam
Ty to jesteś skromny w rozumieniu tekstu. Właśnie innymi słowy napisałem to co skądś tam skopiowałeś. Mało tego z tego co napisane jest przerwa ciebie wynika że chodzi o pracę samą w sobie. Bullshit! P.S. Wymieniłeś kiedyś własnoręcznie sprzęgło?
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.